ingen som vet av en skrotad kawasaki zx10r 06-07?
Eller ev. en växelllåda?
Kolla här.
http://www.blocket.se/ystad/Kawasaki_zx10r_i_delar_48468219.htm?ca=4&w=3
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ingen som vet av en skrotad kawasaki zx10r 06-07?
Eller ev. en växelllåda?
Har en liten fundering.Har en zx10r-06.Och här en fundering om instrumenteringen.Fick ingen instruktionsbok med och kan därför inte kolla själv.Lampan längst upp till vänster ovanför tanklampan.Vad är den för nått? Den började lysa när jag var ute och åkte idag.Tändes när jag kom upp till ca:11500 rpm.Funderar om det är nån typ av växelingslampa.![]()
Skulle definitivt gissa på att det är en växelindikator lampa. Jag har en -08 och på min sitter det precis en sådan. Man kan ställa vid vilket varvtal man vill att den ska tändas samt om man vill ha ett fast eller ett blinkande ljus.
Jaha, då var man ägare av en ZX-10r -05. Kan inte annat än vara helnöjd med den, vilken karaktär....
Saknar dock en styrdämpare. Vet någon vart man kan köpa en bra till vettigt pris inklusive fästen?
Hej på er andra ninjaägare.
Jag har en ninja zx10 05 titanfärg i garaget.
Vill bara slänga hojen åt helvetet!!!Har lagt för mycket pengar på att fixa skitbromsarna. Får inget bra tryck.
Kan dra bromshandtaget in till gasrullen Har köpt stålomspunnet. Har bytt mastercylinder till en från zzr 1400.
Läcker ingen bromsvätska någonstans. Men det kommer in massor av luft i systemet. Luften tar aldrig slut och kommer från ett av oken. Köpte packning på tub och tänkte att den drar tjuvluft från avluftningsnippeln men inte heller det hjälpte. Har tagit isär oken och kolvar samt smörjt upp så de glider lätt.
Verkar som jag får byta oken då.
Hur i helvete kan Kawasaki inte åka på det här som en reklamation!!!!!!! Det är ju konstruktionsfel/tillverkningsfel.
Kommer aldrig någonsin köpa en ninja igen!
ZX10, 2005.
Hur får man loss övre styrkrona?
Lossar insex runt gaffel.
Lossar centrum muttern.
Och sen?
Och en lätt klapp med gummiklubban...
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten