Yamaha R7 ??

• Thread starter Thread starter SFB
  • Start date Start date

SFB

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hojen såld! Ekonomisk kris
Vad är det för påhitt, vad var det för hoj egentligen??

Ja jag är lite efter... :kocko

En ganska speciell hoj, tillverkad i homologeringssyfte för att Yamaha skulle kunna delta i World Superbike-serien. 750 kubik och ett sjujävla chassi. Ren porr.

Yamaha-YZF-R7-OW02-1999.jpg

Vad får man betala för en sån (cirkus) och hur många ex byggdes den i?

En härlig bild till

Bifogat

• Yamaha R7.jpg
    Yamaha R7.jpg
    139.7 KB · Visningar: 308
sandstream skrev:
Vad är det för röd/vitt skit bakom snyggingen? ;)
Jag tror det är nå reklamskyltar, jag är inte riktigt 100% säker men... :rofl :hihi :D

Bifogat

• Yamaha R7.jpg
    Yamaha R7.jpg
    136.1 KB · Visningar: 115
Ohhh! Ahhhh!

Bifogat

• r7_001a.jpg
    r7_001a.jpg
    33.2 KB · Visningar: 176
  • 99r7%2D6%2Ejpg.jpg
    99r7%2D6%2Ejpg.jpg
    24.8 KB · Visningar: 112
  • haga10.jpg
    haga10.jpg
    50.9 KB · Visningar: 104
Skulle man ha en sån mellan benen och köra på gata så kan det nästan bara sluta med en sak... :kryckor

Men det skulle vara bra roligt att få prova en sådan hoj en dag... (drömma kan man ju) :rolleyes:

McB skrev:
I runda slängar 200.000 kr får man betala. Det finns en till salu på Mickes Motor: http://reg.bytbil.com/carinfo.cgi?id=BE1859F978027A&look=mickesvxomc

Det tillverkades 500 exemplar.

Hittade en på mobile.de i england för ett par månader sedan. Kommer inte ihåg vad den gick på men det var billigt. och då hade jag inte en aning om vad det var för nått...tog det nästan som ett skämt. (undrar varför jag inte la upp det här?) Men det handlade inte om i närheten av några sånna summor.

kanske var nått lurt...

Som tidigare nämt så hänger det en i taket på Yamaha center i HBG, den ända i sverige(världen?) som aldrig varit startad änns...

Förövrigt så fick jag mig en funderare... hur skulle en R7 -99 stå sig mot en R1 -04(/05)?

kajlyl skrev:
Förövrigt så fick jag mig en funderare... hur skulle en R7 -99 stå sig mot en R1 -04(/05)?

En R7 i standardskick skulle nog inte ha mycket att säga till om, men släng på ett SBK-kit och R1:an får nog se sig ifrånåkt. Då snackar vi dock lite andra summor.

Fö. så läste jag i ett exemplar av Performance Bikes (tror jag) en provkörning och direktjämförelse mellan R1 -04 och Stiggys gamla Sabre/Yamaha-500. R1:an var snabbare runt banan, vilket säger en del om utvecklingen.

McB skrev:
Fö. så läste jag i ett exemplar av Performance Bikes (tror jag) en provkörning och direktjämförelse mellan R1 -04 och Stiggys gamla Sabre/Yamaha-500. R1:an var snabbare runt banan, vilket säger en del om utvecklingen.

Vem körde då? Det är ju inte många, ens i gamla 500-klassen, som verkligen kunde hantera en 500:a. Förutsätter att R1:an var i tävlingsskick, inte standard. :va

McB skrev:
En R7 i standardskick skulle nog inte ha mycket att säga till om, men släng på ett SBK-kit och R1:an får nog se sig ifrånåkt. Då snackar vi dock lite andra summor.

Första stycket var väll som som jag anade..

men andra!? att en 500 skulle så stryk av en R1!!!(säker på att det inte va en M1 :P) jag menar 160hk/130kg(de va nått sånt va?) i rent race chassi mot 160hk/180kg i gat chassie... låter ologiskt :va

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8