Yamaha R1 turbo

Blir jäkligt ont om plats i r6 bakramen. Hittade ny plats för spänningsregulatorn nere mellan motor och ram så får man några extra kvadratcentimeter över till resten av kablaget som ska få plats i nya röven.

xyPKP7U.jpg
[/IMG]
 
Sen blev det ett självdränerande vevhusfilter hillbilly style. Koniskt filter i en flaska som ska placeras långt upp i en liten ledig lucka framför förgasarna. Tidigare lösning spottade ur sig oljedimma och sen droppade det olja från filtret ner på blocket när den parkerats. Med lite tur kan denna version fungera skapligt.

Tu8uUAW.jpg
[/IMG]



ylWSX18.jpg
[/IMG]
 
Ingen risk att den överhettas där?

Utan tvekan blir det varmare än fritt placerad men sitter skapligt öppet framför bakdämparen samt skruvad i en rejält stycke alu där jag hoppas mer på värmeavledande egenskaper än värmeledande. :)
Om det inte funkar har jag en extra liggandes på lager och får väl leta efter något annat ställe att montera den.
Ont om diskreta ställen att placera den bara.
 
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top