Yamaha YZF750R

Okey:) Även fram så man inte behöver köpa dom där extra sakerna?

Jupp, lite tjocka "piggar" kanske, men det funkar. Glöm inte att skruva ur de två insex-skruvar som klämmer hjulaxeln i gaffeln bara:tummenupp
 
Kan ju inte låta bli att slänga upp en bild på pärlan nu efter vinterns små pillande:tummenupp
Waveskivor, sintrade belägg, nya fotpinnar.... *suck*
En hel del annat gjort som inte syns om man inte vet om det...
Gött att allt fungerar nu till säsongen!
 

Bifogat

  • DSC00090.JPG
    DSC00090.JPG
    91.3 KB · Visningar: 104
Kan ju inte låta bli att slänga upp en bild på pärlan nu efter vinterns små pillande:tummenupp
Waveskivor, sintrade belägg, nya fotpinnar.... *suck*
En hel del annat gjort som inte syns om man inte vet om det...
Gött att allt fungerar nu till säsongen!

Riktigt fin hoj du har där! Gillar fighters;) Min får nog gå som vanligt... ett tag i alla fall ;)
 
Läste lite tidigare i tråden att det kanske var någon som gjort egen höjningssats? Eller funkar det att lägga in brickor vid det övre fästet?
 
Skitkass kvalité. välte under första natten pga L-hakarna gav vika..

Just därför jag endast använder det vid service och liknande, inte många timmar i sträck moppen står på biltemas depåstöd. För "förvaring" har jag ett bättre egentillverkat med klykor för bobiner:tummenupp
 
Just därför jag endast använder det vid service och liknande, inte många timmar i sträck moppen står på biltemas depåstöd. För "förvaring" har jag ett bättre egentillverkat med klykor för bobiner:tummenupp

Kan du lägga upp bild och kanske ritning på dem?:tummenupp
 
Skulle vara schysst!:tummenupp Hur känns kvaliten på kraschpuckarna? Funderar själv på att köpa likadana av samma snubbe.

Dom känns najs! Har ju inte "testat" dem ännu men tror att dem "räddar" en hel del vid marksyning:tummenupp
 
med mina nya SBS belägg så får jag vibrationer precis i början av bromsningar från >140kmh.
Så va det inte förra året med utsletna goldfren belägg.
Skivorna ska väl inte palla banåkning allt för bra men detta är ju normalt,
nån som känner igen det?
 
med mina nya SBS belägg så får jag vibrationer precis i början av bromsningar från >140kmh.
Så va det inte förra året med utsletna goldfren belägg.
Skivorna ska väl inte palla banåkning allt för bra men detta är ju normalt,
nån som känner igen det?


Så gjorde min med. Men bara precis i början. Man kanske måste slipa av gamla rester av belägg från skivan eller nåt?
 
Så gjorde min med. Men bara precis i början. Man kanske måste slipa av gamla rester av belägg från skivan eller nåt?

mja kanske det, då ska man hitta skavstålet nånstans... eller smärjel.
 
tjenare, jag är åxå ny här. skapade ett inlogg för å se om ngn vet om det passar med tex thunderace´s bakplast med mindre modifikationer. har ingen lust eller kunande för att greja med ramen.
har funderat på streetrace bygge, men vill hursomhelst börja med bakändan

mvh expressen
 
thunderace´s bakplast med mindre modifikationer.

Naej nej,!! Inte den baken! originalet är jäkilgt mkt. snyggare! (enligt mig osch mångwa andra!) Pllasta egwen röv efter dina egna känslor och mått för tillfälllet, vill du dsedan än dra så äär det bara astt åplasta mera:tummenupp :fyllisar :3freak
 
"Haynes Service & Repair Manual" is here once again:
http://sprend.com/download.jsp?fileid=226JA8U4jPC8gBCSa39p

Jag har även "Yamaha Parts Catalogue -94" (Hojens alla sprängskisser med partnummer) och Yamaha Sales brochyres 93-96 om någon vill ha...

Hej på er alla glada,

RawLion: Har du möjligen lust och ork att lägga upp dessa två pdf:er på nytt? Hade Haynes manualen tidigare men har lyckats slarva bort den :huvet


Ska snart beställa ny kedja och drev men har lite planer på en nerdrevning för att få härket lite piggare och villigare (undrar förresten om det även fungerar på käringen :va). Frågan är väl mest riktad till er som redan kör omdrevat med just yzf750r men hur mycket bör man egentligen ta i utan att hojen blir alldeles för högvarvig? Lurade lite på att kliva ner 1 kugg fram och upp 3 bak men är lite osäker på om det blir för mycket eller inte.

Såg att LellesMC hade ett komplett drivpaket men då är det bara nerdrevning fram. Tveksam till om det kommer kännas tillräckligt :)
 
Hej på er alla glada,

RawLion: Har du möjligen lust och ork att lägga upp dessa två pdf:er på nytt? Hade Haynes manualen tidigare men har lyckats slarva bort den :huvet


Ska snart beställa ny kedja och drev men har lite planer på en nerdrevning för att få härket lite piggare och villigare (undrar förresten om det även fungerar på käringen :va). Frågan är väl mest riktad till er som redan kör omdrevat med just yzf750r men hur mycket bör man egentligen ta i utan att hojen blir alldeles för högvarvig? Lurade lite på att kliva ner 1 kugg fram och upp 3 bak men är lite osäker på om det blir för mycket eller inte.

Såg att LellesMC hade ett komplett drivpaket men då är det bara nerdrevning fram. Tveksam till om det kommer kännas tillräckligt :)

Jag har preis den drevningen du funderar på att skaffa. Tycker att det är helt ok faktiskt... visst den varvar mer, men samtidigt bränner jag inte fram som en galning i 10 utan att tänka mmig för. Har ju en fighter med så lite extra fartvind får man ju på sig med:banana
 
Jag har preis den drevningen du funderar på att skaffa. Tycker att det är helt ok faktiskt... visst den varvar mer, men samtidigt bränner jag inte fram som en galning i 10 utan att tänka mmig för. Har ju en fighter med så lite extra fartvind får man ju på sig med:banana

Tack för det snabba svaret.
Du kör alltså med 1 ner fram och 3 upp bak och inte bara 1 ner fram?
Hur pass mycket skillnad blev det för dig egentligen? YZF750R'en är ju inte direkt världens bakhjulsmonster även om den går att dra upp rätt enkelt med lite mild övertalning så som av/påslag alt snabbt kopplingsjuck på 1:an. 2:an vill åtminstone min inte vara med om.

Är mest ute efter att den ska resa självmant på bara gas på 1:an till att börja med. Skulle man sen kunna få den att vilja även på 2:an är det bara en bonus :hihi
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top