ZX10R-tråden

Jag tycker det verkar vara för kallt.. Skulle gärna se att den låg på 85grader. 110 verkar ju vara lite väl varmt... Kylfläkten borde ju jobba ner tempen.

/J
 
Jag tycker det verkar vara för kallt.. Skulle gärna se att den låg på 85grader. 110 verkar ju vara lite väl varmt... Kylfläkten borde ju jobba ner tempen.

/J

tror det e just det som e problemet med min,att kylfläkten inte går igång, de får kolla det när den ändå ska in på garantirep. hade en 04 innan och den var sällan över 70 grader på landsväg så jag tror din temp är inom toleranserna
 
tror det e just det som e problemet med min,att kylfläkten inte går igång, de får kolla det när den ändå ska in på garantirep. hade en 04 innan och den var sällan över 70 grader på landsväg så jag tror din temp är inom toleranserna

Okej! Känns ju skönt att höra..
Jag har rensat min kylfläkt på 7an några ggr från sten, så det kan nog vara bra att kontrollera den ibland.

/J
 
Jag håller med. Den här sitter på min 10´a. Känns klart tryggare med den på... :tummenupp

bitubo1.jpg

ohh putsbög kanske ??

Såh ju nytt och välputast ut..:D
 
Haha, nja. Jag gillar att grejerna är rena och fina, men där var dämparen ny så då hade jag inte haft chans att smutsa ner den än. Men det är klart jag vill att min hoj så blänka lite... :)



ohh putsbög kanske ??

Såh ju nytt och välputast ut..:D
 
Har en liten fråga om det är någon vänlig själ som kan svara.
Är i tankarna och byta till en 08-09 till nästa höst. Hur är det med bromsarna?
Kör endel bana, och orginal på 04an är ju hemska. Bytte till stålomspunnet och blev stor skillnad.Men ändå inte extremt. Testat både R6 06a och CBR, där räcker det med 2 fingrar på frambromsen för och slå runt. Ni som kör 08 09, är den lika svampig vid hård körning eller har dom lyckats fixa en rejäl broms??
Som sagt, en bara undrar.
Mv Magnus
 
Har en liten fråga om det är någon vänlig själ som kan svara.
Är i tankarna och byta till en 08-09 till nästa höst. Hur är det med bromsarna?
Kör endel bana, och orginal på 04an är ju hemska. Bytte till stålomspunnet och blev stor skillnad.Men ändå inte extremt. Testat både R6 06a och CBR, där räcker det med 2 fingrar på frambromsen för och slå runt. Ni som kör 08 09, är den lika svampig vid hård körning eller har dom lyckats fixa en rejäl broms??
Som sagt, en bara undrar.
Mv Magnus

Jag har en 06a och tycker jag har kanonfin frambroms.. Säker på att du inte har en luftbubbla nånstans? Alt byt bromspump/handtag..

mvh
/J
 
Jag har en 06a och tycker jag har kanonfin frambroms.. Säker på att du inte har en luftbubbla nånstans? Alt byt bromspump/handtag..

mvh
/J

Innan jag bytte till stålomspunnet kunde ja dra bromsen in till handtaget. Nu mkt bättre. Klart hojen bromsar:). Tänkte mest om dom lyckats få till det bättre. Dvs jämförbara med tex CBR. Fått tips om o byta bromspump. Därför undrade jag om dom förbättrat sina bromsar på nyare modeller.
 
Innan jag bytte till stålomspunnet kunde ja dra bromsen in till handtaget. Nu mkt bättre. Klart hojen bromsar:). Tänkte mest om dom lyckats få till det bättre. Dvs jämförbara med tex CBR. Fått tips om o byta bromspump. Därför undrade jag om dom förbättrat sina bromsar på nyare modeller.

Jag kom på att min pump inte är std.. Du får helt enkelt bromsa mindre och åka fortare in i böjarna :D

/J
 
Någon som kan berätta för mig hur omständigt det är att montera av/på kåporna på en -04:a?
Tänkte montera kraschkåpor till bankörningar osv, dom är dock utan hål för lysen osv.
Är det svårt/jobbigt att få bort lysen mm?

/Adam
 
Någon som kan berätta för mig hur omständigt det är att montera av/på kåporna på en -04:a?
Tänkte montera kraschkåpor till bankörningar osv, dom är dock utan hål för lysen osv.
Är det svårt/jobbigt att få bort lysen mm?

/Adam

Svårt nej, bökigt JA. Av går det fortare, värre o montera tillbaka skiten. Inte gjort på en fikarast. Gjorde så ett tag med tröttnade. Så jag skar ut för framlyktan och behöll orginaldel bak. Eftersom inte alla arangörer tillåter racekåper om man är vanlig gatåkare tyvärr.
 
Jag bytte från original till Brembo. Att byta bromspump på -04/-05 är helt klart en av de vettigaste investeringarna du kan göra på den hojen.. Grymt nöjd!

Får väl kolla runt lite, tycker man bara vräker ner pengar på hojen ändå.
Vet vad en ny ligger på i sverige, går det få tag billigare??
 
Svårt nej, bökigt JA. Av går det fortare, värre o montera tillbaka skiten. Inte gjort på en fikarast. Gjorde så ett tag med tröttnade. Så jag skar ut för framlyktan och behöll orginaldel bak. Eftersom inte alla arangörer tillåter racekåper om man är vanlig gatåkare tyvärr.

Men pratar vi typ en timma att montera tillbaka allt, eller typ en dag? :)
Hur sitter blinkers och lysen fast?, finns det "klick-kontakter" till sladdarna man kan klicka ur o i?

Tack för svaret!
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top