ZX10R vann masterbike...:o)

Masterbike tycker jag är ruskigt ovesäntligt,och om man ska gå efter det tycker jag att ni snart ska annonsera ut era zx10:or för nästa år är suzuki värre.
 
Holger skrev:
Masterbike tycker jag är ruskigt ovesäntligt,och om man ska gå efter det tycker jag att ni snart ska annonsera ut era zx10:or för nästa år är suzuki värre.
man måste gilla pung svett om man kör kawa! för vämen från motorn går ut insida låren!!! inte skön anser ja!
 
Thomas-Ottosson skrev:
man måste gilla pung svett om man kör kawa! för vämen från motorn går ut insida låren!!! inte skön anser ja!

Alla sporthojar värmer grenen då kåporna kapslar in varmluften och den stiger dit, har det gjort på alla mina sporthojar med helkåpa inklusive min gamla R1. Skillnaden mot R1 -04 är att då får man rövsvett också. :hihi
 
Man får väl hålla uppe farten så det fläktar helt enkelt... :D
 
Men ...men ? Var det inte Bingo´s Virago 750 som vann ??? :confused:

Bingo skrev:
Men det var väl själve fan.... Kawwa-tian vann inte Masterbike. Den vann i Open Class.

Så här funkar det så hör noga på. I Masterbike, som är en tämligen idiotisk historia i sig, finns tre klasser: Supersport, Superbike och Open Class. Den första klassen är för 600:or och Kawasaki 636. Den andra klassen är för liter-twinnar och 750-radfyror. Open Class är för diverse hopkok, däribland literradryrorna från de japanska tllverkarna. I varje klass utses en segrare. De tre vinnarhojarna från respektive klass möts sedan i en "final". Den motorcykel som vinner finalen blir SuperBike Of The Year (SBOTY).

Kawasaki hade två finalister; en från Supersport och en från Open Class men vann inte finalen. Det framgår av länken i trådens första inlägg. Den motorcykel som vann kommer från klassen Superbike - vilket okså är den klass där den bästa bågen rent faktiskt finns.

Nu vet ni.
 
Holger skrev:
Masterbike tycker jag är ruskigt ovesäntligt

Masterbike är väl egentligen det enda testet som verkligen gäller något.
Vem bryr sig om körställning och bensinförbrukning etc när det handlar om en sporthoj...??? :7peta
 
Greenblood skrev:
Masterbike är väl egentligen det enda testet som verkligen gäller något.
Vem bryr sig om körställning och bensinförbrukning etc när det handlar om en sporthoj...??? :7peta
Om man nu ska tala om något som är väsentligt i verkliga livet så är det hur den enskilde gatföraren trivs med sin hoj, vilket kan skilja en hel del mellan olika förare beroende på kroppsbyggnad, inbördes avstånd mellan sadel styre och fotpinnar, m.m. Sedan så gillar en del mycket vrid, andra vill ha mycket toppeffekt m.m.

Alla dom testade hojarna kördes runt den 4.7km långa Catalunyabanan inom någon sekund från varandra av mycket erfarna förare, i vissa fall aktiva tävlingsförare. Det enda det säger är att alla hojarna är snabba, det säger inget om hur snabbt en gatåkare kör en viss hoj på landsväg.

Jag vill påstå att det absolut viktigaste när det gäller att välja någon av dom testade hojarna är att man trivs med körställningen och gillar hojen, gör man det så kör man snabbast på den hojen, oavsett om någon annan av hojarna är en sekund snabbare på Catalunya av en GP-förare.
 
vem bryr sig egetligen i detta?
Hojarna idag är fantastiskt bra, eliten kan tycka sitt men vi är inte av eliten.
Har nån råd att skaffa en 04a av vilken modell han nu vill är han inte en förlorare vad än han har köpt.
Själv har jag inte råd att ha en sån hoj på gatan helt enkelt och det är det enda som intresserar mig personligen, jag kan läsa och se siffror men jag kan inte äga dessa hojar på flera år.
 
Tycker det är mäktigt att Kawa kommit igång å bygga riktigt bra sporthojar, då de inte lyckats så bra de senaste 10 åren enligt mig (för mycket åt sporttouringhållet för min smak) , men nu har de som sagt ett par riktigt bra hojar, som dessutom ser grymma ut :tummenupp !

Sen är det väl bra att Suzuki å Yama inte ligger bäst till på bantesterna, som de gjort de senaste 5 åren utan att det blir lite press på dem.

ZX10 är enligt mig en riktigt elak och grym maskin!
 
Dr Gixxer skrev:
Tycker det är mäktigt att Kawa kommit igång å bygga riktigt bra sporthojar, då de inte lyckats så bra de senaste 10 åren enligt mig

Glöm inte 1998...då vann zx9:an masterbike...det var en ruggigt stabil och snabb hoj... :tummenupp
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top