ZX10-08 kan bli farlig..

bara för dig att köpa då juhe..:tummenupp

Du har rätt men no money no funny
79762182rs8.jpg

Varför är dom änns lagliga? Förbjud skiten en gång för alla.

Take cover!:D

2006 ändrade man reglerna under själva testet så att kawa skulle gå vidare till finalen istället för MV som var snabbast.... lägre än glocalnet.....

jupp, ungefär som deras hjälmtester..

Det är inte så många som klarar av att hantera en tusing idag dom är helt enkelt för starka.
Det underlättar om man heter Stoner eller Rossi osv. om man ska kunna utnyttja en tusing idag. Sedan om man ska åka bana med en tusing så har alla mycket roligare på en sexhundring Sverige = gocartbanor.

Varför köper man en Bugatti Veyron när det ändå inte går att utnyttja alla 1001 hk?

Because you can!

Last edited:
Självklart är det så och det är därför Masterbike testen är så bra. Alla kör alla motorcyklar och övriga omständigheter görs så jämförbara det är möjligt.

/D.

Masterbike

Bifogat

• Motorradstaffel-Polizei-Hamburg.jpg
    Motorradstaffel-Polizei-Hamburg.jpg
    123.1 KB · Visningar: 111
Fast några 188/200hk är det ju knappast någon tal om i ZX-10:an, i Yoshimuras effektdiagram hade den 156,45hk på bakhjulet...

http://www.fastbikes.se/index.php?option=com_content&task=view&id=467&Itemid=1

Lite off topic, men de e ju de mesta i tråden redan.. Men de ja gick på va fabrikens uppgifter. Du anger bakhjulseffekt från en bänk. Till att börja med så vet du att fabriken inte mäter på hjulet, = stor skillnad.
För de andra så kan det skilja mer än 10hk från bromsbänk till bromsbänk... så de där säger i stort sett inget alls.
Jag jämförde yamahas fabrikssiffror med kawasakis fabrikssiffror... punkt.

Lite off topic, men de e ju de mesta i tråden redan.. Men de ja gick på va fabrikens uppgifter. Du anger bakhjulseffekt från en bänk. Till att börja med så vet du att fabriken inte mäter på hjulet, = stor skillnad.
För de andra så kan det skilja mer än 10hk från bromsbänk till bromsbänk... så de där säger i stort sett inget alls.
Jag jämförde yamahas fabrikssiffror med kawasakis fabrikssiffror... punkt.

Den har ju bänkats till 170 bakhjulshästar orginal nu på en bänk där en ny R1a gav 162. Så nog är det flås i hojen. Testerna från Qatar gör ju gällande att den går som ett troll också. Kul att tillverkarna hetsar på varandra :)

om du pissar i motvind vill säga, 600 är inte alls dum på bana, kan i många fall vara roligare än 1000. Känslan att dra stumt i rullen 2 meter innan apex kan i många fall vara fräsigare än lite bakhjulsåkning på en raka

björn

HAHAHA... nu va du fan rolig björn, känslan av att dra stumt i rullen 2 meter innan apex ÄR inte alls så fräsigt, de gör mest ont kan jag tala om för dej... ;)

Eller du kanske kör en fabriks 600 med världens hetaste tractioncontrol... :D

HAHAHA... nu va du fan rolig björn, känslan av att dra stumt i rullen 2 meter innan apex ÄR inte alls så fräsigt, de gör mest ont kan jag tala om för dej... ;)

Eller du kanske kör en fabriks 600 med världens hetaste tractioncontrol... :D

Han kanske kör med 25kW strypning :)

/D.

Ja, fast majoriteten som köper den är nog 30+ eller nåt som har ett stabilt yrke med bra lön, hus, lån o sånt.
Jag har visserligen ingen fakta eller nåt men jag tvivlar på att en "småpojke" slänger ut 130 loppor för en ny hoj.
Det är iofs bara vad jag tror.

De få som möjligtvis får cashen av nån snäll person har säkert inte motorcykel intresset utan det går till andra saker eller?

Mja, nu har jag inte siffror på det, men jag tror nog det är en hel del ynglingar som köper sig en sporthoj av årets modell.

Här åker 88:or omrking i Imprezor, Lancia Delta Integrale och diverse andra dyra leksaker. Har man ett fast jobb eller någon som går i borgen för en kan vem som helst låna upp till en dylik tingest. Så varför inte? :)

Jag vill ha 190 pållar på gatan, för att överflöd är kul!!!

På bana skulle jag fan hellre åka 600. Skulle med all största sannolikhet tycka att det var roligare och lära mig mer fan så mkt snabbare..

Typ..

1. Ducce Desmo
2. ZX6RR
3. ZX10R
4. SuperDuke
5. Prilla SXV
6. Stuntklubba
7. Tjänstebil - kombi med drag!

För vi var väl OT och dagdrömde här eller?

Mja, nu har jag inte siffror på det, men jag tror nog det är en hel del ynglingar som köper sig en sporthoj av årets modell.

Här åker 88:or omrking i Imprezor, Lancia Delta Integrale och diverse andra dyra leksaker. Har man ett fast jobb eller någon som går i borgen för en kan vem som helst låna upp till en dylik tingest. Så varför inte? :)

Exakt så :D
Bara åka in på ICA-lagrets parkering så ser du en hel del grymma bilar runt 100k man kan väl säga att ICA är en stor orsak till så många unga kör supror etc F&F tillsammans med pengar = striiiträääjs och polisen får mkt att göra, bra för alla mao :D

Man aker val inte sporthoj for att den ar sa javla komfortabel att aka pa?:va

Trodde jag var ensam om den tanken, alla verkar vara så inne på det här med komfort:va . Vill jag åka mysigt tar jag V70:an och vill jag åka fort och hårt tar jag R1:an. Komfort är det sista man funderar över när man åker sporthoj.

Annars väljer man en Virago eller vad tusan de nu heter de där fransbeklädda gjutjärnsåken...

/D.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...