ZX-10r 2011 tråden

Nu efter ett par bandagar börjar man vänja sig... TC'n verkar fungera alldeles ypperligt dessutom. Mjukt o fint griper den in, kanske lite väl tidigt kan jag tycka...

Nu efter ett par bandagar börjar man vänja sig... TC'n verkar fungera alldeles ypperligt dessutom. Mjukt o fint griper den in, kanske lite väl tidigt kan jag tycka...

Kan hålla med om det där med TC-n ibland tycker jag att det klipper av utan anledning, systemet verkar vara superkänsligt.
Jag har skickat min styrdämpare på uppgradering, väntar nu med spänning.
Har kört nästan 700 mil både gat o bankörning och så här långt är jag väldigt nöjd med Japanen.

Kan hålla med om det där med TC-n ibland tycker jag att det klipper av utan anledning, systemet verkar vara superkänsligt.
Jag har skickat min styrdämpare på uppgradering, väntar nu med spänning.
Har kört nästan 700 mil både gat o bankörning och så här långt är jag väldigt nöjd med Japanen.

Det verkar inte bättre... Dock märks det inte tycker jag i min amatöråkning så det är helt okej. Men man blir lite orolig när den lyser till i utgången på depåkurvan på Gelleråsen i 25 graders värme ;)

Kom hem from Misano i natt. lite onboard från helgen?

[YOUTUBE-ID]2GuBUdFLBEE[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]LvDpq9VLDk0[/YOUTUBE-ID]

Öhlins

Kan rekommendera uppgradering av styrdämparen, betydligt billigare än och köpa ny.:)

om ni letar efter passande drev, så kan jag meddela att det passar alla fr 2006
originalet är ganska litet 39, så jag köpte aluminium 40 o. 42, bytte framme också till -1
har behållit original kedjan 525

Om man byter till 42 bak och en kugg mindre fram så slipper man kapa orginalkedjan ?

perfekt, hur stort är orginaldrevet fram ?

Och vart handlar man lämpligast drev i Sverige då?

Last edited:
perfekt, hur stort är orginaldrevet fram ?

Och vart handlar man lämpligast drev i Sverige då?
original fram 17
original bak 39

jag kör hittils 16/40 och 16/42 beroende på hur lång är målrakan, på en svensk bana räcker med 16/42 eller 16/43

I o med att jag saknar kraft i lägre varvtalen, så jag funderar på att testa 15/42

Ahh man tackar. Ja den känns lite seg under 8000rpm ;) Men jag som glad amatör, med ynka 1:20 på Gelleråsen, klarar sig nog bra med 16/42...

jag har min ZX10r i Budapest, men i i Sverige har jag min gamla K5 liter gixxern
Har varit på söndag eftermiddag på Sturup banan med den, undrar om 1:12 är nån vettig varvtid där?
filmat lite också: [YOUTUBE-ID]JEcqftRDodw[/YOUTUBE-ID]

Bara gå ner till sitt lokala Öhlins Center o få den uppgraderad ?

Jag funderar på att dreva min lite till nästa säsong ;)
jag försökte på 2 olika öhlins stellen i Budapest, både tog emot styrdämparen, men till slut ringde båda o bad mig hämta den igen, dem klarade inte det.
Om jag förstod rätt, denna styrdämpare är helt ny, inte alls lik 2010 modellens, den ventilen som dom brukar använda för alla tidigare uppgraderingar, sitter redan i denna nya. Ändå är styrdämparen kass när det gäller bankörning (eller efter en wheely)
Så den måste verkligen uppgraderas, jag lyckades i juli när ag var i Misano hitta en italiensk mobil Öhlins service kille i depån, han gjorde på min en såkallade revalve. Ny dämpar den som fan, men jag måste erkänna, den dämpar inte lika åt både håll !!! :) men även så gör den sitt jobb.

Ahh, ja den känns väldigt lös i dämpningen ;) Wheelies har man väl haft ett par...

Ikväll har jag bultat på lite godis från Evotech Performance som kraschpuckar till hjulaxlarna, skylthållare och en avgashållare. Verkar vara riktigt bra kvalitet på grejjerna, passformen var suverän.

Drev beställda nu oxo, 16/42 ;) Ska väl bli lite mer aggro nu då... Lokala lilla banan har några söndagar med öppen depå kvar så man får väl passa på o åka dit o testa lite :D
Pröva Stompgripsen oxo...

Jag var och provkörde zx10r an idag och måste säga att jag var ruskigt besviken över motorn! händer ju inte mycket i mellanregistret och vet inte om den kändes något superbra högst upp heller. Provade de olika lägena så jag kan knappast ha missat det bästa läget! Var mitt exemplar dåligt kanske? Tycker min -06a kändes lika stark och så borde det ju inte vara tycker jag.

Ny ägare av zx-10r 2011

Bytte in min gamla zx-10r 08 mot den nya zx-10r 11 och är helnöjd så långt!

Satte på mitt gamla Racefit growler från 08an på den!:)

Bifogat

• 20110904 043.jpg
    20110904 043.jpg
    241.7 KB · Visningar: 90
Jag var och provkörde zx10r an idag och måste säga att jag var ruskigt besviken över motorn! händer ju inte mycket i mellanregistret och vet inte om den kändes något superbra högst upp heller. Provade de olika lägena så jag kan knappast ha missat det bästa läget! Var mitt exemplar dåligt kanske? Tycker min -06a kändes lika stark och så borde det ju inte vara tycker jag.

Under 8000 rpm känns den ganska tam ja. Sedan är det väl 'skapligt' drag fram till 13500 eller nått sånt. Men den måste köras i det över registret i sann screamer anda ;)

Man ska ge all credit till den lille killen med stora spärrskaftet som drog fast främre drevet på min Ninja, sitter som svetsat...

Idag provkördes nya drevningen lite, 16/42... Lite kalla däck tror jag, för när jag gav på ordentligt på tvåan så hostade TC'n till ordentligt ;) Klart värt uppgraderingen...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman