zx6-01 försäkring??

Status
Ej öppen för fler svar.

majjen

majjen
Gick med
5 Oct 2003
Hoj
ninja 600
Tjena, jag har en zx6r, Tänkte höra vad andra med likadan hoj betalar i försäkring (hel). Hojen står inte på mig, utan på en som är 50år och bor i glesbebygt område. 14000 helåret kostar det då med if.

skulle kosta 45000 på mig helår, så man e ju så illa tvungen om man inte är miljonär och inte har nått att lägga pengarna på...

hohoho... den här tråden kommer bli populär!
Varför inte bara köra trafik/halvförsäkrat istället?

Har du inte råd att försäkra hojen så ska du heller inte ha den. Sälj eller kör trafikförsäkrat innan något allvarligt händer.

Fan vad jag längtar! Det är ju ändå bara 30 år kvar tills jag kan skaffa sporthoj!! Ska gå och ta en bulle så tiden går lite snabbare.. :D

som de e nu har jag råd. Men om den skulle stå på mig har jag absolut inte råd. 45000 året då måste försäkringsbolagen räkna med att man totalkvaddar den efter typ 2år.
Trafik på mig kostar lika mycket som hel på en äldre man med namn okänt.
Försäkringsbolagen borde höja självrisken istället för hela försäkringen då skulle alla bli mycket gladare tror jag.
Ser ingen anledning på att jag skulle skriva den på mig och betala massor.

majjen skrev:
som de e nu har jag råd. Men om den skulle stå på mig har jag absolut inte råd. 45000 året då måste försäkringsbolagen räkna med att man totalkvaddar den efter typ 2år.
Trafik på mig kostar lika mycket som hel på en äldre man med namn okänt.
Försäkringsbolagen borde höja självrisken istället för hela försäkringen då skulle alla bli mycket gladare tror jag.
Ser ingen anledning på att jag skulle skriva den på mig och betala massor.

Tror inte du kommer få så mycket hjälp nu när du sagt att du skenförsäkrar !
Det e inte så populärt som du kanske förstår :7peta

// TOK :fyllisar

majjen skrev:
Alla under 25 med nyare sporthoj, skriver den på nån annan. så e de. :arsele
Helt jävla fel. Förhoppningsvis får du en annan syn på det hela när du har klotat och får betala för allt själv.

majjen skrev:
45000 året då måste försäkringsbolagen räkna med att man totalkvaddar den efter typ 2år.
Två år!? Vilka optimister! Jag ger dig tre månader.

Majjen han kör som en kung och klotar aldrig så e de så blir de och så va de. Och alla som är under 25 och står på en sporthoj :kocko lägg pengarna på annat istället.....

majjen skrev:
Majjen han kör som en kung och klotar aldrig så e de så blir de och så va de. Och alla som är under 25 och står på en sporthoj :kocko lägg pengarna på annat istället.....

Varför? Är det inte rätt att alla betalar för sig?

McB skrev:
Varför? Är det inte rätt att alla betalar för sig?
Jo om det va så. Men försäkringsbolagen tar ut så jävla mycket för att man är under 25 för att det är större risk att du kvaddar enligt statistiken, men statistiken gäller inte alla bara dom flesta, dom borde höja självrisken istället, de vore mest rättvist..

majjen skrev:
Jo om det va så. Men försäkringsbolagen tar ut så jävla mycket för att man är under 25 för att det är större risk att du kvaddar enligt statistiken, men statistiken gäller inte alla bara dom flesta, dom borde höja självrisken istället, de vore mest rättvist..

Om man inte ska gå efter statistik, hur ska man då kunna bestämma en premie?

Du kan oftast välja mellan hög självrisk och lägre premie, eller vice versa. Brukar dock inte göra så stor skillnad. Tanken är dock god, och försäkringsbolagen verkar ha anammat den.

Ditt tankesätt suger. Gör dig själv en tjänst och försäkra på dig själv.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026