Yamaha YZF750R

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Blåpunktarna passar i samma infästning som originaloken, det som behöver göras är att såga ut lite för okets infästning samt slipa bort lite på beläggen om man inte byter skivorna. Men du ska ju ändå byta skivor och kan ju ta detta i åtanke när du handlar.
Här har du en bra länk: http://www.exup1000.co.uk/workshop/calipers.htm

Jag har både original och dynojetnålar liggande om du vill ha. Ej nya dock men väl fungerande.

Tack, nu har jag nästan full koll på det. Har alla ducatiskivor samma mått?

Jag är väldigt intresserad av nålarna, men är inte hemma förrän 3/8 så vi får ta det då :)
Är det din hoj som är på blocket?
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha FZR600R -94, tidigare Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Nej det finns lite olika men infästningen ska vara samma på dom så så länge du köper rätt storlek ska det inte vara några problem.
Ok, nålarna ligger i min dynojetbox så hör bara av dig om det blir nåt.
Jo, det är min, tänkte kolla intresset. Men ingen har hört av sig än så jag får väl behålla den. Fast jag körde en härlig runda på 25 mil häromdan och ångrade mig nästan att jag lagt ut den.
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Då får vi se om man hittar nåt vettigt att buda hem :)
Ok, skickar PM om en månad då. Vad ska du ha för dem?

Brukar va så, man vill ha både hojen och pengarna :gnissla
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha FZR600R -94, tidigare Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Vilka nålar är det du vill ha, original eller dynojet?
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Vilka nålar är det du vill ha, original eller dynojet?

Det hade varit bra om jag kunde få båda så jag kan testa mig fram och ta de bästa för min hoj, sen skickar jag tillbaka :)

Känns ju som att dynojet slits förbannad fort, tror det är dynojetnålar i min eftersom det satt 126-munstycken vilka ingår i dynojet-kit. Så jag hoppas att den går bra med originalnålar.
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha FZR600R -94, tidigare Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Ok. Nya kostar 250:- styck, så 200:- per set(4st) är väl rimligt?
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Passar samma stålomspunna slangar från originalbromsarna till bluedot?
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha FZR600R -94, tidigare Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Ja, det gör de. Jag har ett par som ligger i källarn ;) Goodridge, knappt körda med.
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Har redan stålomspunnet, men tack ändå ;)

När jag byter till bluedot kan jag lika gärna byta till bättre bromspump med tänkte jag, från r1 antagligen då. Men kommer samma bromshandtag att passa? Tänkte köpa CNC från Kina nämligen.
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha FZR600R -94, tidigare Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Nej, de är olika. Jag kör med en pump från en 05'a. Det är en brembo som sitter där. Inte nån av deras värstingar men mycket bättre än originalet. Men jag hade inte köpt Kinahandtag om jag vore du. Jag har två uppsättningar och de är rätt kass kvalitet på dom. Passformen mot pumpen är dålig så man får modda pinnen och på det andra paret jag har föll en liten styrkula ut under första provturen så ställfunktionen fungerar inte längre. Färgen på de svarta jag har slets ner nästan direkt. EJ prisvärda trots bara 250:- för två.
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Men jag antar att originalpump från R1 är bättre än nuvarande pump, om man nu inte skulle komma över en brembo?

Vilka bromshandtag ska jag köra på då om de ska passa till en annan pump? Ska jag köpa handtag till R1?
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha FZR600R -94, tidigare Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Alltså original bromspump på R1 senare årsmodeller ÄR en brembo. Det är dock ingen värsting utan den har mer normal gatutväxling. Den är dock mycket bättre än den Nissin som sitter original. Köp en pump först och handtag sen. Lättare när man vet vad man har. Till kopplingen duger original pumpen så där kan du köpa nåt handtag som passar bara. Men vill du ha lite mer urval så kan du byta den till nåt modernare också.
Begagnade dyra eftermarknadshandtag eller såna som är på utförsäljning är nog att föredra. Själv kör jag ett Kina-CNC på kopplingen och ett original R1 på bromsen, mest för att den där j-a kulan föll bort och jag inte har hittat nåt annat.
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Har ca 15 st 7,5mm ventilshims i storlekar mellan 1,79 och 1,85. Säljes billigt till bättre behövande, passar andra hojar också :)
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha FZR600R -94, tidigare Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Min senaste modd:

Jag köpte en Zx-10R 2011 stötdämpare. Splitt ny för ynka 500:-. Denna fick sina nedre fästhål uppborrade till 12mm och monterades idag. Allt passar perfekt och jag körde en liten provtur tidigare ikväll. Det blev verkligen skillnad. Denna sväljer ojämnheter mycket mjukare än min gamla. Nu har iofs den gamla suttit på hojen i 5500 mil så kanske inte konstigt att den är dålig och det skulle säkert funkat lika bra med en ny originaldämpare men jag är nöjd med resultatet och framförallt priset. Nu ska den bara justeras in också.

Lite bilder:
stöt.jpgstötjämf.jpgstötmont.jpg
 

JoeBar

Medlem
Gick med
3 Jun 2011
Ort
Norrfjärden
Hoj
Suzuki GSXR 600 -99 & SV650s -00 | Kawasaki z1000 -82
Halloj.

Jag har tänkt titta på en -94a nu i dagarna, men jag är fundersam över en sak.
I regbeviset står det att den är strypt(vilket jag inte vet om den är längre) till 70kw genom förändringar i insug(jag antar bara är brickor eller gummi flänsar) men också elektroniskt. Går det att klippa eller bygla nån eller båda av dom extra kablarna som finns på eu modellerna och få "rätt" effekt eller är det gräva fram en box från en usa/annat ostrypt land som gäller? :va
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha FZR600R -94, tidigare Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Det är 50mm infästning för övre styrkrona, clip-ons och så. Samma som r1.
 

Thunell

Medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Närke
Hoj
Gammal 750
Halloj.

Jag har tänkt titta på en -94a nu i dagarna, men jag är fundersam över en sak.
I regbeviset står det att den är strypt(vilket jag inte vet om den är längre) till 70kw genom förändringar i insug(jag antar bara är brickor eller gummi flänsar) men också elektroniskt. Går det att klippa eller bygla nån eller båda av dom extra kablarna som finns på eu modellerna och få "rätt" effekt eller är det gräva fram en box från en usa/annat ostrypt land som gäller? :va


Bumpar då jag undrar detsamma!?

Någon som vet?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top