ZX10R-tråden

Tycker att jag dom senaste dagarna hör ett tickande ljud från motorn. (Iofs brukar jag köra med öronpluggar och har nu kört utan ett par gånger. ) Någon som kan ha någon idé. Hojen är en -07'a som gått ca 3300 mil. Servad enl bok.
 
Hilfe. Har alltid lidit av kawa-sug, och nu är det förjävligt igen.
ZX10a -09 är i siktet, med få mil och i skick som ny.

Nu är det ju så att intellektet säger att jag har rätt hoj redan, optimal för smidigt banbusande och den funkar på gatan - så man är ju mest lite fundersam exakt hur rivig och bångstyrig den här är i jämförelse med de smidigare 600/750-hojarna.

Jag vet att jag reagerade på hur komfortabel och snäll den var när jag hade en till låns en dag på södertörn när AVA servade och pillade på 1098an...men då jämförde jag med den italienska donnan...
 
Hilfe. Har alltid lidit av kawa-sug, och nu är det förjävligt igen.
ZX10a -09 är i siktet, med få mil och i skick som ny.

Nu är det ju så att intellektet säger att jag har rätt hoj redan, optimal för smidigt banbusande och den funkar på gatan - så man är ju mest lite fundersam exakt hur rivig och bångstyrig den här är i jämförelse med de smidigare 600/750-hojarna.

Jag vet att jag reagerade på hur komfortabel och snäll den var när jag hade en till låns en dag på södertörn när AVA servade och pillade på 1098an...men då jämförde jag med den italienska donnan...

Jag hade en gsxr 750 2007 tidigare och har en zx10r 2007 nu, dvs föregångaren till den du är intresserad av.
Det jag tycker är störst skillnad på dom är 750:in var smidigare att byta spår mitt i böjen samt lättare genom chikaner, däremot tycker jag nog att zx10:an är lika lättsvängd in i böj.

Den modellen du tittar på är efterträdaren och säkerligen lite smidigare.
 
har byggt om min 09 till en fighter. men jag tycker det ser ut som om blinkersen fått damp sen jag kopplade loss framblinkers. Har satt dit miniblinkers i fram, men oavsett om jag har dem ikopplade eller inte så tycker jag att det blinkar för fort. sitter det nåt relä i orginalblinkers eller nåt som gör att det saktar ner lite?
 
Har två sprickor i mina kåpor. Hur lagar man dom bäst?
Limma med Teroson Terokal? (Förstärka skarven med typ ståltråd som armering?)
Göra spår med lödkolv och smälta i plast? (Funkar typ legobitar?)
Är det ABS-plast i kåporna eller vet ni vad det är för sort?

Sprickorna är rena skarvar och inga bitar saknas.
 
Tja!

Någon zx10 ägare som har en gammal passagerarsadel liggandes som dom skulle kunna tänka sig att sälja till mig?
Jag har en zx10:a års.m -08 så en sadel från en -08 -09 eller -10 borde passa fint.
Skicka gärna ett meddelande om någon har eller om ni vet någon annan som har. :)
 
Hej
Tänkte kolla om det är någon som har förslag på drevning, vill dreva ner från orginal 17/41. Det är en 2010. Vill ha mer bottendrag, att toppfarten minskas gör inget men det ska gå att åka med, inge stunt drevning.
 
Hej
Tänkte kolla om det är någon som har förslag på drevning, vill dreva ner från orginal 17/41. Det är en 2010. Vill ha mer bottendrag, att toppfarten minskas gör inget men det ska gå att åka med, inge stunt drevning.

Har bytt drivpaketet på min zx10:a idag och det var för övrigt en jävla pärs! Fick kämpa i timmar med att få bort muttern till det främre drevet, slutade med att jag fick sätta ihop allt och åka bort till en kompis och låna mutterknackare då gick det på andra försöket.

Nu till din fråga. Jag köpte två fram drev, ett med 16 kugg och ett med 17 kugg. Jag har det med 16 kugg på nu och ska åka en vecka till Gotland nu på måndag. Två dagar ska spenderas på Gotland ring. Om du orkar vänta en vecka så kan jag ge dig lite feedback på vad jag tycker om drevningen.

Vet inte om jag kommer byta framdrev dock med tanke på hur jävla jobbigt det var idag så det 17 drevet jag har ligger kommer kanske bli liggandes. Kanske är lättare att byta nu när jag har lossat muttern en gång tidigare, vad vet jag :)
 
Har bytt drivpaketet på min zx10:a idag och det var för övrigt en jävla pärs! Fick kämpa i timmar med att få bort muttern till det främre drevet, slutade med att jag fick sätta ihop allt och åka bort till en kompis och låna mutterknackare då gick det på andra försöket.

Nu till din fråga. Jag köpte två fram drev, ett med 16 kugg och ett med 17 kugg. Jag har det med 16 kugg på nu och ska åka en vecka till Gotland nu på måndag. Två dagar ska spenderas på Gotland ring. Om du orkar vänta en vecka så kan jag ge dig lite feedback på vad jag tycker om drevningen.

Vet inte om jag kommer byta framdrev dock med tanke på hur jävla jobbigt det var idag så det 17 drevet jag har ligger kommer kanske bli liggandes. Kanske är lättare att byta nu när jag har lossat muttern en gång tidigare, vad vet jag :)

Min ska in på 600 mila service på måndag, då byter de till 15 kugg fram:) kan ge dig feedback innan du testar din om du ska kugga ner yttligare en;)
Tänkte byta bakdrev då dagen drivpacketet ska bytas uthelt....
 
08-09ans zx10,några vanliga sjukdomar som förekommer?
Har hört mkt att det är dåligt botten på just dom modellerna?
 
08-09ans zx10,några vanliga sjukdomar som förekommer?
Har hört mkt att det är dåligt botten på just dom modellerna?

Sånt ska du inte fråga härinne Jazen, här är ju stendött :hihi
Men du har alldeles rätt, den är lite klen i botten.

Själv tänkte jag fråga ifall nån har nåt vettigt försäkringsförslag? Har varit nöjd med Folksam hitills men nu har även dom huggt upp sig i år :gnissla Jag tycker det är såååå tråkigt att behöva ringa runt till allihop.
 
ingen som vet av en skrotad kawasaki zx10r 06-07?
Eller ev. en växelllåda?
 
Var och kollade på en zx10r-06 idag. Det var raceväxlat på den och jag undrar om det är nån som vet om det är simpelt att skifta tebax. Tror det är en gammal banhoj som fått nytt liv på gatan med tanke på grejorna som satt på. Vilket inte spelar mig nån roll då dom brukar vara bra skötta.
 
Jätte lätt, bara att vända länkaget men pröva att köra som den är först du kanske gillar det.
 
Jaha. Då blir man ägare till en zx10r-06 imorron då. Den har gått 2200mil 2 ägare. Stålomspunnet fram och bak, brembo ok fram samt brembo bromspump. Öhlins fjädrar i gaffeln, Öhlins styrdämpare samt Öhlins bakdämpare. Acra pipor samt pc3 och bänkad.. Få se vad det blir av detta.Första kawwan för mig.Har nästan bara haft Suzuki förut.
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top