zx 636 kåpor på en zx6r?

Det blir en hel del jobb, tror inte nått fäste sitter på samma plats,
-98'ans kåpor, och ram, är dessutom "rymligare" än nyare.

På tex. -03 så är luftintaget till luftrenaren formad som en fyrkantig låda och sitter i centrum av styrhuvudet, i den lådan är sen fästet för
instrumnteringen/främre kåpfästet skruvat, det kanske är det besvärligaste att lösa.

Men allt går att lösa för en händig man...!

/KentW
 
tjena jag hade en 98 kawa innan och tänkte i samma banor som du, jag kom över billig 636 plast, men det visade sig att det va betydligt mer jobb än vad jag trodde.
som ovan skrev så går det givetvis att lösa men min mening är att det va för mycket jobb.

för det första så måste man bredda toppkåpan lite för att det ska passa fint sen så får man göra om en hel del fram i nosen med luftintag mm de e nästan omöjligt att få platts med någon form av gjutna luftintag och ändå ha kvar orginal instrumenteringen och så ska man ändå få plats med lampor och el med mera.
 
hittade lite info på nätet igår

tydligen så kan man relativt enkelt byta topkåpan från 98 till 00-02 modellen
sidåkåporna som sitter på min 98:a skall tydligen passa rätt på en 00:a topkåpa

så man får hitta 00:ans topkåpa med lampa så får man en lite fräckare utseende(nyare)
på sin gamle 98:a hoj
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top