ZX10R-tråden

Vad har ni för kåpglas?? är på jakt efter ett dubbel-bubbel och efter att fått hem mitt tredje hotbodies glas med kass passform börja jag ledsna... tips på glas med bra kvlaitet??
 
Vad har ni för kåpglas?? är på jakt efter ett dubbel-bubbel och efter att fått hem mitt tredje hotbodies glas med kass passform börja jag ledsna... tips på glas med bra kvlaitet??

Köpte mitt hos greven, passar fin fint. tror jag gav 595 kr. Finns länk till höger på sidan. Är inne på andra säsongen med det. Repar sig inte mer än något annat.
 
nån som bänkat sin 08-09, resultat?

Akrapovic Stock Dyno Results (2009 or 2010 models)

BMW S1000RR 185.5 @ 13,120
Aprilia RSV4 165 @ 12,400
Ducati 1198S 157.4 @ 9,800
Honda CBR1000RR 170.6 @ 12,290
Yamaha YZF-R1 161.6 @ 12,430
Kawasaki ZX-10R 163.1 @ 12,150
Suzuki GSX-R 1000 168.1 @ 11,900
Kawasaki ZX-14 174 @ 9,400
Suzuki Hayabusa 179.5 @ 9,300

Källa:
http://motorcycledaily.com/16december09_bmw_s1000r_dyno.htm

Haha, känns som det är dags att byta märke! :)
Jag älskar Ninja men jag har bara läst positivt om BMWn, vilken maskin! Då talar vi inte bara om effekten utan allt annat också(förutom designen men det är ju upp till var och en).

EDIT: Jag köpte en ZX-10R -05 i förra veckan. :tummenupp
 
Akrapovic Stock Dyno Results (2009 or 2010 models)

BMW S1000RR 185.5 @ 13,120
Aprilia RSV4 165 @ 12,400
Ducati 1198S 157.4 @ 9,800
Honda CBR1000RR 170.6 @ 12,290
Yamaha YZF-R1 161.6 @ 12,430
Kawasaki ZX-10R 163.1 @ 12,150
Suzuki GSX-R 1000 168.1 @ 11,900
Kawasaki ZX-14 174 @ 9,400
Suzuki Hayabusa 179.5 @ 9,300

Källa:
http://motorcycledaily.com/16december09_bmw_s1000r_dyno.htm

Haha, känns som det är dags att byta märke! :)
Jag älskar Ninja men jag har bara läst positivt om BMWn, vilken maskin! Då talar vi inte bara om effekten utan allt annat också(förutom designen men det är ju upp till var och en).

EDIT: Jag köpte en ZX-10R -05 i förra veckan. :tummenupp

haha...köpte visst fel märke,,, sjuka siffror på bmw:n

Min -08:a hade 165,8hk original och nu 181,3hk med PCIII, BMC luftfilter och Akrapovic titanhelsystem.

d lätt mkt bra, köpte mig ett racefit slip, undra hur bra det ger m pc3? stryper org grenrör o kat mkt? dom e roliga engelmännen, dom skicka m hörsel-proppar m slipet:D
 
Last edited:
d lätt mkt bra, köpte mig ett racefit slip, undra hur bra det ger m pc3? stryper org grenrör o kat mkt? dom e roliga engelmännen, dom skicka m hörsel-proppar m slipet:D
Faan va fränt att skicka med proppar:D Jag har inte 100% koll på hur det ser ut gällande grenrör o kat mm men PC och luftfilter till ditt slip-on gör nog en del ändå. Bänka gärna före och efter så ser du själv skillnaden på just din hoj.
 
Idag köpte jag en zx10r 2006.

En liten fråga:

Mitt problem är att skylthållaren, den originalversionen som satt ursprungligen är borta. Hojen ska besiktas i april och jag behöver ordna fram en sådan, eller en kopia med belysning och så? Någon som har några tips hur jag kan lösa detta? Vart hittar man en för en vettig peng?

En fråga till...hur fasiken kommer man åt batteriet på en zx10r?
 
Idag köpte jag en zx10r 2006.

En liten fråga:

Mitt problem är att skylthållaren, den originalversionen som satt ursprungligen är borta. Hojen ska besiktas i april och jag behöver ordna fram en sådan, eller en kopia med belysning och så? Någon som har några tips hur jag kan lösa detta? Vart hittar man en för en vettig peng?

En fråga till...hur fasiken kommer man åt batteriet på en zx10r?

Hur sitter skylten fast nu? Sätt någon form av belysning på över den. Blinkers har du väl hoppas jag?

Batteriet sitter under förarsadeln som på de flesta andra hojar.
Ta loss passagerarsadeln(med tändningsnyckeln på vänster undersida, under passagerarsadeln).
Ta loss plastbiten som sitter mellan sadlarna(2 insexskruv).
Ta loss förarsadeln(sitter med en insexskruv).

Hoppas jag minns rätt, jag är extremt trött. :rolleyes:
 
Hur sitter skylten fast nu? Sätt någon form av belysning på över den. Blinkers har du väl hoppas jag?

Batteriet sitter under förarsadeln som på de flesta andra hojar.
Ta loss passagerarsadeln(med tändningsnyckeln på vänster undersida, under passagerarsadeln).
Ta loss plastbiten som sitter mellan sadlarna(2 insexskruv).
Ta loss förarsadeln(sitter med en insexskruv).

Hoppas jag minns rätt, jag är extremt trött. :rolleyes:

Sitter i någon hemtillverkad plåtbit, bara med två skruvar....Funderade på om den inte måste sitta längre bak för att bli godkänd?? Sitter en bit in under sadeln nu... Och så var det det där med belysningen..Borde väl finnas att köpa? Beggat eller nytt? Stänkläppen som satt där bak är ju också borta, men den var ju ändå ingen snygg installation så de sörjer jag inte lika mycket.
 
Sitter i någon hemtillverkad plåtbit, bara med två skruvar....Funderade på om den inte måste sitta längre bak för att bli godkänd?? Sitter en bit in under sadeln nu... Och så var det det där med belysningen..Borde väl finnas att köpa? Beggat eller nytt? Stänkläppen som satt där bak är ju också borta, men den var ju ändå ingen snygg installation så de sörjer jag inte lika mycket.

Läste i någon tråd här på forumet att skylten måste sitta bakom bakre hjulaxel. Låter rimligt. Den måste även vara vinklad lite uppåt. Har läst olika svar mellan 15-30 grader.

Tänk på att du måste ha reflex bak. Den får dock inte sitter på nummerplåten. Hade varit praktiskt att sätta den där kontrollmärket brukade sitta nu när man inte behöver kontrollmärke längre men man får inte fästa "främmande" objekt på nummerskylten, undantaget förr när man skulle fästa skattemärket på skylten.

Gällande blinkers:
Har körrikningsvisare flyttats/ändrats kontroleras att:
*Körriktningsvisaren tydligt kan ses från en plats 5m mitt framför/bakom MC:n.
*Avståndet mellan de lysande ytorna fram är minst 2,4dm, bak minst 1,8dm.
*Plasering i höjdled lägst 3,5 dm, högst 12 dm (3-hjulig MC 15dm)
*Färg: Orangegult ljus, dvs mörktonade ej e märkta är godtjända om inte det blir svagt ljus.
Vit med orange lampa ok.
*Blinkfrekvens= 10-35 blinkningar på 15 sek vid tomgång/laddningsvarv.
 
Läste i någon tråd här på forumet att skylten måste sitta bakom bakre hjulaxel. Låter rimligt. Den måste även vara vinklad lite uppåt. Har läst olika svar mellan 15-30 grader.

Tänk på att du måste ha reflex bak. Den får dock inte sitter på nummerplåten. Hade varit praktiskt att sätta den där kontrollmärket brukade sitta nu när man inte behöver kontrollmärke längre men man får inte fästa "främmande" objekt på nummerskylten, undantaget förr när man skulle fästa skattemärket på skylten.

