ZX10R vann masterbike...:o)

Chris Ash skrev:
Nordgren har ett bra talesätt "Racerhojar på banan och gathojar på gatan" :rolleyes:

Nä, men allvarligt så menade jag i mitt första inlägg att det är förbannat synd att Kawasaki inte hänger med i Motogp. Dvs på BANAN med sin BANHOJ eftersom de är värst på GATAN med sin GATHOJ.

ZX10 är tung,stor, slö och okänslig jämfört med racern, alltså mer åt touringhållet.

Tja... ska genast ringa Kawasaki o be dem om en prototyp då så jag kan visa mig på räserbanan... :rolleyes:
Tycker det där är ett lite glyttigt resonemang, racing måste väl ändå handla om tävling på någerlunda lika vilkor o knappast vad man kör på. Det går att köra racing med XJ900 också, bara alla kör just XJ900 när man tävlar...

Du får säga vad du vill om ZXRR hojen, men jag lovar att du kommer att få se fler ZX10or på banorna än ZXRR...

Och jag håller med dig att det är förbannat synd att inte fler märken hänger med i toppen, men dom är på G. Suzuki likadant. Visst drar man på smilbanden lite åt att Ducati inte riktigt kan upprepa fjolårets brivad, men lite synd är det. Konkurrens är skoj.

Men det där hade inget att göra med att ZX10 vann masterbike... :D
 
CorbenDallas skrev:
Tja... ska genast ringa Kawasaki o be dem om en prototyp då så jag kan visa mig på räserbanan... :rolleyes:
Tycker det där är ett lite glyttigt resonemang, racing måste väl ändå handla om tävling på någerlunda lika vilkor o knappast vad man kör på. Det går att köra racing med XJ900 också, bara alla kör just XJ900 när man tävlar...

Tja , vissa gillar standardracing och andra racing med specialbyggda racermaskiner. Det är fråga om teknik/hojintresse också. Själv så har jag absolut noll intresse av en av de sjutton kvantiljoner Yamaha R6 med kraschkåpor och McDonaldsblås som flockas i SM-depåerna, medan jag kan stå en timme och dräggla över Håkan Olssons eller Micke Lindfors VM-Aprilior.

På samma sätt tycker jag ZX10R är ganska ointressant som racerhoj jämfört med "the real deal".
 
Chris Ash skrev:
Nordgren har ett bra talesätt "Racerhojar på banan och gathojar på gatan" :rolleyes:

Nä, men allvarligt så menade jag i mitt första inlägg att det är förbannat synd att Kawasaki inte hänger med i Motogp. Dvs på BANAN med sin BANHOJ eftersom de är värst på GATAN med sin GATHOJ.

ZX10 är tung,stor, slö och okänslig jämfört med racern, alltså mer åt touringhållet.
Eftersom din är slö i jämförelse med zx10 så är alltså din mer touring än den? :lol
 
Chris Ash skrev:
Tja , vissa gillar standardracing och andra racing med specialbyggda racermaskiner. Det är fråga om teknik/hojintresse också. Själv så har jag absolut noll intresse av en av de sjutton kvantiljoner Yamaha R6 med kraschkåpor och McDonaldsblås som flockas i SM-depåerna, medan jag kan stå en timme och dräggla över Håkan Olssons eller Micke Lindfors VM-Aprilior.

På samma sätt tycker jag ZX10R är ganska ointressant som racerhoj jämfört med "the real deal".

ointressant eller ej så är det fortfarande racing...
 
suzuki

jag var helt övertygad om att sukan skulle vinna supersport (600) klassen, men det är ju inte bara snadda varvtider som avgör vad man ska köpa. kvalite på prylarna efrer ett par år öe ju också intressant, och där kan ju inte kawwa skryta precis :hihi .
 
(snackas om 750cc vs 1000cc)
Nova skrev:
Har inte en suck mot dom större hojarna på snabb bana som sagt :arsele

Effekt hit å dit, jag knåpade tillåme in på en R1a (och en fireblade för den delen oxo) med min lilla 600cc fjuttmopperäser, trots att jag hade lägre kurvhastighet (för att jag är kass i jämförelse ;)). Hur? Jo 25-30kg lägre vikt på föraren. Visst en 1000cc med samma vikt och mått (förutom blocket då) går fortare runt banan med samma förare, men nu är vi ju inte riktigt där förns vi lagt ut en massa pengar, å då äre väl samma diskution om vad som går snabbare runt en bana, en bil eller en hoj. Visst bilen går fortare, men då har du lagt ut uppemot 30 gånger så mycke pengar.

