Yamaha YZF750R, finns det någon som kan hjälpa mig?

Cemal

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2008
Hoj
1994 Yamaha yzf750r
Hej, finns det någon som kan hjälpa mig? Jag har några frågor om förgasarna. Den startar inte och enligt den förra ägaren så är det lågfartsmunstyckena som är problemet. Finns det någon som kan något om detta? Tacksam för svar!

Last edited:
Du får utveckla dig lite, annars blir det nog inga svar.:tummenupp

Lågfartsmunstyckena går ju inte sönder. Har den funkat med bestyckningen som är, så är det nåt annat som felar. Det kan vara så enkelt som skit i förgaseriet, eller så är det nåt som har gått sönder. Steg ett är nog att riva isär förgasarna och göra rent. Gör rent silen vid pumpen i tanken också. Hjälper inte det blir det lite svårare, det kan ju egentligen vara vad som helst.

Kolla att choken fungerar och att den går tillbaka.
Tändkablarna kan ärga där de är anslutna mot tändhattarna, men lösningen på det är att klippa av nån centimeter och skruva ihop igen.

Lågfartsmunstyckena går ju inte sönder. Har den funkat med bestyckningen som är, så är det nåt annat som felar. Det kan vara så enkelt som skit i förgaseriet, eller så är det nåt som har gått sönder. Steg ett är nog att riva isär förgasarna och göra rent. Gör rent silen vid pumpen i tanken också. Hjälper inte det blir det lite svårare, det kan ju egentligen vara vad som helst.

Kolla att choken fungerar och att den går tillbaka.
Tändkablarna kan ärga där de är anslutna mot tändhattarna, men lösningen på det är att klippa av nån centimeter och skruva ihop igen.

Tack För svaret killen som jag köpte mcn av sa att det kunde vara skit i lågfartsmunstyckena men den stora frågan är var dom är i förgasarna

Tack För svaret killen som jag köpte mcn av sa att det kunde vara skit i lågfartsmunstyckena men den stora frågan är var dom är i förgasarna

Egentligen behöver man inte veta det. Det är bara att göra rent ALLT i förgasarna.

(Nej, jag hittar ingen sprängskiss :5sure )

Skit i lågfart gör inte att den inte startar alls, provat med startgas?
får den gnista?

svarar här, orkar inte med PM nu, hoppas de e ok..

"den får gnista startar inte på startgas"

hm, i med nya stift, tänder den inte ens på startgas fast har gnista så e nog gnistan för svag = kassa stift.
+
riv fuggarna, gör rent allt, synka så spjällaxlarna öppna exakt samtidigt
(fjäderbelastad justerskruv där vajern vrider runt spjällen)

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!