Hej hopp!
Har nyligen skaffat en YZF750R -94 som är tyskimporterad av föregående ägare.
Är till 99,9% säker på att den har kvar strypningarna som gjordes i ett tillfälligt ögonblick av total sinnesförvirring för den tyska marknaden.
Har suttit och rotat runt en hel del på forumet här och blir tamigfan inte klok på att sökfunktionen inte stödjer uteslutande av ord varav man får upp 80% irrelevanta träffar. Eller så är det bara jag som är trött..
I skrivande stund är den i princip lika seg som min gamla RF600 -97 fast med lite mer vrid och piggare än så ska den fan vara ostrypt.
Standard strypningarna för den tyska marknaden som jag har förstått det består på de här modellerna antingen av borrade hål i sidorna på trottlarna alternativt moddade insug.
Det jag är nyfiken på är mest om det är antingen eller? De lär väl inte strypt på bägge sätten om maskinen ska ligga på 72kw?
En annan sak jag även är nyfiken på är om YZF'en har någon form av elektronisk begränsning av tändningen likt gixxerns gällande de 3 första växlarna och om denna i sådana fall går att koppla ur?
//Conny
Har nyligen skaffat en YZF750R -94 som är tyskimporterad av föregående ägare.
Är till 99,9% säker på att den har kvar strypningarna som gjordes i ett tillfälligt ögonblick av total sinnesförvirring för den tyska marknaden.
Har suttit och rotat runt en hel del på forumet här och blir tamigfan inte klok på att sökfunktionen inte stödjer uteslutande av ord varav man får upp 80% irrelevanta träffar. Eller så är det bara jag som är trött..
I skrivande stund är den i princip lika seg som min gamla RF600 -97 fast med lite mer vrid och piggare än så ska den fan vara ostrypt.
Standard strypningarna för den tyska marknaden som jag har förstått det består på de här modellerna antingen av borrade hål i sidorna på trottlarna alternativt moddade insug.
Det jag är nyfiken på är mest om det är antingen eller? De lär väl inte strypt på bägge sätten om maskinen ska ligga på 72kw?
En annan sak jag även är nyfiken på är om YZF'en har någon form av elektronisk begränsning av tändningen likt gixxerns gällande de 3 första växlarna och om denna i sådana fall går att koppla ur?
//Conny