Yamaha R1 turbo

Blir jäkligt ont om plats i r6 bakramen. Hittade ny plats för spänningsregulatorn nere mellan motor och ram så får man några extra kvadratcentimeter över till resten av kablaget som ska få plats i nya röven.

xyPKP7U.jpg
[/IMG]
 
Sen blev det ett självdränerande vevhusfilter hillbilly style. Koniskt filter i en flaska som ska placeras långt upp i en liten ledig lucka framför förgasarna. Tidigare lösning spottade ur sig oljedimma och sen droppade det olja från filtret ner på blocket när den parkerats. Med lite tur kan denna version fungera skapligt.

Tu8uUAW.jpg
[/IMG]



ylWSX18.jpg
[/IMG]
 
Ingen risk att den överhettas där?

Utan tvekan blir det varmare än fritt placerad men sitter skapligt öppet framför bakdämparen samt skruvad i en rejält stycke alu där jag hoppas mer på värmeavledande egenskaper än värmeledande. :)
Om det inte funkar har jag en extra liggandes på lager och får väl leta efter något annat ställe att montera den.
Ont om diskreta ställen att placera den bara.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top