Yamaha R1 turbo

Blir jäkligt ont om plats i r6 bakramen. Hittade ny plats för spänningsregulatorn nere mellan motor och ram så får man några extra kvadratcentimeter över till resten av kablaget som ska få plats i nya röven.

xyPKP7U.jpg
[/IMG]
 
Sen blev det ett självdränerande vevhusfilter hillbilly style. Koniskt filter i en flaska som ska placeras långt upp i en liten ledig lucka framför förgasarna. Tidigare lösning spottade ur sig oljedimma och sen droppade det olja från filtret ner på blocket när den parkerats. Med lite tur kan denna version fungera skapligt.

Tu8uUAW.jpg
[/IMG]



ylWSX18.jpg
[/IMG]
 
Ingen risk att den överhettas där?

Utan tvekan blir det varmare än fritt placerad men sitter skapligt öppet framför bakdämparen samt skruvad i en rejält stycke alu där jag hoppas mer på värmeavledande egenskaper än värmeledande. :)
Om det inte funkar har jag en extra liggandes på lager och får väl leta efter något annat ställe att montera den.
Ont om diskreta ställen att placera den bara.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top