Yoshimura GSX1230R Projekt

Najs som fan!:yoparty
 
Meckat på så gott det går med förgasarna men det är rätt så känsligt. Får inte till det till 100%, sen skulle en synkning behövas och jag har inga vakuumklockor för det.

Nä, i helgen blir det att fokusera på slutföra dom sista mekaniska bitarna och sen på måndag överlämna förgasarjobbet till ett proffs.
 
Last edited:
Meckat på så gott det går med förgasarna men det är rätt så känsligt. Får inte till det till 100%, sen skulle en synkning behövas och jag har inga vakuumklockor för det.

Nä, i helgen blir det att fokusera på slutföra dom sista mekaniska bitarna och sen på måndag överlämna förgasarjobbet till ett proffs.

Tror inte Du behöver vakuumklockor till FCR :arna heller.
RS fuggarna synkar man ockulärt alla trottlar itopp samtidigt .:)
 
Tror inte Du behöver vakuumklockor till FCR :arna heller.
RS fuggarna synkar man ockulärt alla trottlar itopp samtidigt .:)

Nu när du säger det... helt rätt.

Nåja, behöver ändå assistans med inställningarna av förgasarna. Han har ett rätt så vältränat motoröra, sen har han pillat mycket med flatslides på sin egen GSX.
 
Annars så går det ypperligt att synka med ett gäng meter genomskinlig slang och lite vatten/olja. Blir som regel exaktare än många klockor. Ner till 0.01 bar går fint :)

Men som sagt, så kanske man bara synkar dina gasare ockulärt, det vet jag inget om.
 
Last edited:
Grattis till uppstarten :)
 
Äntligen är hojen i sitt rätta element.

DSC_0003-13.jpg


Om ni funderar: ja, Norrbotten är kallt även såhär års. :död

DSC_0013-13.jpg


DSC_0019-9.jpg


Sen fick brorsan vara Pitgirl och posa lite snyggt bevid hojen. ;)

DSCN1566.jpg


Om nån funderar kring fatbar styret så beror det på att bromspumpen jag har inte passar styret (för stor vätskebehållare) så jag måste fixa en radialbromspump, något jag varken har råd att köpa eller tid att fixa just nu.

Nu är jag dock i full gång med att försöka få förgasarna att lira och jag kan säga att det närmar sig sakta men säkert. Var även förbi en kompis på jobbet för att överlämna framdrevet för lite svarvning. Hade inte riktigt rätt verktyg för att göra jobbet bra nere på farsans jobb. Blir förhoppningsvis klart i dagarna framöver, då återstår det egentligen bara att nita kedja och fylla på bromsvätska sen är det dags för en provtur.

Ska även förbi Hydroscand och låna lite grejjer för att mäta ut bromsslangar.

Och som en liten fotnot: hojen låter gött ytomhys. :D
 
Last edited:
Härligt bygge, börjar ju vara fint att köra nu så se till att få den ut på vägarna nu ;)

Har lite att göra på jobbet så jag satt och försökte luska ut vart bilderna är tagna, gissar på klubbgärdet, rakt nedanför borde början på "snorstigen" vara.
 
Härligt bygge, börjar ju vara fint att köra nu så se till att få den ut på vägarna nu ;)

Har lite att göra på jobbet så jag satt och försökte luska ut vart bilderna är tagna, gissar på klubbgärdet, rakt nedanför borde början på "snorstigen" vara.

Redo för vägarna kommer den nog inte att vara på ett antal veckor. Mycket småsaker som ska fixas för att få den laglig på gatan (eller i alla fall genom besiktning). Däremot kommer den vara redo för bana om en vecka eller så. :)

Och mycket riktigt så är det precis ovanför "snorstigen". :tummenupp
 
Åja men det går ju åt rätt håll i alla fall. du har ju mindre jobb kvar nu än när du började ;) kommer att bli kanon när den är klart :)


10 poäng till mig som prickade rätt med hjälp av bilderna :banana
 
Läcker bygge Viktor:tummenupp Men den ser fasligt lång ut, hur är hjulbasen jämfört med original?
 
Åja men det går ju åt rätt håll i alla fall. du har ju mindre jobb kvar nu än när du började ;) kommer att bli kanon när den är klart :)

10 poäng till mig som prickade rätt med hjälp av bilderna :banana

Haha, allt är väl relativt. :D

åhhh, så jävla snygg den e:Bugar, har inte lust att bygga en till när du är klar med din?:D

Lust att bygga en till? Har spånat på ett nytt projekt sedan länge. Eller menade du en likadan åt dig? Betalar du arbetskostnader + delar - sure. :tummenupp

Läcker bygge Viktor:tummenupp Men den ser fasligt lång ut, hur är hjulbasen jämfört med original?

Lång? Va? Näää. :tungan

Jämfört med original? Original är det 1550mm och nu vill jag minnas att det är 1670mm maximal hjulbas. Kör dock med ca 1650mm.

Och tack. :)
 
Lång? Va? Näää. :tungan

Jämfört med original? Original är det 1550mm och nu vill jag minnas att det är 1670mm maximal hjulbas. Kör dock med ca 1650mm.

Och tack. :)

Ok, sjysst hoj för dragracing alltså:-) Skall bli intressant att se hur du baxar pråmen runt Kemora:tummenupp
Kemora är ju ganska öppen så det borde iofs inte vara några problem:)
 
jaså det har jag missat, så går det väl när man dreglar så mycket överbilderna satt man missar texten runtomkring:tungan

Inget jag skrivit om i tråden. Har funderat på den i det tysta. Det projektet blir också baserat på en radfyra, fast då 70-tals. :)


Synd bara att den inte har någon färg på sig. :död

Ok, sjysst hoj för dragracing alltså:-) Skall bli intressant att se hur du baxar pråmen runt Kemora:tummenupp
Kemora är ju ganska öppen så det borde iofs inte vara några problem:)

Både ja och nej. Dämparna är aningen för långa för att köra efter strippen men möjligheten finns definitivt, behöver bara göras lite små konverteringar.

För mig blir det intressant om jag ens får hojen runt (och kanske framförallt till) Kemora. :D

Bara jag får nån ordning på förgasarbestyckningen så ska det nog inte vara några problem. Hoppas jag...
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top