YPVS-fråga

bara för att göra er gladare så har dom gjort den lite roligare (tror jag)
högre komp.föhållande, annan förgasare och möjlitvis mer
(tjatar om det i varje tråd det nämns att det DT-motor :tungan)

Ignition skrev:
2683640 bara för att göra er gladare så har dom gjort den lite roligare (tror jag)
högre komp.föhållande, annan förgasare och möjlitvis mer
(tjatar om det i varje tråd det nämns att det DT-motor :tungan)
du ska vara glad att du har en yamaha motor i din lilla gay-ktm :mad:

:rolleyes:

för att uppdatera frågan
en strypt ypvs stänger den max men öppnar inte max?
eller
vrids den så mkt att den börjar stänga igen?

2711951 för att uppdatera frågan
en strypt ypvs stänger den max men öppnar inte max?
eller
vrids den så mkt att den börjar stänga igen?
vad tror du sj?

bild nr 1 = ditt andra alternativ

bild nr 2 = ditt första...

(nu är detta bara en liten förklaring, sen om det stämmer det vette fan. men mitt svar är iallfall. den börjar i stängt läge å öppnar sen till typ halva... OM ingan har pillat på den.. då kan den bete sig hur fan som hällst

Bifogat

• 1.JPG
    1.JPG
    18.5 KB · Visningar: 29
  • 2.JPG
    2.JPG
    20.4 KB · Visningar: 28
vad tror du sj?

(nu är detta bara en liten förklaring, sen om det stämmer det vette fan. men mitt svar är iallfall. den börjar i stängt läge å öppnar sen till typ halva... OM ingan har pillat på den.. då kan den bete sig hur fan som hällst

Snygga bilder... var har du hittat dom?:tungan :rolleyes:
En strypt ypvs öppnar inte fullt men stänger max. jag kör med den låst i öppet det ända negativa är att det inte går att köra i 90 på 6:an.:huvet

vad tror du sj?

jag antar att den öppnar halvt
men ni säger att min verkar strypt i ypvs men min animation visar rörelsen (om den funkar)

Bifogat

• min-ypvs.gif
    min-ypvs.gif
    10.2 KB · Visningar: 36
2712019 jag antar att den öppnar halvt
men ni säger att min verkar strypt i ypvs men min animation visar rörelsen (om den funkar)
den fugerar men nu börjar jag bli orolig för att vi inte pratar om samma ventil :hihi

aaja men säg istället vad du vill göra med den? lite lättare att hjäpa dig då

den fugerar men nu börjar jag bli orolig för att vi inte pratar om samma ventil :hihi

aaja men säg istället vad du vill göra med den? lite lättare att hjäpa dig då
Samma ventil som på DT, det kan jag (nästan) lova då min kompis som har dt känner igen den

ni säger att det där lilla hacket som jag visade först stryper, för jag tror det kan vara så när den är på högvarv. Kan man justera bort det?

Samma ventil som på DT, det kan jag (nästan) lova då min kompis som har dt känner igen den

ni säger att det där lilla hacket som jag visade först stryper, för jag tror det kan vara så när den är på högvarv. Kan man justera bort det?

Japp det går skruva bort den lilla runda kåpan som sitter på höger utsida av cylndern(förutsat att du står framför hojen annars e det vänster). innanför där finns en svart plastbricka med två vajrar i.

Vajrarna går till y.p.v.s motorn plocka av avgasröret och vrid tills du får avgasporten i det läge du vill ha den i. På min motor fanns det ett hål att fästa en skruv i där avgasporten är högsta läget.

Lite rörigt kanke men det bjuder jag på:pannkyss

2712153 Japp det går skruva bort den lilla runda kåpan som sitter på höger utsida av cylndern(förutsat att du står framför hojen annars e det vänster). innanför där finns en svart plastbricka med två vajrar i.

Vajrarna går till y.p.v.s motorn plocka av avgasröret och vrid tills du får avgasporten i det läge du vill ha den i. På min motor fanns det ett hål att fästa en skruv i där avgasporten är högsta läget.

jag förstår, men så har ju jag varit inne i den där typ 10 gånger.. :hihi

har bilder på andra datorn

Japp det går skruva bort den lilla runda kåpan som sitter på höger utsida av cylndern(förutsat att du står framför hojen annars e det vänster). innanför där finns en svart plastbricka med två vajrar i.

så ser det ut på min med
den är vriden så att hålet går att skruva så man spärrar
men då är kanske den där lilla biten av ypvs:en framme (som på bilden)
fast det kan ha varit så att den var lite för mkt framåt för att hålen skulle "lajna upp" när jag tog bilden

men jag ska nog låta ypvs:en vara som den är (iaf tills jag har kortet)
:) för den verkar ostrypt

Last edited:
Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back