ZX-6R-tråden

Engine Mount Nut Wrench: 57001-1450

Hylsa som behövs när man plockar ur motorn, någon som vet var man finner en sådan?

(Gäller en zx10)
 
ingen har herrarna eller damerna som testat kinakåpor till zx6:an ? går ju att få tag på till en ganska billig penning.
 
Hej jag är ny här på forumet o har en zxr 400 och den knackar som bara den i motorn så fort den blir var men går som en klocka när den är kall även när den är varm förutom knackandet :(
 
ingen har herrarna eller damerna som testat kinakåpor till zx6:an ? går ju att få tag på till en ganska billig penning.

Var ju ett tag sedan du frågade men jag är inne på mitt andra set efter en marksyning. Funkar fint med kinakåpor.
 
Senna! Är det någon som har en obucklig tank till en 98 till övers? Köpte liksom en stunthoj som jag byggt om till en sporthoj igen men så har någon slagit in en fruktskål i tanken.

Har ett problem till, jag monterade ram-air möget igen och med det på går den som en håsa, känns typ som att den inte får någon soppa. Men utan det går den hur bra som helst, vad kan problemet vara?
 
Hej,
Har tittat en del på begagnade zx-6r kring ~2002 och nyare. Har inte kört cykeln innan, så undrar vad man ska leta efter för fel och vad man ska akta sig för.

Att hitta en fullt ifylld servicebok på en sådan verkar tyvärr inte helt vanligt, därför undrar jag vad som är "panik" att få servat om man köper en cykel som verkar okej i motor/låda men inte blivit ordentligt servad på ett tag.

Ventiljustering, kamkedjesträckare.

Har läst på nätet att det kan hända att tvåans växel börjar hoppa ur på hårt körda hojar. Är det något som går att fixa för en överkomlig peng eller ska man fly fältet? Hur testar man detta lättast? Släng i tvåan och gasa på hårt? Man vill ju helst det ska hända under kontrollerade former när man provkör.
 
Tänkte bumpa upp tråden och fråga om någon ägt både R6 och zx-6r, samt hur de står sig mot varandra.
Har förstått det som att R6an är lite snabbare både i acceleration och toppfart, men hur är körställning och köregenskaper?
 
Inte den mest aktiva tråden, men måste ändå berätta att jag kom över en zx6r -99 idag =) :banana :tuttar :yoparty Nu kan även jag vara medlem på SH med gott samvete ;)
 
Halloj!

Har en zx6 från 07, som nu börjat ticka alldeles förfärligt när den är kall, men det slutar när den blir varm. Har hört att kamkedjan tydligen går hädan på tok för lätt på just denna motormodellen. Är det den månntro? Ventilerna är kollade i vintras, men den har förvisso fått gå rätt hårt sedan den kollen. Någon i min umgängeskrets började bubbla om vevlager, men de tystnar väl inte när den blir varm, utan låter då också? Ljudet kommer från högersidan och hojen har nyss passerat 3000 mil.
 
Halloj!

Har en zx6 från 07, som nu börjat ticka alldeles förfärligt när den är kall, men det slutar när den blir varm. Har hört att kamkedjan tydligen går hädan på tok för lätt på just denna motormodellen. Är det den månntro? Ventilerna är kollade i vintras, men den har förvisso fått gå rätt hårt sedan den kollen. Någon i min umgängeskrets började bubbla om vevlager, men de tystnar väl inte när den blir varm, utan låter då också? Ljudet kommer från högersidan och hojen har nyss passerat 3000 mil.

Kamkedjesträckaren kan behöva motioneras, men kamkedjan tickar inte, den rasslar.
Dags för oljebyte? Hur har temperaturen varit när den har tickat jämfört med när den inte har gjort det?
 
Kamkedjesträckaren kan behöva motioneras, men kamkedjan tickar inte, den rasslar.
Dags för oljebyte? Hur har temperaturen varit när den har tickat jämfört med när den inte har gjort det?

Oljan är bytt för 500 mil sedan, dags igen såklart, men den började ticka smått redan i mitten av sommaren, och sedan eskalerade det.

Menar du tempen på hojen eller ute? Tempen ute har varierat från 25-15 grader, och det har varit samma oavsett. Nu tystnar den när den kommer upp i ca 65-70 grader, innan tystnade den så fort tempen visades, dvs ca 44 grader.
 
Vafan, den här tråden sökte ju jag efter utan lycka... Roligt att den fanns då! Är själv stolt ägare till en ZX6R 636 2013 sedan förra veckan. :D

KAWA.jpg
 
Nu är jag en del av er, ni gröna fanskaperna! :yoparty
Köpte en zx6r -97, helt original skick, 2400 mil osv osv.

Är ingen 4-cylinder snubbe, speciellt inte kawa snubbe. Men den här gillade jag skarpt! Efter provkörning mellan en 900(-01) och jämförelse med denna äldre 600. Så kan jag säga att jag vart överraskad hur mycket mer kul denna lilla 600 är jämfört med sina större bröder i runt samma ålder. :tummenupp

Nu väntar vi in bandagar nästa år!

Är det någon som vet om någon vettig slip-on? Billig och bra, vill ha lite mer ljud utav motorn men vill också ha något som är MINDRE. Feta klumpiga rör ser inte så bra ut för brewdarna!:tuttar
 
Oljan är bytt för 500 mil sedan, dags igen såklart, men den började ticka smått redan i mitten av sommaren, och sedan eskalerade det.

Menar du tempen på hojen eller ute? Tempen ute har varierat från 25-15 grader, och det har varit samma oavsett. Nu tystnar den när den kommer upp i ca 65-70 grader, innan tystnade den så fort tempen visades, dvs ca 44 grader.

Kommer inte ihåg helt hur det hänger ihop, men oljan är mer trögflytande när den är kall som du säkert vet, och därav (som jag förstår det) så tappar den lite av sin smörjförmåga o skvätter inte omkring lika bra, och kommer därav inte åt att smörja allt riktigt som den ska.
Det är nog bättre att ställa frågan i teknikforumet där den större kunskapsbanken sitter.

Nu till min fråga till er andra:
Ingen som har klotat sin zx6 2005-2006 nyligen och vill sälja ett par fälgar? Eller som tröttnat på sin 600motor o vill ha en 636?
 
hALoj!

Är det nån som har tips för att göra kawan lite mer "banvänlig"? Tänkte fixa den under vintern för eventuella bandagar nästa år!

Kraschpuckar? vilka då? Något man bör annars tänka på att eventuellt byta ut?
Jag vill ha den halv/halv dvs för enstaka bandagar samt också att den funkar för vardaglig bruk. Så inga extrema pengar ska läggas på den.

det gäller zx6r 1997.
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top