Yoshimura GSX1230R Projekt

För mig blir det intressant om jag ens får hojen runt (och kanske framförallt till) Kemora. :D

Bara jag får nån ordning på förgasarbestyckningen så ska det nog inte vara några problem. Hoppas jag...

Det går nog bra skall du se, Roffe och jag får bogsera dig runt, no problemos:)
 
Det går nog bra skall du se, Roffe och jag får bogsera dig runt, no problemos:)

Det låter betryggande. Annars får jag väl invalidisera någon stackare och stjäla deras hoj. På tal om hoj, din motard är ju inte dum... :arsele:tungan

Passade på och tog ett litet videoklipp på hojen ute i det gröna (bruna?).



Fortfarande inte helt hundra men det är på G.

sådär va de du skulle ha den va?:tummenupp

Inte riktigt. Blir ett blått fält över hojen mitt på, sen en svart stripe och vita sidor. :)
 
Jag har alltid varit L-twinfanatiker men nog måste man erkänna att det där är en härlig slags melodi.
Vackert!
Ska du låta sy upp ett parasoll till brorsan i matchande färger? ;)
 
DSC_0013-13.jpg


DSCN1566.jpg

Jäklar vilket fint bygge du har gjort! Riktigt riktigt snyggt :tummenupp!

Nu är du antagligen jävligt trött på det här tjötet MEN... På de två bilderna jag postat, ser den då inte riktigt rå ut utan kåpan :va!?
 
Brutal.
Muskulös.
Manlig.

Kort och gott snygg som fan !
 
Ha ha ha den va fan bra !:D:D:D
 
Fan vad det ser bra ut. Vart dock lite rädd när jag såg dina planer på ett nytt bygge. Hade tänkt vänta ett tag, men var tvungen att dra i gång en tråd om mina byggplaner/bygge.

Hur går det, jesusflygare givit mer tid i garaget?
 
Fan vad det ser bra ut. Vart dock lite rädd när jag såg dina planer på ett nytt bygge. Hade tänkt vänta ett tag, men var tvungen att dra i gång en tråd om mina byggplaner/bygge.

Hur går det, jesusflygare givit mer tid i garaget?

Nytt bygge blir det när det här är klart. Ska nog köpa på mig "ursprungshojen" nån månad framöver, blir troligtvis efter Juli-lönen. Får se vad det blir, men antingen blir det en CB900, GS1000 eller en gammal Z1:a. Har några olika idéer. Z1:an skulle bli i samma tappning som den här fast då med Moriwaki-tema, GS1000 skulle bli rent och skärt busbygge och CB900:an en blandning mellan båda. Nåja, vi får se hur det blir. :)

Vad gäller framgångarna med hojen så är det väl lite fram och tillbaka.

Var och krängde på nya lakritsremmar på fälgarna igår eftermiddag. Sportmax SportSmart verkar vara fina. Stort tack till gubbarna på Däckia i stan som stannade över för att hjälpa på en annars "röd" fredag! :tummenupp

Idag har jag jävlats med att lufta det "tillfälliga" bromssystemet i väntan på dom nya slangarna. Lyckades få det hyggligt till slut men beläggen är ju tokslut så jag ska köpa nya i veckan annars blir det problem att stoppa monstret.

Justerade även om nålarna i förgasarna och det blev direkt skillnad. Verkar som jag hittat rätt nu. Blir nog en försiktig provtur imorn, då får jag känna lite mer på förgasarna och inställningarna.

Kommer givetvis försöka lägga upp ett filmklipp på provturen. :)
 
Oskulden är nu plockad på hojen.

Kändes väldigt stabilt och bra. Hann bara gnugga lite fram och tillbaka (höger / vänster) innan jag vände om hem dock så inga uppgifter om "effektökning" men i allmänhet kändes det väldigt förtroendeingivande. Det kan dock nämnas att det märks att hojen är en dryg decimeter längre, väldigt speciell (men skön) känsla med den långa hjulbasen. :)

Men på tal om förgasarna. Jag är ju dum i huvudet. Jag har suttit och pillat på slow air jet istället för bränsleskruven och trott jag justerat bränslemängden. Jävla idiot. :huvet

Nåja, nu ska jag ut och pilla till det så det är rätt. Bör bli en mer lyckad provtur senare i eftermiddag. Lite svalare ute då också, är ju nästan 25 i skuggan nu. :brinnerup
 
Last edited:
Oskulden är nu plockad på hojen.

