ZX10R 165 på slangen med helsystem

Greenblood skrev:
jo jo men som vanligt så undrar man vart uppgifterna kommer ifrån, kommer de från kawwa själva så kan man ju tvivla och om de stämmer så kan man ju undra vad kawwas tekniker håller på med när man får 8,4 hk på bakhjulet av att byta avgassysten, om detta stämmer med 165HK så lär man få problem med att få ner efekten p,g,a den korta hjulbasen 1385 mm.
ska du åka någe bana i sommar, så komer jag säkert att vara där och då får vi se om du kan utnyttja efekten, ser fram emot ett möte. :D .
om ni har några banor nära Kalix :hihi

Hur e d nu då...tycker inte 04:orna har så mycke pulver som man kunde tro..
Den måste väl ge mer i fart lr??

Edit: Med 185 i fart standard borde den ge runt 165 på slangen..e ja helt väck nu lr??

Last edited:
hermes skrev:
så kan man ju undra vad kawwas tekniker håller på med när man får 8,4 hk på bakhjulet av att byta avgassysten, om detta stämmer med 165HK så lär man få problem med att få ner efekten p,g,a den korta hjulbasen 1385 mm.

? Runt 5% mer effekt av ett fullt system där man plockat bort katalysatorn är väl vad man kan förvänta sig?
Hyvens med över 160 hästar på slangen i vilket fall som helst! :)

hermes skrev:
ska du åka någe bana i sommar, så komer jag säkert att vara där och då får vi se om du kan utnyttja efekten, ser fram emot ett möte. :D .

Jodå...jag räknar med en 3-4 helger på olika banor så du är hjärtligt välkommen... :7peta

hermes skrev:
jo jo men som vanligt så undrar man vart uppgifterna kommer ifrån, kommer de från kawwa själva så kan man ju tvivla och om de stämmer så kan man ju undra vad kawwas tekniker håller på med när man får 8,4 hk på bakhjulet av att byta avgassysten, om detta stämmer med 165HK så lär man få problem med att få ner efekten p,g,a den korta hjulbasen 1385 mm.

8,4 häst? Jag hade slipon och när jag därifrån endast bytte resten mellan selektorn till motorn fick jag 10 hk extra på bakhjulet :banana detta låter inte alls omöjligt.

Teo skrev:
8,4 häst? Jag hade slipon och när jag därifrån endast bytte resten mellan selektorn till motorn fick jag 10 hk extra på bakhjulet :banana detta låter inte alls omöjligt.
vad var det du bytte, förstår ej?

delen där krökarna går ihop heter kollektor (om det nu är den du menar?).

Teo skrev:
var nog lite snabb på tangentbordet, JO JO det kan nog vara möjligt, med kn filter och pwercomander och även utan de sinst nämda, men vart kommer sifrorna ifrån?
Greenblood, vi ses på banan, det är nog inte allt för många zxr10 or som kommer att köra bana i sommar och om det är det så är det inte så många mattsvarta honder av 00 modell, så vi borde känna igen varandra :tummenupp

Teo skrev:
Hade nog o göra med att din hoj var tasktigt inställd innan du fick slipon = du hade för lite hästar innan.

165 är ju inte alls omöjligt. Tekniken har gått frammåt!

hermes skrev:
några roliga svängar på grindvägen i mycket tätbebyggt område :rolleyes:
hur väl känner du till Norrtälje?

Inte så väl, åker igenom ibland. Jag är dock lite skeptisk till det här med "mycket tätbebyggt område".... Speciellt efter att jag tog en titt på kartan - Grindskolan... :lol Bättre banplacering har man väl hört talas om, men det kan vara schysst ändå. Jag ska ta en titt i sommar.

Ot!!???

Jag vet!! OT måste vara Slingan som Lommarn gangsters åker varje tisdag morgon kl. 04.23 för att avslutas med saft ute vid Södersvik city... :tungan

hermes skrev:

Men svingen är längre på den nya kwaken. Som kompenserar hjulbasen när det gäller att hålla framhjulet nere. Tack vare smidigare motor, vilket det verkar vara på 04'orna. Men den är nog ganska bakhjulsbenägen i vilket fall.

Last edited:
rallyanders skrev:
Jag vet!! OT måste vara Slingan som Lommarn gangsters åker varje tisdag morgon kl. 04.23 för att avslutas med saft ute vid Södersvik city... :tungan
japp 4:23 är det rolator rally vid lommaren, snabbast upp till COOP dom brukar vara där när de äppnar 9:oo

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman