CorbenDallas
Memento te mortalem esse!
Chris Ash skrev:Nordgren har ett bra talesätt "Racerhojar på banan och gathojar på gatan"![]()
Nä, men allvarligt så menade jag i mitt första inlägg att det är förbannat synd att Kawasaki inte hänger med i Motogp. Dvs på BANAN med sin BANHOJ eftersom de är värst på GATAN med sin GATHOJ.
ZX10 är tung,stor, slö och okänslig jämfört med racern, alltså mer åt touringhållet.
Tja... ska genast ringa Kawasaki o be dem om en prototyp då så jag kan visa mig på räserbanan...

Tycker det där är ett lite glyttigt resonemang, racing måste väl ändå handla om tävling på någerlunda lika vilkor o knappast vad man kör på. Det går att köra racing med XJ900 också, bara alla kör just XJ900 när man tävlar...
Du får säga vad du vill om ZXRR hojen, men jag lovar att du kommer att få se fler ZX10or på banorna än ZXRR...
Och jag håller med dig att det är förbannat synd att inte fler märken hänger med i toppen, men dom är på G. Suzuki likadant. Visst drar man på smilbanden lite åt att Ducati inte riktigt kan upprepa fjolårets brivad, men lite synd är det. Konkurrens är skoj.
Men det där hade inget att göra med att ZX10 vann masterbike...