Kändes väldigt stabilt och bra. Hann bara gnugga lite fram och tillbaka (höger / vänster) innan jag vände om hem dock så inga uppgifter om "effektökning" men i allmänhet kändes det väldigt förtroendeingivande. Det kan dock nämnas att det märks att hojen är en dryg decimeter längre, väldigt speciell (men skön) känsla med den långa hjulbasen. :)

Men på tal om förgasarna. Jag är ju dum i huvudet. Jag har suttit och pillat på slow air jet istället för bränsleskruven och trott jag justerat bränslemängden. Jävla idiot. :huvet

Nåja, nu ska jag ut och pilla till det så det är rätt. Bör bli en mer lyckad provtur senare i eftermiddag. Lite svalare ute då också, är ju nästan 25 i skuggan nu. :brinnerup

låter ju underbart:tummenupp fast känns som att några 25 grader i skuggan får man nog vänta ett tag till på:rolleyes:
 
låter ju underbart:tummenupp fast känns som att några 25 grader i skuggan får man nog vänta ett tag till på:rolleyes:

Tog en lite längre tur nu efter att jag justerat förgasarna lite bättre.

Hojen är rapp utav bara den. Säg vad man vill om hur besvärligt det är att justera dom (speciellt FCR-gasarna) men när man väl börjar få det någorlunda rätt så finns det inget som är härligare. Bara dra på gasen och känna hur hojen försöker slita armarna av dig. :tummenupp

Kammarna har nog också gjort sitt i det hela. Den är riktigt snabb upp i varv och man känner att det finns effekt att plocka ur om man vill. Provade bara upp till 90km/h på 4:an, och då låg varven kring 4000 med 17/40 drevning. Får laborera med drevningen mer senare. Har ett 42 kugg bakdrev liggande.

Väghållningen känns väldigt bra också. Trots den relativt överdrivna hjulbasen (för en gathoj) så svänger den oerhört lätt. Väldigt mjuk och följsam i rörelserna. Tror den kommer vara väldigt rolig att köra på bana när jag väl fått ordning på förgasarna. :)

Några stötdämparinställningar kommer jag dock inte att börja med än, det hade jag tänkt pilla med på Kemora.
 
Last edited:
Tog en lite längre tur nu efter att jag justerat förgasarna lite bättre.

Hojen är rapp utav bara den. Säg vad man vill om hur besvärligt det är att justera dom (speciellt FCR-gasarna) men när man väl börjar få det någorlunda rätt så finns det inget som är härligare. Bara dra på gasen och känna hur hojen försöker slita armarna av dig. :tummenupp

Kammarna har nog också gjort sitt i det hela. Den är riktigt snabb upp i varv och man känner att det finns effekt att plocka ur om man vill. Provade bara upp till 90km/h på 4:an, och då låg varven kring 4000 med 17/40 drevning. Får laborera med drevningen mer senare. Har ett 42 kugg bakdrev liggande.

Väghållningen känns väldigt bra också. Trots den relativt överdrivna hjulbasen (för en gathoj) så svänger den oerhört lätt. Väldigt mjuk och följsam i rörelserna. Tror den kommer vara väldigt rolig att köra på bana när jag väl fått ordning på förgasarna. :)

Några stötdämparinställningar kommer jag dock inte att börja med än, det hade jag tänkt pilla med på Kemora.

Låter riktigt nice det där, skall bli kul att se den irl...:)
 
Tog en lite längre tur nu efter att jag justerat förgasarna lite bättre.

Hojen är rapp utav bara den. Säg vad man vill om hur besvärligt det är att justera dom (speciellt FCR-gasarna) men när man väl börjar få det någorlunda rätt så finns det inget som är härligare. Bara dra på gasen och känna hur hojen försöker slita armarna av dig. :tummenupp

Kammarna har nog också gjort sitt i det hela. Den är riktigt snabb upp i varv och man känner att det finns effekt att plocka ur om man vill. Provade bara upp till 90km/h på 4:an, och då låg varven kring 4000 med 17/40 drevning. Får laborera med drevningen mer senare. Har ett 42 kugg bakdrev liggande.

Väghållningen känns väldigt bra också. Trots den relativt överdrivna hjulbasen (för en gathoj) så svänger den oerhört lätt. Väldigt mjuk och följsam i rörelserna. Tror den kommer vara väldigt rolig att köra på bana när jag väl fått ordning på förgasarna. :)

Några stötdämparinställningar kommer jag dock inte att börja med än, det hade jag tänkt pilla med på Kemora.

skall bli riktigt gott att höra den bröla =)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top