Nu får du börja ange källor. Att i sann Sh-anda ta saker ur luften går inte. Hur många skottskadade fordon är "få"?
Vilken sida hade du tagit uppgifterna om skaderisker ifrån? De säger föga i det formatet du klippt in nämligen.
Jag tog uppgifterna från Wikipedia, en sida som vem som helst får redigera, så uppgifterna kan vara felaktiga åt båda håll.
Jag betvivlar inte för en sekund att folk som har varit där och utsatts för en attack skulle omedelbart uppdatera om just deras attack saknades på Wikipedia, eftersom det inte gjorts, och inget av materialet har ifrågasatts, så förutsätter jag att det är relativt korrekt.
Läser du sedan "incidentlistan" där så har vid dom allra flesta incidenter varken splitter eller kulhål hittats på fordonen, i dom fall det har skett så anges det.
Det betyder således att dom har varit utom splitteravstånd eller kulvapnens någorlunda träffsäkra räckvidd vid explosioner och skottlossningar, men ändå rapporterat att dom har blivit beskjutna när dom har hört eldgivning.