Yamaha, Honda eller Kawasaki

Mitt svar blir Kawasaki men nu gillar jag ju dom grøna...nej kolla på alla ihop och kjøp den DU tycker ar snyggast. du blir nog inte besviken oavsett vad du valjer.....

wonderwizard skrev:
Det du beskriver är så kallat "skenförsäkring" är väldigt omdiskuterat här på forumet. och är INTE omtyckt. Sedan finns det regler som säger att så länge man bor i samma hushåll så kan alla bruka fordonet. Men ev. med en högre självrisk. Detta tolkas inte som skenförsäkring men verkar ändå inte vara omtyckt av folket här på sporthoj.

Jag tror att dubbelmoralen finns hos många här, och ingen vill bli utpekad som en "skenförsäkrare"

Det jag beskriver kanske är skenförsäkring enligt dig. Jag hade hört (av en säljare på Yamaha Center) att det finns försäkringsbolag som erbjuder den typ av försäkring där man reggar hojen på en annan i hushållet men betalar extra för att få köra hojen. Har till och med för mig att han sa att man inte ens behövde leva i samma hushåll. Han var dock osäker på om jag skulle tjäna på en sådan försäkring eftersom de var mycket dyra, men att jag skulle ringa och fråga...och det var det jag gjorde. Min poäng var att jag blev utskälld av Trygg Hansa, det hade räckt med att säga: "Nej, vi har inte sådana försäkringar, och jag tror inte någon annan har det heller, men ring runt och kolla".

Sen om säljaren på Yamaha Center bara svamlade vet jag inget om...men en sak är säker och det är att jag skall betala för det jag åker på, inga skenförsäkringar här inte! Gäller bara att hitta det billigaste alternativet, så enkellt är det...säg vad du vill men 30 tusen för en halvförsäkring är skamligt högt...

DrZeto skrev:
Nu har jag åkt till 5 olika MC butiker i stor stockholms området och tittat på dessa tre hojar, men när jag fick se Kawan på AWAmc så var det kärlek vid första ögonkastet :kär Alla tre hojarna ser bra ut på bild, och går (i princip) lika bra så det var mycket svårt att välja, men när jag för första gången fick se Kawan live så blev jag såld direkt! Tyvärr blev jag nekad att test köra dessa hojar på alla ställena :kocko Bara på AWAmc så sa försäljaren att om köpet står och faller på en testkörning så skulle jag givetvis få pröva, men då ville han helst se att det också blev ett köp...Det enda som talar mot Kawan är att den endast har 3 års garanti, medan Honda och Yamaha har 5...men vem bryr sig egentligen när Kawan ser ut som den gör :yoparty

Jag skulle passa mig mycket noga for att kopa nagot pa AVA - skulle det bli nagra problem med hojen far du garanterat problem med AVA. Service ska du inte ens fundera pa att gora dar.

KAWWA! :yoparty

Hade jag haft tillräckligt med $ i år hade jag investerat i en Kawwa har jag kommit fram till :)
men nästa år så kommer den! :yoparty

Är det du som ska köra hojen så ska du fan i mig betala försäkringen med, du vet har man inte råd att äga så ska man köpa nåt man har råd med.

Det käns bara fånigt att förklara så enkla saker för folk som ska föreställa vuxna.

Ja det är idiotpriser ibland på försäkringar, men varför ska alla jävlar ha senaste modeller och helförsäkring? har man inte råd så har man inte.

Silwer skrev:
Är det du som ska köra hojen så ska du fan i mig betala försäkringen med, du vet har man inte råd att äga så ska man köpa nåt man har råd med.

Det käns bara fånigt att förklara så enkla saker för folk som ska föreställa vuxna.

Ja det är idiotpriser ibland på försäkringar, men varför ska alla jävlar ha senaste modeller och helförsäkring? har man inte råd så har man inte.

*suck* Du har ju uppenbarligen inte läst det jag skrivit :pangihuve

Härmed sätter jag punkt för alla diskussioner om skenförsäkring i denna tråd! Det jag är ute efter just nu är den mest förmånliga försäkringen, och ordet skenförsäkring existerar inte i mitt vokabulär...FATTA!! :fatta!

kawa det är klart den roligaste hojen av dom tre.
Det är bara att köpa min kawa du kommer inte ångra dej.

Haru köpt nåt ännu. Jag ska oxå välja. Jag har kommit ned till två
Honda CBR600f -00
Yamaha ThunderCat -00
??????:va :confused:

Tyvärr hittar jag ingen Kisse att provköra. Närmaste är i Lysekil. Vet ni någon som har en ?

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra