ZX10R-tråden

Jo som jag skrev så har jag bytt o det blev inte någon större förändring.

Kör med EBC belägg som visserligen kräver lite högre arbetstemp, men efter ett tag på gälleråsen så har jag fortfarande samma svampiga bromsar...
Nästa steg blir andra skivor.. ska bara råna en bank först..:tungan
Samt ställbara kopplings o bromshandtag..
 
Jo som jag skrev så har jag bytt o det blev inte någon större förändring.

Kör med EBC belägg som visserligen kräver lite högre arbetstemp, men efter ett tag på gälleråsen så har jag fortfarande samma svampiga bromsar...
Nästa steg blir andra skivor.. ska bara råna en bank först..:tungan
Samt ställbara kopplings o bromshandtag..

Har hört átt det är en barnsjukdom hos kawa att inte bromsarna fungerar rejält. Jag är långsam i gatgruppen men fattar att inte frambromsen tar som den ska så min gamla hoj var en cbr 900 rr o det räckte man tänkte broms såp stod man stilla..
 
Samma här

Blandad körning har gett ett snitt på 0.74 l/m (ca 18 mil innan lampan tänds) för mig (bara slipon, annars helt orginal).

Du har så rätt Degis. Något är helt fel.
Blandad körning ska du komma minst en 17 mil innan lampan tänds.
Landsväg c.a 20 mil. Även med KN.
Kanske din TRE mod.
Koppla bort den och skicka upp den till mig.
 
zx10 r ä en sjuk hoj......så olika hk siffror på olika hojar,, polarns bromsa in på 183 hk på beviks medans andra 06 har klart mindre,,,,,,självklart me yoshi o pwcr
 
Att frambromsen är svampig har jag förståt men finns det något som brukar gå sönder och som är dyrt att byta som bör kollas före affären?:confused:
 
Då var även jag stolt ägare av en ZX10R -04:A
Provturen skedde i spöregn så vad skall man säga?
Känns bra i varge fall!:squid
 
Jo som jag skrev så har jag bytt o det blev inte någon större förändring.

Kör med EBC belägg som visserligen kräver lite högre arbetstemp, men efter ett tag på gälleråsen så har jag fortfarande samma svampiga bromsar...
Nästa steg blir andra skivor.. ska bara råna en bank först..:tungan
Samt ställbara kopplings o bromshandtag..

Tror inte du får mindre svampiga bromsar av att byta skivor, vill råda bot på det så är nog det bästa att byta pumpen fast innan du gör det se till att du inte har någon luft kvar och bromsvätskan är av bra kvalite.
 
Last edited:
TRE-modden (fel benämning egentligen) öppnar sek.spjällen mycket tidigare. Skulle inte kört med den utan PC3 och mapp. Går antagligen ganska tunt i mellanreg. Stoppa tillbaka PCn, hojen kommer må bättre, även utan helsystem.

10an ÄR törstig, speciellt men TRE och mappning. Min drog 3 liter milen vid inspirerad körning på flygraka:

Har petat tillbaka PC:n och skickat in en standard map european stock bike.

Skall ut o testa landsväg idag så får vi se.

Men egentligen om jag skulle vilja pilla bort min TRE hur gör jag egentligen. Har tittat på det och fan det verkar som opm man måste riva en hel del fär att komma åt var sladdarna går eller man skall bara "knyta ihop" dom som går in till "TRE:n" ????????

\\Degis är förvirrad !
 
Är en ZX10.a av 05-06 årmodellen nått att satsa på som nästa hoj?
Bra krut i maskin? gött chassi? står i valet och kvalet
mot en Suzuki nämligen.

/Martin
 
Att frambromsen är svampig har jag förståt men finns det något som brukar gå sönder och som är dyrt att byta som bör kollas före affären?:confused:

Byt på engång fotpinnar, dom brukar gå av... jag vet 3 som genomgått detta ink mig....


kör race från grevens as bra ställbara för 2500.... ett måste=)

stålomspunnet fram annars kommer du dö:yoparty

Jo som jag skrev så har jag bytt o det blev inte någon större förändring.

Kör med EBC belägg som visserligen kräver lite högre arbetstemp, men efter ett tag på gälleråsen så har jag fortfarande samma svampiga bromsar...
Nästa steg blir andra skivor.. ska bara råna en bank först..:tungan
Samt ställbara kopplings o bromshandtag..


men darling du vet ju att man ska ha tumba gubbens handtag(isr) speciellt på kawa....:)
 
Last edited:
satsa på en 04-05 eller en -08

04-05 är ju byggd på 600:ans ram men med 1000 kubiksmotorn... 170 kg hoj med 175 kusar..

men darling du vet ju att man ska ha tumba gubbens handtag(isr) speciellt på kawa....:)


Nu SKA jag råna en bank..måste ha ju :)
 
Last edited:
Har petat tillbaka PC:n och skickat in en standard map european stock bike.

Tankad map ger inget för. Ska mappas då det är stora variationer mellan olika hojar.
"Euro stock bike" kompenserar tex inte för TREn, låter snarare som en 0-map.

Men egentligen om jag skulle vilja pilla bort min TRE hur gör jag egentligen. Har tittat på det och fan det verkar som opm man måste riva en hel del fär att komma åt var sladdarna går eller man skall bara "knyta ihop" dom som går in till "TRE:n" ????????

\\Degis är förvirrad !

Beror helt på vilken TRE det är. Med PnP-pluggar är det bara att koppla ur, andra kräver också att ett av stiften ska återmonteras. Sedan finns det vissa som är skarvade/lödade.
 
Tankad map ger inget för. Ska mappas då det är stora variationer mellan olika hojar.
"Euro stock bike" kompenserar tex inte för TREn, låter snarare som en 0-map.



Beror helt på vilken TRE det är. Med PnP-pluggar är det bara att koppla ur, andra kräver också att ett av stiften ska återmonteras. Sedan finns det vissa som är skarvade/lödade.

Det är Ivans

\\R
 
Ang bromsar: Byt till en annan pump, tex ISR eller liknande och se till att byta oljan ofta, den dyraste på ett välsorterat mc varuhus duger.
Givetvis ska man ha stålomspunnet och bra belägg.
Detta gäller 04-05 och 08. På 06-07 så verkar inte ens detta hjälpa...
Släng hojen o köp en ny! Eller om nån har ett annat bra tipps!

/ Svensken
 
Köper troligen en ZX10 -05.a imån :P

Ska bli att se vad det är för maskin!


/Martin
 
Svampig frambroms?

Har nu köpt och kört en ZX10R -04:A
Märker inget vad beträffande svampiga bromsar och det sitter inga stålomspunna bromsslangar på den!
Har dock extremt dåliga däck på hojen så jag har ännu inte passerar 250-300km/h sträcket! Men hård innbromsning från 230-50km/h och allt känndes jämt och fint!
Uppstår detta problem först när allt börjar bli varmt?
 
Har handlat denna:
zxx1.jpg


Har bara provkört i några mil, men den går som ett skott, lite orginaldelar är oxå bortplockade numera.. :)
 
Är numera ägare till en 05.ans Zx10...gjorde första turen ikväll o far åt helvete vad gött den går!!
:D

/Martin
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top