Yzr 500 rd

Hej igen!
Idag anlände mer delar: Framskärm Sebimoto TZ 250 03-, som är lik YZR skärmen. Tanklock PP-tuning, Kopplingshandtag vikbart, batteri, Domino snabbgas handtag,mm.. Kunde inte hålla mig heller då erbjudandet dök upp att beställa Galfer waveskivor fram och bak, jag vet att det är inte vad YZRn hade men jag är oerhört svag för dessa skivor, får se hur det blir. Min translogic dash är ju inte heller vad YZRn hade. Kul blir det iallafall sov gott!
 
hinner du få ihop hojen till våren 2012 ?

har du satt ett datum som mål ? eller får det ta den tid det tar på grund av pengar eller kanske för att det skall bli PERFEKT och inte bara slängas ihop för att hinna till våren ?
 
hinner du få ihop hojen till våren 2012 ?

har du satt ett datum som mål ? eller får det ta den tid det tar på grund av pengar eller kanske för att det skall bli PERFEKT och inte bara slängas ihop för att hinna till våren ?
Inget slutdatum och bygget kommer nog att pågå länge. Bara för att den blir körbar så behöver den inte vara klar. Den kommer nog inte att vara körklar säsongen 2012 pga pengar men säsongen 2013 borde den va körbar!!
 
Mycket vackert bygge exakt i min stil!

Se till nu för fan att inte köra omkull med denna vackra hoj det första du gör! :P
 
Undrar hur många olika modeller som får släppa till delar innan man är klar? Nu är det: Yama RD500, TZ250, R1,R6 YZR500. Honda vfr400, Gixxer 1000, Costin chassi, ducati bakbromsar, det blir nog mera... Inget mer gjort men snart blir det mer tid i garaget.
 
Hej igen! Jag håller på att mäta squishbandet på motorn som sen ska tas isär igen och jag ska skicka ner cylindrarna, toppar, kolvar, reedkorgar mm till en firma i Halmstad som ska utföra TSI modifieringarna på den. Det är rätt mycket gods som ska bort ur cylindrarna så han har nog det han gör ett tag:tummenupp Min kompis på EMV har lovat mig att distanserna till svingen ska vara klara till helgen så att man sen kan sätta ihop svingen och allt som det ska vara. "Om jag nu har mätt riktigt" Uppdateringar kommer....delar 500 003.jpgDec-jan 10 11 016.jpgDec-jan 10 11 014.jpg
 
Hej! Jag fick distanserna levererade i torsdags och provmonterade dem idag. De passade perfekt och jag vart ju tvungen att sätta i motorn igen för att kolla att allt verkade stämma. Det gjorde det. Ett nytt problem dök ochså upp då det visade sig att kåpan där kopplingsvajern ska gå ner ligger väldigt nära ramen och där får ingen kopplingsvire plats. Får lösa det på nå vis... Till veckan skickar jag ner cylindrar mm till Halmstad så får vi se hur lång tid det tar.. Trevlig helg!!YZRdelar 002.jpgYZRdelar 007.jpgYZRdelar 003.jpg
 
Är bakramen bara tillfällig, blir kanske i alu. sen när det börjar närma sig???
 
Härligt med bilder och uppdateringar!
Tänkt på bakramen jag oxå..Bygget är för fint för en bakram i järn!!
 
Hej igen! Då var cylindrarna, toppar, reedkorgar, mm ivägskickat för trimmning. Jag skulle tro att jag har grejorna hemma igen om ca 1 månad och då kan man plocka ihop hela motorn!!! Angående bakramen så var det denna som följde med från Australien och det var min enda besvikelse jag trodde att den skulle vara av aluminium. Den kostade mig ca 2700:- och man var tvungen att köpa den när man beställde ett chassi. Nu får den duga tillsvidare och det är ju iallafall lättare att svetsa fästen i stål, sen blir den ju pulverlackad när den är klar. Tanken finns ju såsmåningom att bygga en i alu. Jag vet ju även en kille i Österike som bygger självbärande bakdelar till denna ram i kolfiber då behöver man ingen bakram. Det är ju Wolfgangh med den röda hojen som finns på bild i denna tråd. Kostar ca: 16500:- Om man hade pengar... God natt
 
Kostade den där bakramen 2700kr? :näsblod
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top