Yamaha YZF750R, finns det någon som kan hjälpa mig?

Cemal

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2008
Ort
Nygård
Hoj
1994 Yamaha yzf750r
Hej, finns det någon som kan hjälpa mig? Jag har några frågor om förgasarna. Den startar inte och enligt den förra ägaren så är det lågfartsmunstyckena som är problemet. Finns det någon som kan något om detta? Tacksam för svar!
 
Last edited:

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Du får utveckla dig lite, annars blir det nog inga svar.:tummenupp
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Lågfartsmunstyckena går ju inte sönder. Har den funkat med bestyckningen som är, så är det nåt annat som felar. Det kan vara så enkelt som skit i förgaseriet, eller så är det nåt som har gått sönder. Steg ett är nog att riva isär förgasarna och göra rent. Gör rent silen vid pumpen i tanken också. Hjälper inte det blir det lite svårare, det kan ju egentligen vara vad som helst.

Kolla att choken fungerar och att den går tillbaka.
Tändkablarna kan ärga där de är anslutna mot tändhattarna, men lösningen på det är att klippa av nån centimeter och skruva ihop igen.
 

Cemal

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2008
Ort
Nygård
Hoj
1994 Yamaha yzf750r
Lågfartsmunstyckena går ju inte sönder. Har den funkat med bestyckningen som är, så är det nåt annat som felar. Det kan vara så enkelt som skit i förgaseriet, eller så är det nåt som har gått sönder. Steg ett är nog att riva isär förgasarna och göra rent. Gör rent silen vid pumpen i tanken också. Hjälper inte det blir det lite svårare, det kan ju egentligen vara vad som helst.

Kolla att choken fungerar och att den går tillbaka.
Tändkablarna kan ärga där de är anslutna mot tändhattarna, men lösningen på det är att klippa av nån centimeter och skruva ihop igen.

Tack För svaret killen som jag köpte mcn av sa att det kunde vara skit i lågfartsmunstyckena men den stora frågan är var dom är i förgasarna
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Tack För svaret killen som jag köpte mcn av sa att det kunde vara skit i lågfartsmunstyckena men den stora frågan är var dom är i förgasarna


Egentligen behöver man inte veta det. Det är bara att göra rent ALLT i förgasarna.

(Nej, jag hittar ingen sprängskiss :5sure )
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Tack För svaret killen som jag köpte mcn av sa att det kunde vara skit i lågfartsmunstyckena men den stora frågan är var dom är i förgasarna

Skit i lågfart gör inte att den inte startar alls, provat med startgas?
får den gnista?
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
svarar här, orkar inte med PM nu, hoppas de e ok..

"den får gnista startar inte på startgas"

hm, i med nya stift, tänder den inte ens på startgas fast har gnista så e nog gnistan för svag = kassa stift.
+
riv fuggarna, gör rent allt, synka så spjällaxlarna öppna exakt samtidigt
(fjäderbelastad justerskruv där vajern vrider runt spjällen)
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top