Yamaha r6 och Suzuki Gsx-r 600 experter

StröMmarN

En Stolt Aprilia ägare :)
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia Rs 125 04:a,Cagiva Wmx 250, Yamaha Beluga 85cc (15hk), 14e Minimoto
Tjenare !
Letar desperat efter en ny hoj.
Valet står mellan en R6:a 99-02 och en Gsx-r 600 02:a
Undrar bara vilken som är mest driftsäker, bäst top, bäst acceleration, skönast att köra.
Ni som har någon av dom här två maskinerna, skriv gärna vad ni tycker om dom osv!

Tack på förhand !!
Ciao
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Min uppfattning: R6 är skitbra. Dessutom finns det delar liggande i garage runtom i landet, så du behöver oftast inte vänta länge om det är nån grej du behöver. Haken är väl kanske att den är rätt ful, dårå.

Suzukin är nog minst lika bra på allt. Den är inte lika vanlig, så delar kan bli svåra att få tag i. Kvaliteten på Suzuki är rätt eländig också.

Köp en R6 och lev med att den är ful, I say.
 

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
ingen av dom eftersom dom går rätt risigt som strypta.
 

lori

too fast for you all boyzzzzzzz
Gick med
7 Sep 2005
Ort
göteborg
Hoj
r6-SÅLD
Det är inte svårt alls!!!

Köp R6, du kommer inte att ångra dig. :tummenupp
 

christian84

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Kawasaki ZX-10R, Akrapovic slipon, Valtermoto crashpuckar
Kan bara hålla med föregående talare.... R6 e grym, den går bra och den ser bra ut!
 

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Ort
Utanför Ulvatorp
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85
Mattias skrev:
2636683 Min uppfattning: R6 är skitbra. Dessutom finns det delar liggande i garage runtom i landet, så du behöver oftast inte vänta länge om det är nån grej du behöver. Haken är väl kanske att den är rätt ful, dårå.

Suzukin är nog minst lika bra på allt. Den är inte lika vanlig, så delar kan bli svåra att få tag i. Kvaliteten på Suzuki är rätt eländig också.

Köp en R6 och lev med att den är ful, I say.

Är kvaliteten på suzukis gsx-r verkligen sämre än andra japs?:confused:
 

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Slan Cruel skrev:
2636733 Är kvaliteten på suzukis gsx-r verkligen sämre än andra japs?:confused:
Suzukis detaljkvalité är ganska dassig om man jämför med Yamaha (framförallt Honda, dock). Hur det är på motor, och andra mer vitala saker vet jag dock inte.
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
hade en R6 -01, jätterolig på bana, jobbig på gata, man kör som en idiot hela tiden för å hålla varvet uppe :D växellådan e som en böld i röven på en cykelsemester, pinsamt långa slag å tråkig... skulle idag välja sukkan
 

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
KTM 690 SMC R och Suzuki GSXR-600R
Man sitter hyffsat(allt e relativt) på Suzukin om man lång, r6:an känns mer som en förvuxen moped i storlek.
 

StröMmarN

En Stolt Aprilia ägare :)
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia Rs 125 04:a,Cagiva Wmx 250, Yamaha Beluga 85cc (15hk), 14e Minimoto
tack för alla svaren hörrni !
har nog bestämt mig, R6 it is :D


-dB skrev:
2636691 ingen av dom eftersom dom går rätt risigt som strypta.

Tänker inte köra strypt ifall du undrar, 25kw på pappret men Full Power på gatan :yoparty

Ps. Har ju en två taktare nu "Aprilia Rs 125", är lite rädd att vara på höga varv (rädd för att den skall skära). Ingen stor risk på R6:an va ??
 
Last edited:

Mr Magsnus

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Ort
Östermalm
Hoj
R6-99
Mr Wheelie skrev:
2636913 tack för alla svaren hörrni !
har nog bestämt mig, R6 it is :D




Tänker inte köra strypt ifall du undrar, 25kw på pappret men Full Power på gatan :yoparty

Ps. Har ju en två taktare nu "Aprilia Rs 125", är lite rädd att vara på höga varv (rädd för att den skall skära). Ingen stor risk på R6:an va ??

Vad jag förstått så ska motorn vara extremt stryktålig plus att det finns ngt varvtalsstopp vid 15800 varv (skrev fel förut) eller nåt sånt på 99an. Att många kör den på bana borde säga en hel del om kvalitén tycker jag.

Skönt med en outlaw, bara gasa:yoparty :squid
 
Last edited:

StröMmarN

En Stolt Aprilia ägare :)
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia Rs 125 04:a,Cagiva Wmx 250, Yamaha Beluga 85cc (15hk), 14e Minimoto
Ahh, gött !

När dom bränner däck på mc filmer och ligger uppe på typ max varv så hörs det som kolvarna går i övervarv eller är det någon säkerhetsspärr så det inte skall varva över ??

Ifall det är en säkerhetssprää, finns det på R6:an ??
 

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
Jag har ägt en Yamaha R6 och har kört min kompis GSX-R 750 -00. Mina åsikter:

Suzukin har bättre växellåda. Yamahans är helt okej, men räkna med klonk mellan 1:an och 2:an.

Yamahans körställning är skönare enligt mig. Fotpinnarna sitter lägre, avståndet till styret är kortare och tanken är smalare.

Sedan anser jag att R6:an är betydligt snyggare än GSX-R. R6:an ser fortfarande bra ut, medan GSX-R börjar se gammal ut.

Angående kvalitet så har jag inga åsikter eftersom jag bara ägt R6 och inte GSX-R.
 

Mr Magsnus

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Ort
Östermalm
Hoj
R6-99
Fred00 skrev:
2636990 Jag har ägt en Yamaha R6 och har kört min kompis GSX-R 750 -00. Mina åsikter:

Suzukin har bättre växellåda. Yamahans är helt okej, men räkna med klonk mellan 1:an och 2:an.

Yamahans körställning är skönare enligt mig. Fotpinnarna sitter lägre, avståndet till styret är kortare och tanken är smalare.

Sedan anser jag att R6:an är betydligt snyggare än GSX-R. R6:an ser fortfarande bra ut, medan GSX-R börjar se gammal ut.

Angående kvalitet så har jag inga åsikter eftersom jag bara ägt R6 och inte GSX-R.

Håller med angående växellådan (gixxern vet jag inget om). Har hänt att man dragit i friläget några gånger när man ska från 1an till 2an fast det är kanske inget specifikt för r6an. Tycker också att en R6 99 ser mycket mer modern ut om man jämför med samma årsmodeller av t.ex. gixxer, kawasaki eller honda.
 

StröMmarN

En Stolt Aprilia ägare :)
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia Rs 125 04:a,Cagiva Wmx 250, Yamaha Beluga 85cc (15hk), 14e Minimoto
Instämmer !!


Men är det någon som kan svara på min fråga jag ställde innan ?

(När dom bränner däck på mc filmer och ligger uppe på typ max varv så hörs det som kolvarna går i övervarv eller är det någon säkerhetsspärr så det inte skall varva över ??

Ifall det är en säkerhetssprää, finns det på R6:an ??)
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top