HayabusaMan
Gudomlig sporthojare
Ventilkåpspackningar brukar gå att återanvända hur många gånger som helst sålänge den är mjuk å fin och inte något gammalt torrt elände.Har nu justerat ventilspelen men bara på insugssidan, så nu är mina värden så här:
Cylinder 1 insug: 0.18/0.15/0.20
Cylinder 2 insug: 0.18/0.17/0.15
Cylinder 3 insug: 0.16/0.14/0.14
Cylinder 4 insug: 0.17/0.14/0.15
edit:Tror de får bli bra sådär, var lite svårt att få dit ventilkåpan då packningen trillade bort så fick försöka lägga den på toppen istället för direkt på ventilkåpan, såg ut att sitta rätt men svårt att se på baksidan då jag har förgasarna monterade. Får hoppas de inte läcker![]()
Lite lätt med silikon på halvmånarna ska det vara men absolut ingen annanstans.
Sen har du väl ett spår i ventilkåpan där packningen ska glida in.
Och ju större ventilspel du har desto sämre prestanda. Bäst att ligga nära det låga värdet och inte vänta för länge med att kolla spelet. Sen om det märks vet jag inte.
Sist jag ställde mina spel hade jag toppen löst. Det var enkelt. Inget snurrande av kamaxlar utan jag bara lade i kamaxlarna i toppen i de två olika lägena de ska vara för att mäta 8 ventiler i taget och på med överfallen. (Självklart med stor försiktighet och med jämt tryck mot ventilfjädrarna)
Sen kontrollerade jag bara spelen igen när allt var ihopmonterat och drog runt motorn när den satt i ramen.
Last edited: