ZX10R-tråden

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Missade att cliponet satt fast med en bult i undersida krona. Sen gick det hur bra som helst med gummiklubban.
Kul att modda hojen, blir intressant att ställa den på vågen nästa år och se vad dem små justeringar (fjädring och drevning) kommer göra på banan. Tips från Ulf!

Ah, jag kör ju med eftermarknads clipon utan den där bulten jag... Skönt att kunna ändra vinkeln för handlederna ....
 

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Ort
Västerås
Hoj
Ducati Monster SP -23
Snart är Ninjan klar!

Öhlins Cartridge

Öhlins TTX36

Helsystem titan Akrapovic Evo(7,1kg lättare)

DNA Filter

PC5 + Optimizer

Portad topp

Planad topp

JE smidda kolvar

Gasportade kolvar

Värre kammar Insug: Lyft: 10,06 Dur: 268 Avgas: Lyft: 8,84 Dur: 260.

MIRA frästa ventilsäten(max utflyttade)

Borttagna sekundära spjäll

LSL racing styre

Acv kopplingsgrepp,bromsgrepp

Acv justeringsvajer av bromsgrepp

Acv snabbgas

Renthal grips

Galespeed VRC huvudbromscylinder

Gilles fotpinsats, VCR38GT

Cordona QS

Stålomspunna bromsslangar

Galespeed Type-R fälgar guld(1,1kg lättare)

Samco sport kylslangar för bättre flöde(Kawa gröna)

Race styrdämpare Öhlins (ej original styrdämpare)

Lightech chain adjuster

Sadelkuts

Annan hugger

Miniblinkers

Tonad dubblebubble ruta mra

Guldpläterad 525 Ek kedja

Rizoma tåskydd

Rizoma kedjeskydd

Rizoma styrändar(0,5kg lättare)

Gb racing skydd

Gb racing bobiner

Lättviktsbatteri lithium(3kg lättare)

Tail Tidy Regplåtshållare (1kg lättare)

Carbon Ramair intake kåpor





Vikt: 166kg torr

Effekt: Original 200hk i motorn(trycksatt luftburk) Nu 193.04hk på hjulet (ej trycksatt luftburk) 45 bakhjulshästar mer än min Rsv4 2010 i samma bänk


:yoparty:yoparty
 
Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Inte dåligt, du kan inte vara missnöjd med den hojen! Lägg gärna upp bild på den. Fan va kul med både motor och fjädring! Vem portade och planade toppen, och gjort motor-arbetet? Var hittade du ditt lätta batteri?
 

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Ort
Västerås
Hoj
Ducati Monster SP -23
Inte dåligt, du kan inte vara missnöjd med den hojen! Lägg gärna upp bild på den. Fan va kul med både motor och fjädring! Vem portade och planade toppen, och gjort motor-arbetet? Var hittade du ditt lätta batteri?
Näe missnöjd är nog de minsta ;) Ove och Emil på motospeed Västerås har hjälpt mig med denna skapelse! Var utställd på mc mässan i sthlm men då var den inte fulländad som nu. Tidning Bike fota några schyssta bilder på den. Bilder finns i mitt garage :tummenupp
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Till er som kör med helsystem, är det någon märkvärd viktbesparing mellan cylinder - slipon eller är det bytet av burken som gör stora skillnaden? Hur mkt skiljer det i flöde på helsystem vs org? (tänker också här mest på skillnaden fram till ljuddämpare)
 

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
Vet att det är Titanium grenrör på 04/05 men tror inte det så på dom senare.

Till er som kör med helsystem, är det någon märkvärd viktbesparing mellan cylinder - slipon eller är det bytet av burken som gör stora skillnaden? Hur mkt skiljer det i flöde på helsystem vs org? (tänker också här mest på skillnaden fram till ljuddämpare)
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Tyvärr är de små vinsterna inte i jämförelse med krånglet det är att byta från helsystem till original då originalet krävs. Slip-on gäller i min värld.

