KGK
1200
och söka dit det går ju ej....![]()
aj då, statligt knark hade inte varit så dumt

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
och söka dit det går ju ej....![]()
EDIT:Läs 3PARA eller Sniper One, 2 bra BRITTISKA ej usa böcker om irak och afghanistan, bara tips![]()
Enda gången dom har stoppat ut huvudet är när dom har krokat loss kortvågsantennen för ett förbindelsprov med mamma-basen.
Om jag gör detta går jag ned kraftfullt i lön, men det är jag beredd att ta om jag är tillfredställd med vad jag gör, vilket inte är fallet nu.
Jävla märkligt att de kommer hem illa skadade och döda när expertisen vet att det i själva verket är en rätt soft friluftsdag. Du kanske borde åka ner och berätta för dem hur lugnt det i själva verket är?
Vad gör du nu?
Jag jobbar som kylmontör. Visst fritt yrke, egen servicebil, fritt och allt. Kanonjobb, med mycket ansvar. Men ändå...... jag tror inte detta är vad jag vill göra hela livet. Jag fjällvandrar med mycket tung packning, vadar floder och tränar rätt hårt i allmänhet, kör thaiboxning o.s.v så jag tror detta skulle passa mina intressen bättre.
Du trivs inte med kanonjobb och tänker byta till militär???![]()
Du trivs inte med kanonjobb och tänker byta till militär???![]()
Jo, liksäckarna köas ju på Arlanda i den takt dom kommer in!
Jag skulle tro att det skadas/omkommer ganska många fler timmerbilschaufförer under tjänstgöring än soldater på utlandstjänst, men vill man inte ha perspektiv på saker så kan man ju blåsa upp en enda incident och påstå att alla har det så.
Måtte vi bli förskonade från att se det på Arlanda..jag har för många kollegor på plats där för att ens vilja tänka i sådana banor.
Fin lista..var kommer den ifrån, vad innehåller den och vad innebär de olika siffrorna?
Vilken en enda incident är det du menar?
Den 25 November 2005, då en obepansrad Toyota utsattes för en bomb, det strök med två svenskar.
Listan kommer från en sida på nätet där det redovisades skaderisker i olika yrken.
Den tog hänsyn till hur många inom yrkesgruppen som skadats så allvarligt att det lett till mer än 30 dagars sjukskrivning och/eller invaliditet.
Det är fan ingen dans på rosor att vara bonde enligt den listan!
Det kan ju iofs hänga ihop med att militärer är väldigt noga med säkerheten, vilket kanske inte alla bönder är...Den 25 November 2005, då en obepansrad Toyota utsattes för en bomb, det strök med två svenskar.
Listan kommer från en sida på nätet där det redovisades skaderisker i olika yrken.
Den tog hänsyn till hur många inom yrkesgruppen som skadats så allvarligt att det lett till mer än 30 dagars sjukskrivning och/eller invaliditet.
Det är fan ingen dans på rosor att vara bonde enligt den listan!
För flera år sen fick jag fick läsa brev som en kollega löpande fick av en gammal kompis som var stationerad i Afghanistan. Detta mot att jag lovade att riva dem efteråt. Enligt breven och hans kontakt med kollegan så hände det betydligt mer än vad man nånsin får läsa i tidningarna. Jag vet inte orsaken till varför händelser inte rapporteras men det verkar vara riktigt High Chapparal där med krigsherrar som fightas om sina områden med opiumvallmo. GuW, jag tror att du är ute och cyklar lite faktiskt.
Jag känner också folk som har varit därborta.
Visst, dom fängslade drogherrar som en timme senare hade mutats ut, visst drogbaronerna skrek att dom skulle hämnas, men inget hände.
Varför skulle styrkorna där mörka incidenter?
Det är ju på incidenter dom äskar pengar/material till trupperna där borta, dom borde ju mera trolig beskriva en skottlossning en kilometer bort som "i närheten" i sina rapporter för att få bättre skyddade fordon/mera anslag.
Faktum är att det är väldigt få fordon där nere som skottskadats, och lyckligtvis ännu färre svenska soldater.
Det beror givetvis på flera olika saker, svenska soldater är duktiga och tar inga ONÖDIGA risker, tar dom risker ser dom till att vara beredda på att dra därifrån, och slutligen, dom opererar i det lugnaste hörnet av hela landet.
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |