Yamma XS400 - brat/cafe?

På vissa cykeldatorer (t.ex classes sigma-varianter) kan man själv ställa in total distans. Mig veterligen ska dock hastighetsmätaren vara belyst via hojens elsystem. Ska alltså ej vara godkänt med en batteridriven lampa, men det kanske är möjligt att få igenom det ändå om besiktningsmannen har en bra dag...

Sant att det SKALL finnas en "total körsträcka" visning att tillgå på cykeldatorn för att den skall vara godkänd på besiktning, samt även att den skall vara belyst eller ha internbelysning som du kan sätta på så den är på konstant. En liten 5w lampa fasttejpad räcker dock.

Sigma från classe har jag själv besiktat med utan problem.

nån totalsträcka behövs ju inte.
de står "km räknare" saknas i pappren annars.

Tuff hoj, men jag fattar inte att du inte satsade på clip-on styret på den ena bilden på första sidan i tråden? Var helt rätt stuk på den då enligt min uppfattning:yoparty

det var inget clip-on utan bara ett vanligt rakt styre. det ligger fortfarande i garaget. iom. att det inte verkar bli nån försäljning av den så kanske jag satsar på turbo under vintern, kanske kan vara kul :näsblod
ett bygge blir väl aldrig riktigt klart sägs det, också vill jag ju byta vinylen på sitsen till grön flakevinyl istället

det var inget clip-on utan bara ett vanligt rakt styre. det ligger fortfarande i garaget. iom. att det inte verkar bli nån försäljning av den så kanske jag satsar på turbo under vintern, kanske kan vara kul :näsblod
ett bygge blir väl aldrig riktigt klart sägs det, också vill jag ju byta vinylen på sitsen till grön flakevinyl istället
Hehe. Jag ser det nu ja, men oavsett. Otroligt tuff med det raka styret på:tummenupp

När ens bygge är klart säljs det väl stort sett vidare...........:rolleyes:

Frän som fan har precis skaffat en sån ( fast 500) men orginal ...
Sitter å glor för fullt på vad det ska bli av den:)
Norrping är man ju ifrån så kanske ses däromkring nångång.

Nu är hojen besiktad o "klar", tog 2 försök att få igenom den men nu är det klart för 2 år framöver.

Nån som har en väldigt liten turbo liggandes, lämplig till 400cc? :)

Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år