bara för dig att köpa då juhe..![]()
Du har rätt men no money no funny

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
bara för dig att köpa då juhe..![]()
2006 ändrade man reglerna under själva testet så att kawa skulle gå vidare till finalen istället för MV som var snabbast.... lägre än glocalnet.....
jupp, ungefär som deras hjälmtester..
När har Masterbike börjat med hjälmtester?
Det är inte så många som klarar av att hantera en tusing idag dom är helt enkelt för starka.
Det underlättar om man heter Stoner eller Rossi osv. om man ska kunna utnyttja en tusing idag. Sedan om man ska åka bana med en tusing så har alla mycket roligare på en sexhundring Sverige = gocartbanor.
Självklart är det så och det är därför Masterbike testen är så bra. Alla kör alla motorcyklar och övriga omständigheter görs så jämförbara det är möjligt.
/D.
Varför köper man en Bugatti Veyron när det ändå inte går att utnyttja alla 1001 hk?
Fast några 188/200hk är det ju knappast någon tal om i ZX-10:an, i Yoshimuras effektdiagram hade den 156,45hk på bakhjulet...
http://www.fastbikes.se/index.php?option=com_content&task=view&id=467&Itemid=1
Lite off topic, men de e ju de mesta i tråden redan.. Men de ja gick på va fabrikens uppgifter. Du anger bakhjulseffekt från en bänk. Till att börja med så vet du att fabriken inte mäter på hjulet, = stor skillnad.
För de andra så kan det skilja mer än 10hk från bromsbänk till bromsbänk... så de där säger i stort sett inget alls.
Jag jämförde yamahas fabrikssiffror med kawasakis fabrikssiffror... punkt.
om du pissar i motvind vill säga, 600 är inte alls dum på bana, kan i många fall vara roligare än 1000. Känslan att dra stumt i rullen 2 meter innan apex kan i många fall vara fräsigare än lite bakhjulsåkning på en raka
björn
HAHAHA... nu va du fan rolig björn, känslan av att dra stumt i rullen 2 meter innan apex ÄR inte alls så fräsigt, de gör mest ont kan jag tala om för dej...
Eller du kanske kör en fabriks 600 med världens hetaste tractioncontrol...![]()
Han kanske kör med 25kW strypning![]()
/D.
Ja, fast majoriteten som köper den är nog 30+ eller nåt som har ett stabilt yrke med bra lön, hus, lån o sånt.
Jag har visserligen ingen fakta eller nåt men jag tvivlar på att en "småpojke" slänger ut 130 loppor för en ny hoj.
Det är iofs bara vad jag tror.
De få som möjligtvis får cashen av nån snäll person har säkert inte motorcykel intresset utan det går till andra saker eller?
Jag skulle istället vilja se fler gat-test, hur är hojarna är att leva med, hur är åk "komforten" osv ..
Mja, nu har jag inte siffror på det, men jag tror nog det är en hel del ynglingar som köper sig en sporthoj av årets modell.
Här åker 88r omrking i Imprezor, Lancia Delta Integrale och diverse andra dyra leksaker. Har man ett fast jobb eller någon som går i borgen för en kan vem som helst låna upp till en dylik tingest. Så varför inte?
![]()
Man aker val inte sporthoj for att den ar sa javla komfortabel att aka pa?![]()
Man aker val inte sporthoj for att den ar sa javla komfortabel att aka pa?![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |