ZX10R-tråden

Ninja06

"Let the good times roll"
Gick med
6 Aug 2011
Ort
Linköping
Hoj
2008, Kawasaki zx10r ninja
Har tänkt att byta ut ljuddämparen som sitter på nu (original) till en med bättre ljud.
Med bättre ljud menar jag framför allt högre. Det ska gärna vara mörkt/dovt på låga varv.
Är inte ute efter effektökning utan bara ett coolare/kraftfullare ljud. Antar att det är slipon det kallas som man ska köpa. Vill kunna montera det själv och inte behöva justera någonting eller lämna in den på verkstad.

Har ni förslag på någonting som passar mina önskemål?
Får man nåt vettigt för runt 2 000 kr?
 

ninja68

It aint over till ........
Gick med
21 Jun 2008
Ort
Sverige
Hoj
Cykel
Googla Danmoto!
Billiga och ok för dom pengarna! Hade ett sånt på en zx6r 09 och låter helt ok!
 

Rhino

Life is a playground!
Gick med
28 May 2003
Ort
Malmö
Hoj
ZX10R
Då blir det en annan lösning..
Tips på någon enkel hållare samt blinkers?
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Jag måste bara skriva av mig lite! Nu har man kört ca 100 mil med Ninjan (zx10r-05) och det är ta mig f*n den roligaste hojen jag har kört och då har man ändå provat en del hojar. Sikken maskin!! Kraft, chassi, utseende! Läste en del om den här modellen innan köp och måste säga att allt stämmer vad det gäller rolighetsfaktorn! :yoparty :) Vissa valde att beskriva hojen med ord som "hysterisk" och inte förens nu förstår jag varför! :)
 

Hasse_Ua

ninja
Gick med
5 May 2011
Ort
Uppsala
Hoj
ZX10-R -04
Sikken maskin!! Kraft, chassi, utseende!

Jag har kört min ca 500mil sedan Mars månad, och kan inte göra annat är att hålla med, riktigt rolig hoj! Som även går att köra relativt snålt med, 0.58 kör jag den på till o från jobbet när man tar det lite lugnt... går säkerligen få ner mer om man håller hastighetsgränserna till 100%.
 

Lassis

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Ort
Mora
Hoj
Kawa Zx10r -04
Tänkte köpa Carbon Lorraine SBK5 belägg till min 04a. Nån som vet nån återförsäljare mellan Sthlm och Dalarna?

Hittar inte ett skit på internet...
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Om någon vill byta upp sig till en -11 så är min till salu ;)

Lassis: SBK5 heter XBK5 numer, var tydligen något namntrassel ;) Jag köpte mina på min lokala MC handlare i Arboga. Dom tog väl hem från Duells antar jag...
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Köpte SBK5 Carbone Lorraine till min 05a och gluffis har rätt. Blev också lite förvånad när det stod XBK5 på paketet. Ringde till stället där jag köpte mina och dom säger att det är samma produkt som innan fast de har bytt namn på paket som innehåller 4 belägg för att på så vis kunna skilja dem från paket med bara 2 belägg i. Sikket trams tänkte jag för mig själv. hehe

zx10r-04/05 kräver 4 belägg per bromsok dvs 8 belägg totalt fram som då blir 2 paket XBK5 (4 belägg i paket) eller 4 paket SBK5(2 belägg i paket).
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Sedär, min -11 har 2 belägg per sida. Monterade nytt framdäck och nya belägg idag, blev SBS Dual Carbon, får se hur det fungerar ;)
 

bajkmaniac

Ny medlem
Gick med
18 May 2010
Ort
Norr om näst största stan
Hoj
KTM 950SMR -07
Hejsan,

Suget efter sporthoj är inte att leka med!
Är riktigt sugen på att byta min KTM 950 SMR mot en ZX10R -08 med strax över 400 mil på mätaren.
15000 emellan känns helt rätt.
Dock undrar jag lite över följande:

- Vilka serviceintervaller gäller för en -08? (ventiljustering vid vilka mil)
- Vad kan jag räkna med för försäkringspremie ungefär? (vad betalar ni?)

Hoppas på bra svar från kunnigt folk snarast så kanske det blir byte redan under helgen! :tummenupp
Ha det gott & skål på er...

