ZX-10R bantest....

Snygg

Det är ju lätt den syggaste 04:an
Säg nån som inte längtar till våren :banana

Kay skrev:
Alvarligt? Shit. Hur ser resten av registret ut?
Blir VÄLDIGT kort 3-6 käns det som.

Jo det är ju inte så att den gör +170 på varje växel:-)

I provkörningen kommer de upp i nästan 260 på fyran och den är 6 växlad.
Så här är sporthojar helt enkelt, din går väl en hundra på 1an den med kan man tänka?

Min gör 130 tror jag eller nåt sånt.

Silwer skrev:

I provkörningen kommer de upp i nästan 260 på fyran och den är 6 växlad.
Så här är sporthojar helt enkelt, din går väl en hundra på 1an den med kan man tänka?

Min gör 130 tror jag eller nåt sånt.

Ja, min gör 100, tyckte det var skitcoolt, fram till nu :3freak :hihi

Zeb_Macahan skrev:
r1000-03 gör 156 på ettan..

Rätt porrigt. :) 100-160 i ettan är godkänt bestämmer jag nu. :lol

Silwer: 170 är overkill, då är det så fett att det blir mesigt. Det bestämmer jag nu me. :7peta

Silwer skrev:

Näää, Kawas nya 10 gör +170 på alla växlar. Topphastigheten var visst 1020km/h :yoparty

Kortare hjulbas än zx6.... fan, nu blir man sån sugen igen på o köpa ny hoj :(
Dessa texter e inte bra.

Den aer sa porrig den hojen!! Maste bli en san nan gang! Verkade som testlaget gillade den ocksa ;)

Bifogat

• zx10.jpg
    zx10.jpg
    66.6 KB · Visningar: 91
Don Quixote skrev:
Den aer sa porrig den hojen!! Maste bli en san nan gang! Verkade som testlaget gillade den ocksa ;)
Jepp, den växer ju mer man ser den. De andra känns inte så kul längre.

Varför göra en hoj som gör 170 på ettan? Borde inte utväxlingen vara nån slags "gyllene medelväg" på en gathoj? Det finns ju mängder med banor som har hårnålar som tas i 60-80. Känns inte så roligt att ligga på 5-6000 varv då.

Chris Ash skrev:
Varför göra en hoj som gör 170 på ettan? Borde inte utväxlingen vara nån slags "gyllene medelväg" på en gathoj? Det finns ju mängder med banor som har hårnålar som tas i 60-80. Känns inte så roligt att ligga på 5-6000 varv då.
Förmodligen för att den skall vara körbar på ettan. Det kan bli väl ettrigt annars.

Silwer skrev:
fast alla sånna här pre-tester låter altid possitiva som fasen.
Jo, det är sant. Ska bli kul att läsa de första jämförande testen.

Jag skulle då inte villja ha den med en högsta hastighet på 100km/h på ettan.... Tänk er det med 170hk.... Blir nog rätt så lätt att man slår över, eller stegrar alldeles för mycket när man ska dra iväg vid en start... Det vill säga: Inte bra för tider på t.ex bana.

Silwer skrev:
fast alla sånna här pre-tester låter altid possitiva som fasen.
Javisst, eller hur?

Hur många sådana här tester har man inte läst där skribenten höjer upp hojen till skyarna. "Åh den här superduperhojen är så himla bra och den är den bästa hittills och de har verkligen lyckats och den går så otroligt bra och har en sådan fantastikt motor bla bla bla...".

Man ska komma ihåg att journalister lever på att leverera något som läsarna vill höra. Det är inte sällan och utan viss rätta som journalister sägs vara sensationslystna och sensationsmakare. Samtidigt kan man inte annat än säga att de gör sitt jobb. Tänk er själva. December, årets mörka, kalla och tråkiga hojmånad. Du som journalist får av redaktionschefen i uppdrag att fylla fyra sidor i tidningen. Läsarna förävntar sig något stort, nytt , spännande och hett. Efter provkörningen skriver du "Nja, den här nya Kawan är ingen hit, den är förvisso bättre än den gamla men så jävla bra är den inte." Om man skriver så, blir man då bjuden av samma tillverkare till nästa års lansering?

Det sämsta med dessa försäsongstester i samband med lanseringar är att de brukar fylla ut dem med tre sidor teknikrunk som inte säger ett piss om hur hojen känns att köra vilket är det alla egentilgen vill veta. Vem fan bryr sig om ramen är en "twin-alloy-beam-staight-fly-by-hej-å-hå"? De här provåkningarna är inget annat än en förlängning av tillverkarnas lanseringskampanj vars marknadsförningsmaterial åker rakt in i de tidingar som läsarna glatt betalar för. I vanliga fall brukar reklammaterial vara gratis.

Lagom till att den riktiga hojsäsongen startar kommer de jämförande testerna och då låter det annorlunda. Nu har inte journalisterna fått några personliga inbjudningar, inga betalda resor, hotelrum och gratis bantid. Nu får redaktionen själv stå för fiolerna och då kan man kosta på sig att skriva sanningen. Samma hoj som vid lanseringen var superduper är helt plötsligt, i ljuset av konkurrenterna, ganska medelmåttig.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park