Yzr 500 rd

Härligt! Nu ser det ju ut som en hel motorcykel!!
Vad heter och kostar dit instrument? Svårt att koppla in?
Har inte bestämt vad jag ska ha till min RG..
 
Härligt! Nu ser det ju ut som en hel motorcykel!!
Vad heter och kostar dit instrument? Svårt att koppla in?
Har inte bestämt vad jag ska ha till min RG..

Det är en Translogic köpt från bikehps i england. Går att koppla in till de flesta hojar, innehåller laptimer, varv räknare, växel indikering, temp, hastighet, blinkar när det ska växlas, lampa för helljus ind, blink indikering. Lätt att koppla in men jag har inte ställt in allt ännu. Det rekomenderas att man ställer in den i dynojet bänken. Inte lätt att ställa in. Jag skulle kanske köpt nåt annat om jag vetat detta men den är ju så jä... snygg tycker jag.
Jag har för mig att den kostade runt 5500:- med frakt och allt!
 
Hej!
Idag vart det en varmkörning av hojen efter montering av orginal tändspolar och en YPVS box som fungerar, nu har jag äntligen kunnat justera avgasportarna:tummenupp Tack vare eminenta Spinnin wheel som faktiskt har grejor till denna hoj ännu. Nu svarar den på gasen mycket bättre och går på alla cylindrar. Nu är det tanken som ska byggas om då soppakranen behöver flyttas. Jag har fått en bild av Mick Costin hur han bygger om VFR400 tanken. Dessa ski.. förgasare blir jag dock inte klok på då de läcker bensin ur nån gasare nästan varje gång man vrider på soppan, trots nyrenoverade gasare med nya nålventiler mm och jag tyckte att jag fick till flottör nivån men måste väl riva dem igen, eller byta till nåt helt annat. Tips?

http://www.youtube.com/watch?v=DbfLMBV4e9c&feature=youtu.be
 
Dessa ski.. förgasare blir jag dock inte klok på då de läcker bensin ur nån gasare nästan varje gång man vrider på soppan, trots nyrenoverade gasare med nya nålventiler mm och jag tyckte att jag fick till flottör nivån men måste väl riva dem igen, eller byta till nåt helt annat. Tips?

Har du ställt flottörnivån enligt originalverkstadsmanualen, eller den uppdaterade höjden?
Har inte siffrorna i huvudet och har bråttom iväg, men kan kolla upp det efter helgen om du är osäker.
Mina har inte läckt sedan jag gick på de senare siffrorna.
 
Hej!

Länge sen det vart nån uppdatering nu! Det beror på att det inte hänt nåt alls senaste tiden, jag gjorde ett ryck i sommras för att kunna provstarta den. Nu har jag endast tömt kylaren på vätska för vintern och för en modifiering till på kylaren, det måste finnas en retur slanganslutning på kylaren då det kommer en slang från det övre topplocket som ska leda tillbaka vätska till kylaren, nån sån finns inte på R6 kylaren, kick modifieringen som gjordes i sommar måste svarvas ner 1 mm för att ha full frigång, elhärvan är modifierad för att passa nu men ska demonteras igen då alla kablar ska lödas ihop istället för pressade kabelskor, Tanken ska byggas om, soppakran monteras, plasten ska fixas, nån som kan hjälpa mig? det stämmer ju inte så bra mellan tank o bakdel. Kåpfästen ska byggas, bakbroms brembo ok ska på. 2 nya längre ljuddämpare behövs till de övre piporna. Mycket att göra i vinter med andra ord. Nu börjar insperationen komma tillbaka och en extra "morot" var när jag nyss fick ett mail av Magnus på Bike som ville göra ett byggrepotage om min hoj:D "Även lite löst (VÄLDIGT LÖST) snack om att ha den på mässan i sthlm 2013 i samarbete med Bike
Hoppas att ni har det bra i höstmörkret och att vi syns vid nån bana till sommaren 2013. Självklart kommer jag att uppdatera med bilder och information på vägen!!

//Tommy
 
Kul för dig att ha saker att göra i vinter! Hoppas den blir färdig nu till 2013 :D
 
Håhå, då kanske man skulle ta en tur till mässan ändå.
 
Gött å se den på mässan !
Bygg nu.
 
Original är underskattat, och pratar vi nippon vs china/global så är det slående. Finns många exempel.


/U
 
Tjena! Håller på med mitt elsystem till min RS 500 och undrar lite vad du mätte upp för Ohm-tal på primärsidan på dom engelska och orignal tändspolarna.Oxå köpt spolar i england som inte stämmer enligt verkstadsboken..
 
Tjena! Håller på med mitt elsystem till min RS 500 och undrar lite vad du mätte upp för Ohm-tal på primärsidan på dom engelska och orignal tändspolarna.Oxå köpt spolar i england som inte stämmer enligt verkstadsboken..

Hej!

Jag kommer inte ihåg Ohm talen nu men ska kolla så fort jag kan!

//Tommy

När kommer bilder på ditt projekt??
 
Jättesnäll!.Borde kanske starta en byggtråd.Har börjat bygga ordentligt nu igen.Fått hjälp med att använda halva RS elsystemet för lampor och instrument mm, sen halva från en RG 500 som bara styr själva motorn..Kan inte el själv så bra..
Hej!

Jag kommer inte ihåg Ohm talen nu men ska kolla så fort jag kan!

//Tommy

När kommer bilder på ditt projekt??
 
Tjena! Håller på med mitt elsystem till min RS 500 och undrar lite vad du mätte upp för Ohm-tal på primärsidan på dom engelska och orignal tändspolarna.Oxå köpt spolar i england som inte stämmer enligt verkstadsboken..

Hej!

Jag har varit i garaget ikväll och mätt upp spolarna. Enl verkstadshandboken för rd500 ska spolarna på primär sidan ha 0,67 ohm+- 20%. Jag mätte upp en lös orginalspole till 0,8ohm. När jag mätte spolen från england fick jag 2,4ohm. På sekundär sidan ska de enl handbok vara 12ohm +- 20%. Lös orginalspole: 11,49ohm.
Spolen från england: 17,06ohm OBS att den från england var utan tändkablar. Är det nåt som kan passa din så hör av dig då jag ändå inte har nån användning av dem. Jag ser fram emot en byggtråd eller åtminstone bilder på ditt projekt:tummenupp

//Tommy
 
Tack för svar! Ska mäta mina!!
Antar att du menar kilo-ohm på sekundärsidan?
Mina gav 2,9 ohm på primär vilket är för högt för en RG 500
Sekundär var 17,5 ´kilo-ohm vilket är rätt.
Nån som vet vad som händer när man har 2,9 ohm när det borde vara 0,1-1,0 ohm med gnistan??
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top