Yoshi och dynojet från staterna!!

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
cbr1000RR - 06
Nu ska vi se om jag kan få någon klarhet i mitt funderande.
Är ute efter ett slip-on (yoshi rs-5) och en PC3á till hojen och är inte sugen på att betala dom priserna som vi har här i sverige. Har haft kontakt med en firma i USA (motomummy.com) där jag tidigare beställt andra mindre prylar.
Idag ringde jag de svenska generalagenterna för resp pryl, dvs dynojet och yoshi och frågade om de trodde att prylarna skulle passa rakt av på min europa-CBR.
Kanske idioti att tro att man skulle bli bemött på ett annat vis än en negativ inställning till min idé om import av grejerna.:rolleyes: Men men....Fick i alla fall inga bra svar på om kontakterna på pc3án skulle passa eller om slip-on´et skulle passa. Yoshipipan kunde ju vara "en kopia" och kanske inte skulle passa alls, absolut inte om jag beställde från Kalifornien. Hur som helst skulle jag vilja ha svarfrån er som gjort detta, alltså beställt slip-on och dylikt från staterna!!
Passade grejorna ni beställt?? Några problem?? Hur stor e risken att man köper en kopia?? All info om ämnet e guld värd, eller i af pengar.:D
Så ni med erfarenhet......skriv på!!

Last edited:
När du beställer dina grejor från usa, så påtalar man att det är till just europa modellen, så får man förhoppningsvis just det ..om det nu överhuvudtaget är någon skillnad.

Jag beställde grejor förr, å det var aldrig någe problem. Lycka till.:yoparty

jag har köpt både yoshi rs-5 helsystem och pc3 till min 1000rr från usa inga problem samma grejer.
mvh peter

Jag köpte ett Yoshimura till min FZ1 och det passade som handen i handsken :) Tror även att PCIII:an kommer passa då jag läste en annan tråd som ställde samma fråga och fick det svaret :)

Köpte yoshi TRC helsystem från staterna (R6 -07), passa klockrent!

Det är bara att handla jag har köpt halva min cykel i usa och det är bara elen till lysena som inte har varit lika.

nackdelen är tyvärr om du köper PC3 från staterna är att skulle den pajja ( vilket dom kan..) så e du tvingad att skicka tillbaka den där du köpte den.

Har en kompis som köpte från staterna, den funkade okay ett tag sen la den av.
Fick skicka över den och det tog drygt 6 veckor innan han fick en ny då stället han köpte den från fick skicka den vidare för att bedömma skadan om det var en kundrelaterad skada el produktfel osv..

Köper du en i sverige knallar du bara till motospeed och får en ny på dagen..

nackdelen är tyvärr om du köper PC3 från staterna är att skulle den pajja ( vilket dom kan..) så e du tvingad att skicka tillbaka den där du köpte den.

Har en kompis som köpte från staterna, den funkade okay ett tag sen la den av.
Fick skicka över den och det tog drygt 6 veckor innan han fick en ny då stället han köpte den från fick skicka den vidare för att bedömma skadan om det var en kundrelaterad skada el produktfel osv..

Köper du en i sverige knallar du bara till motospeed och får en ny på dagen..

Ptja eller oxå köper man 2 st direkt från staterna så har man ändå pungat ut mindre pengar fast man har en extra..

jag har köpt både yoshi rs-5 helsystem och pc3 till min 1000rr från usa inga problem samma grejer.
mvh peter

Det lät betryggande minst sagt.:tummenupp Kommer du ihåg från vilken firma du beställde ifrån??

köpte ett youshi TRS till SV´n från usa passa kanon, definitift ingen kopia där inte. jag köpte från www.morepowerracing.com

Gött, ska kolla den sidan. Thanx:tummenupp

Det är bara att handla jag har köpt halva min cykel i usa och det är bara elen till lysena som inte har varit lika.

Strålande. Ja då jävlar lär ju ett slip-on passa till min tycker man ju??!!

