Yamaha Yzf r125

Tofflann

Ny medlem
Gick med
2 May 2017
Hoj
Ingen just nu...
Tjena! Har varigt intresserad nu väldigt länge av motorcyklar och tyckt de varigt coola, men jag har aldrig riktigt tagit det till nästa steg alltså att köpa en eller ta körkort.
Förlåt för jag inte har någon allmänbildning men snacka nu med farsan om motorcyklar också frågade jag: när får man igentlien ta körkort? Han svarade att man fick ta lätt mc kort när man är 16 och då blev det en stor förändring för mig! Trode man behövde typ va 18 (man behöver ju om man bil ha tung) men då blev jag verkligen intresserad!
Så jag kolla in lite och hittade Yamaha yzf r125 och blev förälskad! Men min fråga är om ni vet var man kan köpa de någonstans? Hittar de såklart nya typ för 50k men är det är lite för dyrt så jag kolla lite beggat men hitta knappt en!
Tacksam för svar :D
-ny mc älskare :))

Last edited:
När har du tänkt att du ska ha körkortet? Jag har sett ganska många r125or på blocket nu innan säsongen drog igåg, och det kan tänkas att det börjar säljas några nu till hösten. Annars så kan du kolla på ktm hojarna också rc och duke. Men r125an är trevlig, känns som en större hoj och ser ut som en r6a. Lycka till med kortet!

Aprilia rs är det som gäller ju, mycket billigare, mycket snabbare och mycket snyggare :fakta

Ta i rejält när du sätter din budget, kortet kan bli ganska dyrt om du inte har möjlighet att övningsköra en del privat.
Mitt A1 kort gick på 14k tror jag, och då körde jag en hel del privat.
Även utrustning är dyrt om man ska köpa nytt, kan vara svårt att hitta begagnade prylar om man inte är en väldigt storvuxen 16-åring.
Lycka till med kortet och välkommen till forumet! :)
Sent from my E5823 using Tapatalk

Last edited:
Aprilia rs är det som gäller ju, mycket billigare, mycket snabbare o
ch mycket snyggare :fakta

Ta i rejält när du sätter din budget, kortet kan bli ganska dyrt om du inte har möjlighet att övningsköra en del privat.
Mitt A1 kort gick på 14k tror jag, och då körde jag en hel del privat.
Även utrustning är dyrt om man ska köpa nytt, kan vara svårt att hitta begagnade prylar om man inte är en väldigt storvuxen 16-åring.
Lycka till med kortet och välkommen till forumet! :)
Sent from my E5823 using Tapatalk
Nja gillar inte den oranga färgen, mer för svart/blått.
Tack för tipsen ;)

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...