ZX10R-tråden

Engine Mount Nut Wrench: 57001-1450

Hylsa som behövs när man plockar ur motorn, någon som vet var man finner en sådan?

Passar 08-bakramen på 05?

Vilka moddar är att rekomendera på 05 motorn? Gillar karaktären, vill bara ha lite mer av det.

Har en liten fundering.Har en zx10r-06.Och här en fundering om instrumenteringen.Fick ingen instruktionsbok med och kan därför inte kolla själv.Lampan längst upp till vänster ovanför tanklampan.Vad är den för nått? Den började lysa när jag var ute och åkte idag.Tändes när jag kom upp till ca:11500 rpm.Funderar om det är nån typ av växelingslampa.:va

Har en liten fundering.Har en zx10r-06.Och här en fundering om instrumenteringen.Fick ingen instruktionsbok med och kan därför inte kolla själv.Lampan längst upp till vänster ovanför tanklampan.Vad är den för nått? Den började lysa när jag var ute och åkte idag.Tändes när jag kom upp till ca:11500 rpm.Funderar om det är nån typ av växelingslampa.:va

Skulle definitivt gissa på att det är en växelindikator lampa. Jag har en -08 och på min sitter det precis en sådan. Man kan ställa vid vilket varvtal man vill att den ska tändas samt om man vill ha ett fast eller ett blinkande ljus.

Jaha, då var man ägare av en ZX-10r -05. Kan inte annat än vara helnöjd med den, vilken karaktär....
Saknar dock en styrdämpare. Vet någon vart man kan köpa en bra till vettigt pris inklusive fästen?

Skulle definitivt gissa på att det är en växelindikator lampa. Jag har en -08 och på min sitter det precis en sådan. Man kan ställa vid vilket varvtal man vill att den ska tändas samt om man vill ha ett fast eller ett blinkande ljus.

Tippar på det med.Men på mina gixxers här det varit en lite större lampa.Den här är ju lika stor som övriga lampor och gulorna till färgen.

Jaha, då var man ägare av en ZX-10r -05. Kan inte annat än vara helnöjd med den, vilken karaktär....
Saknar dock en styrdämpare. Vet någon vart man kan köpa en bra till vettigt pris inklusive fästen?

Kollade runt lite på ebay innan jag köpte en på bikeshop.se för samma eller mindre pengar som från england/tyskland. LSL dämpare, lätt att montera och funkar hur bra som helst. Stor förbättring.

Hej på er andra ninjaägare.

Jag har en ninja zx10 05 titanfärg i garaget.

Vill bara slänga hojen åt helvetet!!!Har lagt för mycket pengar på att fixa skitbromsarna. Får inget bra tryck.
Kan dra bromshandtaget in till gasrullen Har köpt stålomspunnet. Har bytt mastercylinder till en från zzr 1400.

Läcker ingen bromsvätska någonstans. Men det kommer in massor av luft i systemet. Luften tar aldrig slut och kommer från ett av oken. Köpte packning på tub och tänkte att den drar tjuvluft från avluftningsnippeln men inte heller det hjälpte. Har tagit isär oken och kolvar samt smörjt upp så de glider lätt.

Verkar som jag får byta oken då.
Hur i helvete kan Kawasaki inte åka på det här som en reklamation!!!!!!! Det är ju konstruktionsfel/tillverkningsfel.

Kommer aldrig någonsin köpa en ninja igen!

Hej på er andra ninjaägare.

Jag har en ninja zx10 05 titanfärg i garaget.

Vill bara slänga hojen åt helvetet!!!Har lagt för mycket pengar på att fixa skitbromsarna. Får inget bra tryck.
Kan dra bromshandtaget in till gasrullen Har köpt stålomspunnet. Har bytt mastercylinder till en från zzr 1400.

Läcker ingen bromsvätska någonstans. Men det kommer in massor av luft i systemet. Luften tar aldrig slut och kommer från ett av oken. Köpte packning på tub och tänkte att den drar tjuvluft från avluftningsnippeln men inte heller det hjälpte. Har tagit isär oken och kolvar samt smörjt upp så de glider lätt.

Verkar som jag får byta oken då.
Hur i helvete kan Kawasaki inte åka på det här som en reklamation!!!!!!! Det är ju konstruktionsfel/tillverkningsfel.

Kommer aldrig någonsin köpa en ninja igen!

Tycker du är lite gnällig ang ett välkänt faktum, att bromsarna på Gen1 är kassa.:va Bromsok från en ZX6R -07 o framåt eller en ZZR1400 och en bra pump så är det fixat. Finns på Ebay garanterat. Varken jätteavancerat eller dyrt. :tummenupp Jag har dessa ok, en Brembo RCS19 och bra slangar och det är riktigt bra bromsar på den. Näst intill i klass med 1098àn jag hade innan.

Last edited:
Hejsan !
Jag är helt ny här på forumet .
Jag bytte en gammal "grus å gräspiskare" mot en -04 zx10r Ninja för ett par månader sen och jag är Supernöjd än så länge !
Den har stålomspunnet och styrdämp , Acra å miniblink så de är bara att åka . :banana

Har en fråga, tändningslås.

Dem 2 svarta som går upp är till antennen, dem checkar så att rätt nyckel är i.
Om vit/svart och vit/grön går ihop, brun och vit går ihop, röd/grån och blå går ihop, då ska det vara ok för att trycka på startknapp?

Klarar mej utan stöld-kommentarer, vill någon ha reda på mitt regnr så skicka ett pm så får du det, och ännu hellre kom och hjälp mej bygga om min hoj.

En enkel fråga om försäkringar !
Jag bor ju på Åland så vi har ju lite annorlunda regler på de mesta på gott och ont !
Jag ser ju här på forumet att många Ninjabröder även har en eller flera andra kanske crossliknande bikar för
höst , vinter och vårbruk ! :tummenupp
Nu blev ju jag sugen på att köpa tillbaka min gamla gruspiskare när jag såg att den nya ägaren har den till salu men då infinner sig ju tanken på hur man löser försäkringsfrågan ?
Jag pratade med min försäkringskille idag och jag har en ide´för trafikförsäkringen !
Jag föreslog till honom att dom skulle skapa en speciell försäkring för bikers med flera bikar så att jag då skulle kunna flytta trafikdelen av Ninjaförsäkringen till en halcross över vintern när jag ändå inte åker Ninja !
Jag kan ju ändå åka endast en hoj åt gången !
Resten av helförsäkringen som jag har typ brand , stöld osv skulle ligga kvar på Ninjan hela tiden som nu !
:tummenupp
Har ni någon liknande försäkringslösning i Sverige ? :confused:

ZX10, 2005.
Hur får man loss övre styrkrona?
Lossar insex runt gaffel.
Lossar centrum muttern.
Och sen?

Och när man byter ok fram till andra/bättre (ZX6/14) passar 10ans bultar eller ska dessa vara från ZX6/14?

Och en lätt klapp med gummiklubban...

Missade att cliponet satt fast med en bult i undersida krona. Sen gick det hur bra som helst med gummiklubban.
Kul att modda hojen, blir intressant att ställa den på vågen nästa år och se vad dem små justeringar (fjädring och drevning) kommer göra på banan. Tips från Ulf!

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!