Yamma XS400 - brat/cafe?

Ingolf

3% invalid
Gick med
25 Oct 2007
Hoj
GSX250 -80 Bobber, XS400 -82 Bobber.
har nu påbörjat mitt första bygge, har inga jättestora förväntningar på att det ska bli en showvinnare direkt.
utgångsobjekt är en Yamma XS400 -82

och efter en första stund i garaget ser den nu ut såhär

Tror också mer på Flattrack, men caferacer ska nog funka också om man inte har för stora ambitioner..... Go, go, go !

Den var ju snorhet!! Bästa SR-baserade modden jag skådat! Tror många customs passar bra till en ombyggnad i den stilen.
RIMG5645.jpg

får väl slänga upp en poll sen när båda våra är klara å låta SH avgöra vem som lyckats bäst, utgångsobjekten är ju identiska :)

Här är mitt sjyssta bakljus, får se om jag kan modda den så att den kan fungera som bromsljus oxå och inte bara som positionsljus.

efter det så lossade jag hela mätararrangemanget, framljus och tändningslås. framgaffeln togs bort så jag kunde få bort dom gamla lyktfästena. sedan återmonterades framgaffeln och sänktes 5.5cm.
nytt styre och sjystare handtag sitter på plats.

här provsitter min mekarguru, körställningen får godkänt:yoparty

ser fint ut! :tummenupp

kan du sänka ner gaffeln så mycket utan att det slår igenom? gissar att du har någon modning på g...

tror inte den fjädrar så mycket, i värsta fall så får jag höja den en smula eller nåt

tror inte den fjädrar så mycket, i värsta fall så får jag höja den en smula eller nåt

jg upptäckte samma på min xs400, har sänkt den med. inte lika lång fjädringsväg som gaffeln är lång, jag tror de går bra. :)

här provsitter min mekarguru, körställningen får godkänt:yoparty[/QUOTE]

Han ser inte direkt munter ut den där Gurun, men han kanske mest är avundssjuk.....:fyllisar

idag vart det en hel del gjort, började med att ta bort en massa onödigt (dvs det som ör rödmarkerat.

sedan så provade jag nya tanken, från nån monark-moppe. fick kapa lite i tunneln under så den skulle passa bättre

här är en bild på när jag fixade en enkel mockup på hur sadeln är tänkt att se ut. tycker det ser rätt ok ut, ganska likt bilden jag har i huvet.

nä, nån orginaltank är de .inte på tal om. orginalen var ful o knölig och jag vill att den ska vara liten, hälst en sportstertank men inte hittat nån till rätt pris.

nä, nån orginaltank är de .inte på tal om. orginalen var ful o knölig och jag vill att den ska vara liten, hälst en sportstertank men inte hittat nån till rätt pris.

Ser tufft ut, lycka till. Jag har nog ett par likadana fälgar liggandes...nya:va

Back