ZX10R 165 på slangen med helsystem

Sån vill jag ha :banana
175 är nog inte helt omöjligt heller med små justeringar.

Vad tjänar man i vikt om man bytar tank o kåpor till kolfiber och fälgarna till magnesium?
 
Mavve skrev:
Sån vill jag ha :banana
175 är nog inte helt omöjligt heller med små justeringar.

Vad tjänar man i vikt om man bytar tank o kåpor till kolfiber och fälgarna till magnesium?

Fälgarna ska vara löjligt lätta redan orginal så där händer nog inte mycket. Och kåporna ser inte så överdimensionerade ut heller. Tror inte det finns mycket att göra på. Och det är nog en bra början att försöka köpa hojen först ;)
 
jo jo

Don Quixote skrev:
Fälgarna ska vara löjligt lätta redan orginal så där händer nog inte mycket. Och kåporna ser inte så överdimensionerade ut heller. Tror inte det finns mycket att göra på. Och det är nog en bra början att försöka köpa hojen först ;)
:hihi
 
Don Quixote skrev:
Fälgarna ska vara löjligt lätta redan orginal så där händer nog inte mycket. Och kåporna ser inte så överdimensionerade ut heller. Tror inte det finns mycket att göra på. Och det är nog en bra början att försöka köpa hojen först ;)

Väntar tills 2006 eller så när den e riktigtriktigtriktigt vass ;)
 
Man skall klara av att hantera den också, 165 hk/bakhjul är inte att leka med. Är det överhuvudtaget någon här som kört med 165hk/bakhjul? Det krävs en hel del att utnyttja en Retta 98-03, vilket är väldigt få som gör. ( jag gör det absolut inte tex )

Mvh//ZS
 
156 original verkar ju stämma med fabrikens effektuppgift även om vikten inte gjorde det. Kul. :)
 
Zilversurfer skrev:
Man skall klara av att hantera den också, 165 hk/bakhjul är inte att leka med. Är det överhuvudtaget någon här som kört med 165hk/bakhjul? Det krävs en hel del att utnyttja en Retta 98-03, vilket är väldigt få som gör. ( jag gör det absolut inte tex )

Mvh//ZS

Vadå utnyttja! Bara den räcker för att slanga med utanför Bosses Korvgrill så :yoparty
 
Mavve skrev:
Sån vill jag ha :banana
175 är nog inte helt omöjligt heller med små justeringar.

QUOTE]

jo som att byta kammar, de är nog de som ger mäst kontra kr/hk, sen burgar det att kosta mer en vad det smakar.
men din trogenhet till Kawwa är det inge fel på :hihi , sen om det är nyttigt eller inte det må så vara men kawwans nos är inte snygg.
 
hermes skrev:
jo som att byta kammar, de är nog de som ger mäst kontra kr/hk, sen burgar det att kosta mer en vad det smakar.
men din trogenhet till Kawwa är det inge fel på :hihi , sen om det är nyttigt eller inte det må så vara men kawwans nos är inte snygg.

Den e snygg.... man lär sig gilla den.

Jag gillade 92ornas ninja mer än de nya när de kom ut med sina spetsiga rövar o seatpipes o skit man kunde köpa till dem...... De såg brutalare ut på nåt sätt, de nya såg bara vassa ut......... skitsamma, man får inte va så petig.

I vilket fall som helst så är ju hela nya hondan skurhinkful tyvärr. Deras cbr600rr är bättre dock :tummenupp
 
165.5 med Akra helsystem och 11.2 pållar som största ökning vid 12500rpm... :Bugar
 
gixxer_1255 skrev:
Vill bara påpeka att 165hk kurvan är uppmätt i DIN och det normala är att man uppger SAE, på min hoj så blev det 4Hk mer med DIN än SAE.

Jag menar bara att 165hk med Arrow helsystem är 161hk om mätningen gjort i SAE och 156,6hk standard är 152hk mät i SAE. Märkligt att det krävdes 26 körningar för att åstadkomma 156,6hk, dom har nog justerat en hel del.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top