Yamaha MT-09

Var ute ytterligare 2 timmar igår. Min lilla arsle känner att jag behöver tjockare dyna. Funderar beställa från
Sarge i UK.
 
Har varit ute o kört ett par mil idag i det fina vår vädret. Hojen går riktigt bra:yoparty.
Där sitter ett Akrapovic-helsystem på hojen, men det verkar inte vara rätt inställd mapp för det plödrar o smäller när man släpper gasen osv. Förstår ju att det är bänkning som gäller om man ska optimera den. Men undrar om där finns någon färdig "Akrapovic-mapp" man kan lägga in(Snål-varianten) ?Är det närmaste Yamaha-verkstad som gäller eller går det att fixa på annat sätt?

Mvh Daniel
 
MT-09 låter så rätt mycket med originalsystemet också, men visst ska du mappa, du får skicka ECU till Yamaha Center i Helsningborg så flashar dom den med ECUnleashed! Går på 5000kr. Då tas även spärrarna på växel 4-5-6 bort.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Var ute ytterligare 2 timmar igår. Min lilla arsle känner att jag behöver tjockare dyna. Funderar beställa från
Sarge i UK.

Köpte min FZ-1 i sensomras, efter de första turerna började jag också leta sadel då standard är som en kyrkobänk, min bakdel var milt sagt ömmande... Efter ett par dagar så acklimatiserade sig min bakdel och nu har jag inga problem. Med det vill jag säga att du kanske ska låta din bakdel få en chans att acklimatisera sig innan det blir dyra pengar för en ny sadel.
 
Köpte min FZ-1 i sensomras, efter de första turerna började jag också leta sadel då standard är som en kyrkobänk, min bakdel var milt sagt ömmande... Efter ett par dagar så acklimatiserade sig min bakdel och nu har jag inga problem. Med det vill jag säga att du kanske ska låta din bakdel få en chans att acklimatisera sig innan det blir dyra pengar för en ny sadel.

Jag får väl ge den lite mer tid. Börjar närma mig 50 mil nu.
 
Har varit ute o kört ett par mil idag i det fina vår vädret. Hojen går riktigt bra:yoparty.
Där sitter ett Akrapovic-helsystem på hojen, men det verkar inte vara rätt inställd mapp för det plödrar o smäller när man släpper gasen osv. Förstår ju att det är bänkning som gäller om man ska optimera den. Men undrar om där finns någon färdig "Akrapovic-mapp" man kan lägga in(Snål-varianten) ?Är det närmaste Yamaha-verkstad som gäller eller går det att fixa på annat sätt?

Mvh Daniel
Där sitter inte ett sånt där ais-system på den då som fz1 har? Låter värre än landstigningen i normandie..
 
Bakgrund:
Var på 100mila service idag, när jag fick tillbaka hojjen sa de att de kollat kjedjan och konstaterat att slacket låg på 37mm, Mekanikern sa att det var rätt och att det stod fel i serviceprotokollet (5-15mm tror jag det står där)

Verkstad:
YamahaCenter Helsingborg.

Fråga:
Varför skulle jag vilja ha så otroligt slapp kjedja? Har mekarn varit lat? Och varför skulle de inte följa Yamas rekomendationer?

Ser fram emot svar.
 
Att köra med ett slack på5-15mm är inte lämpligt, fjädringen kommer inte kunna jobba eftersom kedjan kommer förhindra detta och risken att skada utgående axel är överhängande..
Minst 25mm och max 40mm skulle jag sikta på.
37mm är inte orolig slapp, det är bra mycket bättre att köra med lite slappare kedja än för spänd.
När du närmar dig 60-70mm då börjar det bli farligt däremot.


Skickat från min SM-J500FN via Tapatalk
 
Min kedja var för hårt spänt och och jag sa det till dem. Den justerades på 100 mila servicen.

Igår kom min komfortsadel från Sargent. Jag sitter mycket bättre nu. Kom lite högre upp och stövlarna slår inte i utbukningen (är det cylindern?) när man använder bakbromsen.
 
Min kedja var för hårt spänt och och jag sa det till dem. Den justerades på 100 mila servicen.

Hur mycket skall kedjan vara spänd och hur ser man det? Min har ganska nyligen blivit servad men jag tycker den är för slapp. Kan vara bara min upplevelse.

//K
 
Hallå! Nu har jag blivit med en mt09. Störd hoj.

Har ett acra och en plåthållare liggandes som ska monteras på. Skulle behöva lite tips på passande miniblinkers. Har någon kört på rizoma zero och har lust att bjuda på en bild av installationen?
 
Nu gissar jag bara men om Yamaha säljer det som ett original tillbehör så kan jag me säkerhet säga att inte kommer låta mer än 95 db med insatsen i.
Själv kör jag med ett GPR slipon IMG_4537.JPG och det har jag kört med på bandagar där kravet är 95 db och dom har mätt när jag kört förbi å det har inte varit något problem.
Och jag kan garantera att mitt system låter nog mer än Akrat.
Så har du bara killern i så bara åk dit å ha sköjj:banana
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top