Ytterligare en ny BMW

165 tusen ! vad är det som kostar på den? Har svårt o se varför den ska
kosta så mycket :confused:
Efter 1års användande har jag svårt att tro att man skulle få mer än
65 tusen för den. en leksak för rika gubbar som gillar BMW.
Men det e kanske jag som e ute o cyklar :va

Sniper skrev:
Men det e kanske jag som e ute o cyklar :va
Ja. Vad kostar en racefärdig Paris-Dakar-hoj tror du? En sån får du inte för under halvmiljonen. I jämförelse är HP2:an ett kap.

Hp2'an är grymt billig om man vet vad hojarna som gick i Paris Dakar med ungeför samma uppgifter kostade (hp1 tillexempel).

Sen att Xr600 är typ 100k billigare hör inte hit, det de har gemensamt är typen av däck. En annan typ av hoj till andra typer av människor.

Last edited:
Nä, BMW'n är för tung och för dyr.
Ska det vara mycket effekt och feta ställ i hög fart så skulle jag föredra en svensk http://www.highland.se/ :tummenupp
Den är hysteriskt rolig att köra!
Enligt en test för ett par år sen i mc-tidning så toppar den en bit över 200 blås och går lätt upp på bakhjulet på 4 växlar av 6 möjliga.

bsajanne skrev:
Nä, BMW'n är för tung och för dyr.
Ska det vara mycket effekt och feta ställ i hög fart så skulle jag föredra en svensk http://www.highland.se/ :tummenupp
Den är hysteriskt rolig att köra!
Enligt en test för ett par år sen i mc-tidning så toppar den en bit över 200 blås och går lätt upp på bakhjulet på 4 växlar av 6 möjliga.
Haha, en HP2 köper man ju säkert för att lägga ställ och wheeliesar framför korvmojen. :rofl

Last edited:
sgtpepper i gasen. :tummenupp

Sälj nu trajjan och din grussprätt och köp en BMW. Jag kommer stå med flaggorochballonger och heja på dig i grusdammet.

[edit] ..och ja, den ÄR fet. Ful och fet. Precis som en östtysk kulstöterska. Dom var inte snygga nånstans men sören vad dom kastade järnkloten.

Ruskigt ful..

Men det kanske inte går att göra en dakar-hoj snygg , men som tur är så finns det nog inte så många snygga flickor i sahara ;P

Plåtniklas skrev:
sgtpepper i gasen. :tummenupp

Sälj nu trajjan och din grussprätt och köp en BMW. Jag kommer stå med flaggorochballonger och heja på dig i grusdammet.

[edit] ..och ja, den ÄR fet. Ful och fet. Precis som en östtysk kulstöterska. Dom var inte snygga nånstans men sören vad dom kastade järnkloten.
Jag är sugen ska du veta, HP2:an är det ballaste som kommit från Tyskland sen... hmmm... nej, HP2:an är nog det ballaste som någonsin kommit från Tyskland. :yoparty

Ganska dyr och opraktisk hoj dock om man inte ska köra något stort ökenrace, känns lite overkill för jobbpendling :). Iofs skulle den funka perfekt ute på grusvägarna runt om i Sörmland.

Joeni skrev:
hmmm.. Det ser ju ut som dom tryckt in en pc mellan cylindrarna. :)

men lite tuff är den allt.

duktigt ful skulle jag vilja säga! tycker själv att bmw kan hålla sig till bilarna istället! :pannkyss

Tror designchefen behöver köpa sig några kraftiga mediciner.. Ser ju ut som en DT-50 på steroider :confused:

Riktigt manlig hoj.

Märker att åsikterna om hojen följer tyckarnas ålder.

...men som någon skrev tidigare, det är inte moppefuckon som är kundkretsen.

Jag tror man måste ha en djupare insikt om teknik och funktion för att inse det vackra i sådana här hojar.

Man kan se den från två synvinklar:

1. Design - ful

2. Tekniska lösningar, kvalitet och funktionalitet - vacker

Att se saker från synvinkel 2 kräver en viss teknisk mognad och tekniskt intresse helt enkelt!

Skulle nog kunna bli en forbannat grym motard...

R1200GS_HP2a.jpg

R1200GS_HP2b.jpg
[/QUOTE]

Erol skrev:
Jag tror man måste ha en djupare insikt om teknik och funktion för att inse det vackra i sådana här hojar.

Man kan se den från två synvinklar:

1. Design - ful

2. Tekniska lösningar, kvalitet och funktionalitet - vacker

Att se saker från synvinkel 2 kräver en viss teknisk mognad och tekniskt intresse helt enkelt!

Då kanske du som är så mogen kunna berätta om de nya tekniska lösningar som denna cykel tillför marknaden. Du kanske till och med känner till varför BMW har monterat en spårvagnslykta på sin ökenracer :hihi

Drifter skrev:
Då kanske du som är så mogen kunna berätta om de nya tekniska lösningar som denna cykel tillför marknaden.
För att nämna några saker så är ju t.ex luftdämparen mycket intressant, direkt från ökerracingen - justerbar med vanlig pump. Finns mig veterligen inte på någon annan produktionshoj och den justerbara bromspedalen. Oerhört smidigt på en hoj där man ofta står upp.

Läs mer här om du verkligen är intresserad (vilket jag antar att du inte är): http://www.off-road.com/dirtbike/machines/2005/bmw/

Antagligen gråter BMWs ingenjörer blod över att ett gäng finniga 125-ägare i Sverige tycker att HP2:an är citat "ful" :). Det är ju dels deras främsta målgrupp och dels det viktigaste på hojen, utseendet. Vilken katastrof!

sgtpepper skrev:
Antagligen gråter BMWs ingenjörer blod över att ett gäng finniga 125-ägare i Sverige tycker att HP2:an är citat "ful" :). Det är ju dels deras främsta målgrupp och dels det viktigaste på hojen, utseendet. Vilken katastrof!
Ryktet om ironins död är kraftigt överdriven. :rofl

sgtpepper skrev:
För att nämna några saker så är ju t.ex luftdämparen mycket intressant, direkt från ökerracingen - justerbar med vanlig pump. Finns mig veterligen inte på någon annan produktionshoj och den justerbara bromspedalen. Oerhört smidigt på en hoj där man ofta står upp.

Läs mer här om du verkligen är intresserad (vilket jag antar att du inte är): http://www.off-road.com/dirtbike/machines/2005/bmw/

Nu har jag läst (skummat) igenom sidan du länkade till och visst, det verkar ju vara en kompetent ökenracer även om jag inte hittade så väldigt många nymodigheter.

Men jag tycker fortfarande att min DT125:a är snyggare :banana :hihi

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...