SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Oh-no, it's the Waheeed!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Oh-no, it's the Waheeed!
Verkligen kul, men synd att Yammor numera har så fula fronter.Det verkar som om man nu lanserat något som kommer att innebära för sportklassen det T700 inneburit för äventyrsklassen.
Nästan så man blir sugen…
Hatten av för Yamaha!
Nu är det väl mer utvecklingen som stannar upp än försäljningssiffror som 1000cc aldrig haft speciellt höga - är räcker till för dom flesta målet med en top of the line hoj så kan dom minska kubiken merInte speciellt förvånande att en sporthoj med den trecylindriga 900-motorn är tillräckligt snabb och bra för de allra flesta. Borde väl bli spiken i kistan för R1 och dess konkurrenter? Så få kommer vilja betala för dem, att de lär försvinna.
Nu är det väl mer utvecklingen som stannar upp än försäljningssiffror som 1000cc aldrig haft speciellt höga
Är det likadant i tex England/Tyskland/Italien?Både ja och nej. Literklubbor sålde otroligt bra under hela 2000-talet, i princip fram till den lilla finanskris som inträffade runt 2008 någon gång. Sedan har det gått trögt. Försäljningen mitten 2010-tal var nere på en tiondel och mitten 2020-tal är tyvärr bara runt en hundradel av fornstora dagar.
Är det likadant i tex England/Tyskland/Italien?
Hur stora mängder sporthojar säljs det i USA?
Hänger inte riktigt med. Vad menar du alltså?Nu är det väl mer utvecklingen som stannar upp än försäljningssiffror som 1000cc aldrig haft speciellt höga - är räcker till för dom flesta målet med en top of the line hoj så kan dom minska kubiken mer![]()
Svaret på det du skrev - klart dom krämar ut Max krona ur trippeln när den och t700 parallellmotorn sitter i snart 50% av deras modeller men det driver inte tekniken framåt utan maxar vinsten för redan befintlig teknik -sen att gemene man på gatan inte ens behöver såpass till motor men det är ingen top of the lineHänger inte riktigt med. Vad menar du alltså?
Du menar att R9 är dyr? Att den kommer ersätta och kosta lika mycket som dagens R1?Svaret på det du skrev - klart dom krämar ut Max krona ur trippeln
Kanske ingen fortsättning på diskussionen, men att Yamaha kör samma motor i flera modeller tycker jag ingenting om. Att det däremot är samma trimningsgrad i t.ex. en T7 som en R7 blir galet. Det borde ha varit mer botten/mellanregister i T7 och mer topp i R7. Samma med MT-09 och R9, eller hur?Svaret på det du skrev - klart dom krämar ut Max krona ur trippeln när den och t700 parallellmotorn sitter i snart 50% av deras modeller men det driver inte tekniken framåt utan maxar vinsten för redan befintlig teknik -sen att gemene man på gatan inte ens behöver såpass till motor men det är ingen top of the line
Hade det funnits hade jag köpt den.Inte för att jag vill ha en, men varför kommer ingen kluns-tour-offroad med CP3-motorn?
Jag åker KTM äventyrscykel och hatar motorn under 3000rpm.Åfan, så du har hittat ett användningsområde? Berätta!![]()
Jag åker KTM äventyrscykel och hatar motorn under 3000rpm.
En Yamaha T9 med 19" framhjul hade funkat kanon på alla sorters vägar.
Fast 1200 har parallelltwin, kardan och saknar charm...T900 Tenere hade smakat fågel, men tänk ifall Yamaha dammar av sin XTZ1200 Supertenere, sänker vikten med 25 kg och höjer effekten med 15 hk (på papperet för att sälja)… det är en sjukt bra hoj.
Med vänlig hälsning,
De följer exemplet som en annan tillverkare i ett annat land med vänstertrafik redan gjort med två- och trecylindriga motorer. Fast de är i olika trimningsgrad.Kanske ingen fortsättning på diskussionen, men att Yamaha kör samma motor i flera modeller tycker jag ingenting om. Att det däremot är samma trimningsgrad i t.ex. en T7 som en R7 blir galet. Det borde ha varit mer botten/mellanregister i T7 och mer topp i R7. Samma med MT-09 och R9, eller hur?
Inte för att jag vill ha en, men varför kommer ingen kluns-tour-offroad med CP3-motorn?
Du menar att japanerna som vanligt är lite efter..?De följer exemplet som en annan tillverkare i ett annat land med vänstertrafik redan gjort med två- och trecylindriga motorer. Fast de är i olika trimningsgrad.![]()
De följer exemplet som en annan tillverkare i ett annat land med vänstertrafik redan gjort med två- och trecylindriga motorer. Fast de är i olika trimningsgrad.![]()
Inte speciellt förvånande att en sporthoj med den trecylindriga 900-motorn är tillräckligt snabb och bra för de allra flesta. Borde väl bli spiken i kistan för R1 och dess konkurrenter? Så få kommer vilja betala för dem, att de lär försvinna.
![]() |
Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h
Den brittiske stuntföraren ... |
![]() |
Stora Motorcykelkatalogen 2026
Nu har vi öppnat förbeställ... |
![]() |
Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen
Nya Panigale V4 R har senas... |
![]() |
Vilken otrolig comeback!
Spanjoren Marc Marquez full... |