Gällande blinkers:
Har körrikningsvisare flyttats/ändrats kontroleras att:
*Körriktningsvisaren tydligt kan ses från en plats 5m mitt framför/bakom MC:n.
*Avståndet mellan de lysande ytorna fram är minst 2,4dm, bak minst 1,8dm.
*Plasering i höjdled lägst 3,5 dm, högst 12 dm (3-hjulig MC 15dm)
*Färg: Orangegult ljus, dvs mörktonade ej e märkta är godtjända om inte det blir svagt ljus.
Vit med orange lampa ok.
*Blinkfrekvens= 10-35 blinkningar på 15 sek vid tomgång/laddningsvarv.


Tack för utförligt svar!!!
Ska nog försöka hitta en skylthållare som har både belysning och reflex som ser snygg ut. Ser nu fram emot våren - fick en tvådagars förarlicensutbildning på mittsverigebanan av min snälla fru...Hon vet fortfarande hur man gör gubben glad..:tummenupp
 
Någon som vet vad som görs på 1200mils servicen? Har en zx10r -06:a. Jag har ingen service eller instruktionsbok..
Någon som förresten vet var man kan hitta på någon av dessa böcker i pdf format?

Är ute och söker efter en ny toppkåpa till hojen också...Finns det någon bra sida där man kan beställa kåpor till bra pris med bra passform? Några tips?
 
Kåpor

Är det någon som har bra tips på avmontering/påmontering av kåporna på en zx10-r -06:a? Började att montera ned kåporna på min hoj igår kväll...Ska man verkligen måste skruva nåt så djävulskt för att komma in på "kroppen".:mad: Jag fick ge upp med fortsättning ikväll...Det är ju roligt att kräla på garagegolv, knakande plast och 2000 skruvar!!!:huvet
 
Någon som vet vad som görs på 1200mils servicen? Har en zx10r -06:a. Jag har ingen service eller instruktionsbok..
Någon som förresten vet var man kan hitta på någon av dessa böcker i pdf format?

Är ute och söker efter en ny toppkåpa till hojen också...Finns det någon bra sida där man kan beställa kåpor till bra pris med bra passform? Några tips?

Google is your friend. ;)
Manual ZX-10R 06-07:
http://volksdragon.net/dusk/06-07 ZX10R Service Manual.pdf

Menar du kåpglas så får du allt scrolla upp lite i denna tråd. Sök först, fråga sen. ;)

Är det någon som har bra tips på avmontering/påmontering av kåporna på en zx10-r -06:a? Började att montera ned kåporna på min hoj igår kväll...Ska man verkligen måste skruva nåt så djävulskt för att komma in på "kroppen".:mad: Jag fick ge upp med fortsättning ikväll...Det är ju roligt att kräla på garagegolv, knakande plast och 2000 skruvar!!!:huvet

Vet inte hur 06:an ser ut men på min 04 sitter sidokåporna med 6 skruvar tror jag. 3st som håller ihop sidokåpan med magkåpan, 1 på sidan och så 3st som håller ihop sidokåpan med övre sidokåporna.

Magkåporna sitter med EN skruv under hojen sen är de fästa med de där 3 skruvarna som jag nämnde nyss mot sidokåporna.

Jag kan minnas fel men jag tror det var såhär. Några 2000 skruvar är det ju definetivt inte iaf. Snarare 20st för samtliga kåpor på båda sidor.
 
Last edited:
Funderar på att byta in min Z750-08 i vår mot en ny Zx10R-10. Vad skiljer 2010 mot 2009? På Kawas hemsida är det ju en stor skillnad i HK, 2010:an ska ha runt 200 kusar. kan detta verkligen stämma? Kanske är bättre att satsa på en ny 09:a om man kan få tag i en sån istället? HK spelar ju mindre roll, lär komma ner bra i pris om jag tar en 09:a istället. Lite tips och råd tack vore väldigt snällt!
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top