Eftermarknadssystem flödar lite bättre och väger lite mindre (tunnare gods) men kostar ju också mer att tillverka.
Ett läckert system är Austin Racings Inconel-system. Samma material som F1-bilarna använder. Bättre än titan :)
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
ImageUploadedByTapatalk1387641777.839489.jpgImageUploadedByTapatalk1387641856.024851.jpg
2 bilder jag hittade i plattan, en från 2011 och en från 2012 (min 1a dag på Gelleråsen, inbromsning efter långa rakan)
 
Last edited:

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Ort
Västerås
Hoj
Ducati Monster SP -23
Till er som kör med helsystem, är det någon märkvärd viktbesparing mellan cylinder - slipon eller är det bytet av burken som gör stora skillnaden? Hur mkt skiljer det i flöde på helsystem vs org? (tänker också här mest på skillnaden fram till ljuddämpare)

Angående batteriet du frågade om tidigare så hade motospeed ett parti av dessa "lithium" batterier. Finns ett kvar har jag för mig.

De är väl mest flödet man vill få med helsystem, en ordentlig mappning så kan flödet ge 10-15 hästar gemfört med slipon som kanske ger max 2-3 hästar om vi snackar nyare sporthojar. Bara kolla s1000rr, galet med effekt bara med helsystem,luftfilter å bra mappning. Testade å bänka min med Akrapovic slipon å de gav ca 2hk. Bänkar man en gammal r1 så klart 10-15 hästar får man då inte :)

Vikten ja spara på helsystem va 7.1kg vilket är mkt, Men burken var väl största boven! :hihi
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Vid montering av PC3, ZX10R 2005.
Vita kontakter (mindre) - ok
Grå kontakter (större) - ok
Finns sen en svart, tror det är 3 stift i den. Vart ska den kopplas in?
Kan ta bild imorgon vid behov.
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
ImageUploadedByTapatalk1388325991.873271.jpg

Så ser kontakten ut från PC3:an, någon som vet vad den är till?

Hittade en TRE bland lådorna, är det lönt att montera? Inget smidigt att komma åt dem kontakterna.

ed: Har letat lite, expansion port står det på det uttaget. Går till batteriet om jag förstår rätt?
 
Last edited:

crillepille64

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2005
Ort
En bit utanför stan.
Hoj
ZX10R 2011 Banhoj
Hej har köpt Eric Lindroths kawa(zx10r-11) fulkittad och med race ecu. Någon som är duktig och ändra inställningarna i TC-kontrollen. Har data och program men vågar inte ändra i fall något skulle bli fel.
Hadde en cbr600 med HRC kit på som jag lyckades radera allt på så den fick köras i bänk igen och ställas in.
Det vill jag inte va med om igen :D
En helg i garaget med lite öl o snacks :banana bor 4 mil norr om GBG
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Hej har köpt Eric Lindroths kawa(zx10r-11) fulkittad och med race ecu. Någon som är duktig och ändra inställningarna i TC-kontrollen. Har data och program men vågar inte ändra i fall något skulle bli fel.
Hadde en cbr600 med HRC kit på som jag lyckades radera allt på så den fick köras i bänk igen och ställas in.
Det vill jag inte va med om igen :D
En helg i garaget med lite öl o snacks :banana bor 4 mil norr om GBG

På min cyklen sitter det bazzaz och där kan man spara mappen innan man ändrar något.
Varför vill du ändra tc innan du kört cyklen, borde ju vara hyffast inställt av tidigare ägare?
 

EVOVII

Medlem
Gick med
19 Feb 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2012 Yamaha XT660R
Någon som vet om det går att få tag i nån snygg regplåtshållare till GEN1 (04-05) fortfarande eller finns det några shyssta universal?:confused:
 

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Kolla på Ebay är mitt tips. Där finns en hel del. Både universallösningar och modellspecifika från t ex R&G.
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top