Det du vinner på rakan förlorar du i kurvorna. Att man har mer å köra med betyder inte att man kör fortare.
 
CorbenDallas skrev:
Men det där hade inget att göra med att ZX10 vann masterbike... :D
Men det var väl själve fan.... Kawwa-tian vann inte Masterbike. Den vann i Open Class.

Så här funkar det så hör noga på. I Masterbike, som är en tämligen idiotisk historia i sig, finns tre klasser: Supersport, Superbike och Open Class. Den första klassen är för 600:or och Kawasaki 636. Den andra klassen är för liter-twinnar och 750-radfyror. Open Class är för diverse hopkok, däribland literradryrorna från de japanska tllverkarna. I varje klass utses en segrare. De tre vinnarhojarna från respektive klass möts sedan i en "final". Den motorcykel som vinner finalen blir SuperBike Of The Year (SBOTY).

Kawasaki hade två finalister; en från Supersport och en från Open Class men vann inte finalen. Det framgår av länken i trådens första inlägg. Den motorcykel som vann kommer från klassen Superbike - vilket okså är den klass där den bästa bågen rent faktiskt finns.

Nu vet ni.
 
Bingo skrev:
Kawasaki hade två finalister; en från Supersport och en från Open Class men vann inte finalen. Det framgår av länken i trådens första inlägg. Den motorcykel som vann kommer från klassen Superbike - vilket okså är den klass där den bästa bågen rent faktiskt finns.

Nu vet ni.

Om jag har förstått det rätt så gissar jag på nya RSVn :D
 
wima skrev:
Nejdå, självklart vinner en såndäringa virago 750 som Bingo har... :tummenupp
Finns det någon rättvisa här i världen så vinner Virago 750 (radfyrevarianten). Den är überkrüm :Bugar
 
Bingo skrev:
Men det var väl själve fan.... Kawwa-tian vann inte Masterbike. Den vann i Open Class.

Så här funkar det så hör noga på. I Masterbike, som är en tämligen idiotisk historia i sig, finns tre klasser: Supersport, Superbike och Open Class. Den första klassen är för 600:or och Kawasaki 636. Den andra klassen är för liter-twinnar och 750-radfyror. Open Class är för diverse hopkok, däribland literradryrorna från de japanska tllverkarna. I varje klass utses en segrare. De tre vinnarhojarna från respektive klass möts sedan i en "final". Den motorcykel som vinner finalen blir SuperBike Of The Year (SBOTY).

Kawasaki hade två finalister; en från Supersport och en från Open Class men vann inte finalen. Det framgår av länken i trådens första inlägg. Den motorcykel som vann kommer från klassen Superbike - vilket okså är den klass där den bästa bågen rent faktiskt finns.

Nu vet ni.

Men förlåt då då då då då.... Petnoga! :tungan
 
hermes skrev:
jag var helt övertygad om att sukan skulle vinna supersport (600) klassen, men det är ju inte bara snadda varvtider som avgör vad man ska köpa. kvalite på prylarna efrer ett par år öe ju också intressant, och där kan ju inte kawwa skryta precis :hihi .

Men du menar att Suzuki kan? Silvertejp ingår i verktygskittet till sukkorna juh... :D
 
CorbenDallas skrev:
Men du menar att Suzuki kan? Silvertejp ingår i verktygskittet till sukkorna juh... :D
silver tejp är ju bra till allt, det har man ju sett på alla tävlingar man har varit på, till och med F1 stallen använder den.
 
Ravetrancer skrev:
Jag skiter fullständigt i det, jag kör den hoj som faller mig i smaken....alltså Yamaha R1 som vanligt då då:)

:fakta samma här, fast de blev inte yamaha.. :tungan :)
 
Bingo skrev:
Kanske inte, men XZX9:or är det i vart fall inga problem att acca från.

Det tror jag inte. Däremot är jag säker på att en ZX9:a drar en svettig Virago (eller Viagra hur man nu vill tolka det) :D
 
http://www.kawasaki.co.uk/news/fullarticle.asp?type=1&year=2004&month=5&articleid=99

"The ZX-10R won the coveted Open class, while its baby brother, the ZX-6R, stormed to victory in the Supersports category."


...och nu även bekräftat i senaste bike...:o)

Zx10:an 1:a och ZX6:an 3:a....

Rätt komiskt att ZX6.an kör skiten ur R1 , Sukka 1000 och Bladen...trots sina ynkliga 636 kubik....:o)

"There can only be one"...Kawa regerar....!!!
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top