Yamaha R7 ??

• Thread starter Thread starter SFB
  • Start date Start date
Har för mig att orginal gashandtag bara öppnade till 80%.
Någon som kan bekräfta, eller blandar jag ihop det med en annan homologeringsmodell?

OlleR skrev:
Den må va snabb å bra men snygg kan jag inte säga :(

Det är asså Yamahas snyggaste hoj..... Ännu har de ju inte överträffat den och så är det bara.

Den som hänger i hbg har blivit startad och körd.

kajlyl skrev:
Första stycket var väll som som jag anade..

men andra!? att en 500 skulle så stryk av en R1!!!(säker på att det inte va en M1 :P) jag menar 160hk/130kg(de va nått sånt va?) i rent race chassi mot 160hk/180kg i gat chassie... låter ologiskt :va

Ninjaboy skrev:
Vem körde då? Det är ju inte många, ens i gamla 500-klassen, som verkligen kunde hantera en 500:a. Förutsätter att R1:an var i tävlingsskick, inte standard. :va

Jag minns inte vem som körde, men det var inte en av de vanliga testförarna, utan någon med gedigen tävlingsbakgrund. R1:an var i stort sett standard, möjligt att de hade bytt ut stötdämpare, jag vågar inte uttala mig.

Visst är det sjukt? Jag trodde först, när jag började lästa testet, att den gamla 500:an skulle göra slarvsylta av R1:an, men så var icke fallet. Ska se om jag kan leta upp tidningen och scanna in artikeln.

McB skrev:
Stiggys gamla Sabre/Yamaha-500
Den är/var inte ny alltså :hihi :hihi :rofl :D , det är som att jämföra MINARDI i F1, dom körde i år (2004) med ett chassi som var 4 år gammalt

R1 Uffe skrev:
Den är/var inte ny alltså :hihi :hihi :rofl :D , det är som att jämföra MINARDI i F1, dom körde i år (2004) med ett chassi som var 4 år gammalt

?? :va Vad är det du försöker få fram?

R1 Uffe skrev:

Och ändå skulle en Minardi-F1:a sopa banan med allt annat som rullar på fyra hjul, utom just dess F1-konkurrenter.

En några år gammal 500-kubikare är det elakaste som finns. Sjukt mycket effekt i ett ultralätt chassie. Att den ändå blev ifrånkörd tror jag har att göra med att en 500 är så otroligt svårkörd, vilket också bör ha en viss tyngd i en dylik jämförelse. Även fast potentialen hos 500:an är större, så kräver den sin man.

Några år? Sabre Sport Yamahan var/är i grunden en 95:a ROC-Yamaha. En tio år gammal icke fabrikshoj med andra ord.

Don Quixote skrev:
?? :va Vad är det du försöker få fram?
Se GoodStuff inlägg, menade att Johans hoj inte riktigt var up-to-date när han körde

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8