YZF750R -95 tvekar på fullgas!

Det slog mig nu att den stora skillnaden till -95 är att det sitter en positionssensor på spjällen, den här har jag haft loss när jag gjort ren förgasarna.

Jag försökte vara noga när jag satte tillbaks den men kanske inte tillräckligt noga, det som händer när jag drar fullt ös är ju att spjällen följer med och ställer sig i öppet läge, om då sensorn inte står riktigt rätt så blir det fel signaler i förhållande till trottlarna, eller är jag helt ute o seglar nu??

Det finns inte mycket TPS'en kan göra på en förgasarmotor. Man kan gissa att den reglerar tändkurvan på något sätt. Vet att det för Suzuki finns en del instruktioner hur man kalibrerar den, dvs mot stängt spjäll resp öppet. Däremot har jag aldrig märkt någon skillnad på motorns gång om jag kopplar ur den. Nu när jag har RS36'or på är den urkopplad, då det inte finns något fäste för den på den bryggan.

Det finns inte mycket TPS'en kan göra på en förgasarmotor. Man kan gissa att den reglerar tändkurvan på något sätt. Vet att det för Suzuki finns en del instruktioner hur man kalibrerar den, dvs mot stängt spjäll resp öppet. Däremot har jag aldrig märkt någon skillnad på motorns gång om jag kopplar ur den. Nu när jag har RS36'or på är den urkopplad, då det inte finns något fäste för den på den bryggan.

Ok, tack, då kanske det inte är läge att lägga energi på den.

Ingen skillnad utan TPS, trottelbyte nästa:zpy

Prova slå i tvåtaktsolja i bensinen, det rengör fint. Upp till 2% har jag kört utan att varje sig sota igen eller förstöra katalysatorn på bilen.

Se på fan, jag tror vi hittat boven:gnissla

Bytte trottlar med en annan YZF750R som jag har och det gjorde en radikal skillnad nu funkar det som en CV-förgasare ska göra.

Tusen tack allihop för hjälpen:Bugar

Nu parkerar vi den här för en stund så jag kan fortsätta gulla med ZXR´n på bänken, den går som den ska men lite uppfräschning av diverse detaljer står på agendan.
YZF750R_95.jpg
ZXR750_H1_89.jpg

Se på fan, jag tror vi hittat boven:gnissla

Bytte trottlar med en annan YZF750R som jag har och det gjorde en radikal skillnad nu funkar det som en CV-förgasare ska göra.

Precis, se på fan!!!! Vem hade kunnat tro att det var trottlarna!!!:va:va:va Kan någon förklara varför?

Precis, se på fan!!!! Vem hade kunnat tro att det var trottlarna!!!:va:va:va Kan någon förklara varför?

Det märkliga är att det inte var någon som helst visuell skillnad på dom, det fanns inga sprickor eller andra synliga defekter på dom jag tog ur, däremot skulle jag vilja säga att dom andra var något stelare/fastare, på gränsen till att dom var för små så 2 va ett helsike att få på plats i spåret.

Boost3 va ju detta på spåren och nu kör jag en rejäl repa under helgen för att verkligen förvissa mig om att de funkar sen beställer jag nya gummin till dom jag tog ur:tummenupp

Det märkliga är att det inte var någon som helst visuell skillnad på dom, det fanns inga sprickor eller andra synliga defekter på dom jag tog ur, däremot skulle jag vilja säga att dom andra var något stelare/fastare, på gränsen till att dom var för små så 2 va ett helsike att få på plats i spåret.

Boost3 va ju detta på spåren och nu kör jag en rejäl repa under helgen för att verkligen förvissa mig om att de funkar sen beställer jag nya gummin till dom jag tog ur:tummenupp

Kanoners bra :tummenupp:tummenupp
Du tänker rätt byt trottelmembranen ändå för de nygammla du satt dit har tillfälligt dragit ihop´sig under dvalan så de kan ganska fort återta mer slapp stil pga ålderdom och xxxx ant mil. Med nya membran kan du dessutom få ett bättre gassvar eller annan typ av gassvar åtminstone.

Nyheter
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!