/Bajkmaniac
 

Apexx

Sporthojsnörd
Gick med
30 Sep 2010
Ort
Hörby
Hoj
2008, Kawasaki ZX10-r
På min 07a är det ventiljustering vid 2400 mil.
8900:- halv/helår hos LF. Bor i eget hus med eget garage i mindre tätort i Skåne.
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Hejsan,

Suget efter sporthoj är inte att leka med!
Är riktigt sugen på att byta min KTM 950 SMR mot en ZX10R -08 med strax över 400 mil på mätaren.
15000 emellan känns helt rätt.
Dock undrar jag lite över följande:

- Vilka serviceintervaller gäller för en -08? (ventiljustering vid vilka mil)
- Vad kan jag räkna med för försäkringspremie ungefär? (vad betalar ni?)

Hoppas på bra svar från kunnigt folk snarast så kanske det blir byte redan under helgen! :tummenupp
Ha det gott & skål på er...

/Bajkmaniac

Allvarligt talat :va
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
vet ingenting om värdet på en 950SMR osv. det enda jag egentligen kan svara på är försäkringspremien.

Folksam. 1800 nånting per månad, hel/hel
39år, tog kortet 2010. bor i kriminell förort till stockholm :D
 

SuperTed

SDK #4694
Gick med
24 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2004, ZX10R
Vad anser ni skulle vara en skälig ersättning vid inlösen av en -08, svart, 380mil på mätaren, R&G nummerplåtshållare och belysning, racefit growler? Jag fick nämligen ett skamligt förslag av försäkringsbolaget. Dom kollar väl på blocket antar jag, och det finns inte en chans i världen att jag får en likvärdig hoj med årtal och mil för den summan dom erbjöd sig betala som ersättning. Jäkla skojare...
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Va tusan, har den blivit stulen eller har du gått omkull?

Jag har ju oxå en 08 som har rullat 1242 mil och jag skulle skrika hysteriskt om jag inte fick 100.000:-. Det är ju givetvis inte rimligt men om man resonerar att man skall få en likvärdigt hoj, vad kostar en ny? 169.000:- Jag vet, jag har alla fel men i mitt huvud är min hoj värd 100K. Hade jag jobbat som försäkringswhatever så hade du fått 105.000:- för du hade ju ett racefit också. Berätta gärna hur det går/gick.

Nu när jag ändå är inne och kladdar i tråden; Gluffis, ser att du skall sälja, varför? Hojen är ju för tusan helt ny:va

Ha en fin Midsommar ZX10-freak :fyllisar
 

Juh@

Fanatisk GDS
Gick med
17 Feb 2004
Ort
Mölndal
Hoj
ZX10R-2011
Vad anser ni skulle vara en skälig ersättning vid inlösen av en -08, svart, 380mil på mätaren, R&G nummerplåtshållare och belysning, racefit growler? Jag fick nämligen ett skamligt förslag av försäkringsbolaget. Dom kollar väl på blocket antar jag, och det finns inte en chans i världen att jag får en likvärdig hoj med årtal och mil för den summan dom erbjöd sig betala som ersättning. Jäkla skojare...

Ca 80.000:- före självrisk. Jämför med http://www.blocket.se/goteborg/Kawasaki_ZX_10R_Ninja_40333706.htm?ca=15&w=3 som är oprutat. Sedan så får du i princip inget för extrautrustning.
 

SuperTed

SDK #4694
Gick med
24 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2004, ZX10R
Ca 80.000:- före självrisk. Jämför med http://www.blocket.se/goteborg/Kawasaki_ZX_10R_Ninja_40333706.htm?ca=15&w=3 som är oprutat. Sedan så får du i princip inget för extrautrustning.

Jag kan inte direkt köpa att man jämför med den där orangea för 79 som verkar extremt svårsåld. Jag hittar ju ingen annan än kusten för 80 kakor så att jämföra med bara den känns orimligt. En svart är svårare att hitta och av just den anledningen att det är generellt mer önskvärt. Sånt anser jag att man måste räkna in. Sen om man tittar på alla andra blocketanno ser så är de högre i kurs med betydligt fler mil på mätaren. FB ville försöka få det till att min hoj var värd 75k, ett skämt enligt mig. 90-95 känns mer rimligt om man kollar runt på blocket. Men hur som hävdar jag att 85k är minsta värdering, minus självrisk. Blir det ej godkänt så blir det att ta fram en opartisk värderingsman. FB ska inte blåsa mig på över 10k.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top