Nu ska vi se om jag kan få någon klarhet i mitt funderande.
Är ute efter ett slip-on (yoshi rs-5) och en PC3á till hojen och är inte sugen på att betala dom priserna som vi har här i sverige. Har haft kontakt med en firma i USA (motomummy.com) där jag tidigare beställt andra mindre prylar.
Idag ringde jag de svenska generalagenterna för resp pryl, dvs dynojet och yoshi och frågade om de trodde att prylarna skulle passa rakt av på min europa-CBR.
Kanske idioti att tro att man skulle bli bemött på ett annat vis än en negativ inställning till min idé om import av grejerna.
Men men....Fick i alla fall inga bra svar på om kontakterna på pc3án skulle passa eller om slip-on´et skulle passa. Yoshipipan kunde ju vara "en kopia" och kanske inte skulle passa alls, absolut inte om jag beställde från Kalifornien. Hur som helst skulle jag vilja ha svarfrån er som gjort detta, alltså beställt slip-on och dylikt från staterna!!
Passade grejorna ni beställt?? Några problem?? Hur stor e risken att man köper en kopia?? All info om ämnet e guld värd, eller i af pengar.
Så ni med erfarenhet......skriv på!!
Är ute efter ett slip-on (yoshi rs-5) och en PC3á till hojen och är inte sugen på att betala dom priserna som vi har här i sverige. Har haft kontakt med en firma i USA (motomummy.com) där jag tidigare beställt andra mindre prylar.
Idag ringde jag de svenska generalagenterna för resp pryl, dvs dynojet och yoshi och frågade om de trodde att prylarna skulle passa rakt av på min europa-CBR.
Kanske idioti att tro att man skulle bli bemött på ett annat vis än en negativ inställning till min idé om import av grejerna.
Passade grejorna ni beställt?? Några problem?? Hur stor e risken att man köper en kopia?? All info om ämnet e guld värd, eller i af pengar.
Så ni med erfarenhet......skriv på!!
Last edited:

Dom använder självklart samma ritningar i produktionen i båda länderna. Möjligtvis kan jag hålla med om att det kan finnas kvalitetsskillnader men det är tveksamt
Dom loosar tonvis med cash när fler och fler shoppar via nätet.