Last edited:
Betänk en viktig detalj: Det är stor skillnad mellan Yoshimura USA och Yoshimura JAPAN's produkter vad beträffar effekt/ljud!!

Har för mig att BOOVE's pryttlar är JAPAN saker vilket gör en stor skillnad!!

/Fürstenhoff.

Blandat,mitt trioval va tillverkat i USA.
Bra finish o passform dock.

köpte ett youshi TRS till SV´n från usa passa kanon, definitift ingen kopia där inte. jag köpte från www.morepowerracing.com

Jag beställde ett likadant system till min SV, riktigt bra service och riktigt bra priser. Grejerna passade väldigt bra.

Rekommenderas

Betänk en viktig detalj: Det är stor skillnad mellan Yoshimura USA och Yoshimura JAPAN's produkter vad beträffar effekt/ljud!!

/Fürstenhoff.

Du får gärna visa lite siffror huruvida yoshi USA är så kassa. Mitt helsystem var 60% billigare än motsvarande system i Sverige, tror knappast att Japan rören levererar 50% mer effekt ..

När det gäller kvalitet har jag inget att klaga på när det gäller mina USA rör, visst har jag hört att Japan rören ska ha lite bättre kvalitet .. men vem bryr sig ..

Last edited:

/Fürstenhoff.

Den viktiga detaljen har jag redan tänkt på många gånger. Hade kontakt med BOOVE som du säger ska sälja Yoshi Japan, vilket dom också gör men de säljer även Yoshi USA produkter. TYDLIGEN så finns inte Yoshi Japan rör till en 1000RR. Dom på BOOVE berättade att de bygger mycket åt Sukka men färre och färre rör till andra hojmärken. Jävligt märkligt tycker jag. Hade mycket hellre velat ha ett Japan-tillverkat.

Den viktiga detaljen har jag redan tänkt på många gånger. Hade kontakt med BOOVE som du säger ska sälja Yoshi Japan, vilket dom också gör men de säljer även Yoshi USA produkter. TYDLIGEN så finns inte Yoshi Japan rör till en 1000RR. Dom på BOOVE berättade att de bygger mycket åt Sukka men färre och färre rör till andra hojmärken. Jävligt märkligt tycker jag. Hade mycket hellre velat ha ett Japan-tillverkat.

Varför ett Yoshi till Hondan?
Enligt många tester på 1000rr.net så var yoshi bland dem sämsta effektmässigt till CBRn

Varför ett Yoshi till Hondan?
Enligt många tester på 1000rr.net så var yoshi bland dem sämsta effektmässigt till CBRn

Allvarligt?? Kan jag ionte tänka mig. Får väl kolla upp det. Är som sagt bara sugen på ett yoshi. Ingenting e bestämmt än. Å andra sidan, va gör ett slip-on i effektökning som man märker av på en hoj med 170 vevaxelhästar?? Inte mycket. Några fler med en pc´3 kanske. E nog mest ute efter ljud....åker orginal och det är inte kul:D

Att det skulle skilja något effektmässigt mellan ett USA tillverkat Yoshi vs Japan tror jag inte ett ögonblick på:gnissla Dom använder självklart samma ritningar i produktionen i båda länderna. Möjligtvis kan jag hålla med om att det kan finnas kvalitetsskillnader men det är tveksamt:rolleyes: Men om man frågar svenska återförsäljare så vad inbillar man sig att man skall få till svar:va Dom loosar tonvis med cash när fler och fler shoppar via nätet.:)

KLart jsg visste va jag skulle få för svar av de svenska återförsäljarna, som jag oxå skrev. Och jo, det är skillnad på de usa/japan tillverkade. Man ser tydliga skillnader redan på bild. Jämnför t ex derasTRS slip-on!! Markant skillnad.

Men men, amerikanarna verkar inte gilla yoshi hur som helst efter att ha läst på lite. De e mer inne på högljudda rör som D&D, Two brothers, Jardine mm mm

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back