Yamaha FZR-tråden

Jag har tre membran med trottlar i källaren. Inte nya men hela. Det brukar dyka upp nya på ebay ibland men oftast en och en.
 
Viktigt att det är samma typ/sort av membran. och att dom är hela. Dra lite försiktigt i dom och titta efter små sprickor..Du bör kunna handla en beg förgasarbrygga på skroten för 1500-2500kr..
 
Vad ska man ha för yta på tanken tro? Klassikern mattsvart, eller borstat stål med matt klarlack över?

Tänkte rensa från alla emblem förutom 70mm 3d-dekal med Yamahas stämgafflar som markör.

Har även hunnit byta tätningar i gaffelben efter att ha åkt med ett smygande läckage under tre år...
 
Last edited:
Har också köpt fzr 1000 -88 förra veckan. Hade lite tråkigt i helgen så gjorde en liten uppfräschning på instrumenten. Vad tycks?

2zzrfra.jpg

Snyggt & annorlunda, litet vintage/30-talskänsla.
Ser att den går mkt fortare nu också!
 
Hej har en fzr 1000 87 skulle behöva nya kylarslangar.Hittar bara siliconslangar till 89or och framåt.Någon som vet var man kan hitta slangar? Peter
 
Detta kanske skulle postas i mekdelen, men jag börjar väl här:

Efter vinterförvaringen går plötsligt inte soppapumpen då motorn är igång. Den primar som vanligt då man slår på tändningen, pumpen funkar om jag kopplar 12v direkt på den, reläet är bytt utan skillnad, och testat genom att bygla så jag vet att det fungerar...

Sååååå, vad gör jag nu då? har haft isär alla kontakter jag hittat och putsat och smort, hjälpte inte. Har kollat alla kablar jag kan se efter brott/skador, hittar inget....

Jag skulle kunna tjuvkoppla pumpen, för då går den ju, men då tappar jag funktionen att pumpen stannar vid t.ex en krash, så det känns inte helt optimalt.

Tankar? Ideér? hjälp....

//Hans
 
Har en mkt fin 87/88 blå bensintank till fzr1000 Genesis liggande i Sthlm. Originalskick utan skador. Oljad inuti så det ska inte rostat.

Tar bud men minst 500:-. Kan tas med ner till 033 omr. Pm svar
 
Last edited:
Blev ägare till en Fzr600 i onsdags!

Kanonhoj, går skitbra förutom att de även rycker för mig. Läste i början på tråden, de som hade problem med dessa. Är de förgasarinställning som behövs göras? Mitt drivpaket är helt okej, de har jag fått konstaterat av mer "erfaret" folk.
 
Har rastat hojen en 20 mil idag.
Fått ett litet problem jag inte vet vad de kan vara, de osar stank från motorn någonstans, vad kan det vara som kan lukta? Det luktar riktigt illa.. Typ som ett pappersbruk, (svårt att förklara).

Edit: Var ute och tittade till oljenivån, såg inte till någon olja alls i de lilla "fönstret". Verkar vara akut brist! De ska väl gå att se oljan nu när motorn stått av 1 timme? Eller måste man starta för att se genom fönstret?
 
Last edited:
Har rastat hojen en 20 mil idag.
Fått ett litet problem jag inte vet vad de kan vara, de osar stank från motorn någonstans, vad kan det vara som kan lukta? Det luktar riktigt illa.. Typ som ett pappersbruk, (svårt att förklara).

Edit: Var ute och tittade till oljenivån, såg inte till någon olja alls i de lilla "fönstret". Verkar vara akut brist! De ska väl gå att se oljan nu när motorn stått av 1 timme? Eller måste man starta för att se genom fönstret?

Minns jag rätt så skall hijen stå upprätt, ej på stöd.
Då skall nivån synas.


Inget mögligt luftfilter eller så som ibte fått kärlek på länge?
 
Det som luktade var batterisyra.. Regulatorn kass, batteriet svällt. Beställt ny regulator. Hoppas den håller 20 år till ;)

Men tänkte på att batteriet saknade någon övertrycksdräneringsslang. De hade lixom tryckt upp syra från cellerna.
 
Det som luktade var batterisyra.. Regulatorn kass, batteriet svällt. Beställt ny regulator. Hoppas den håller 20 år till ;)

Men tänkte på att batteriet saknade någon övertrycksdräneringsslang. De hade lixom tryckt upp syra från cellerna.


Överladdat batteri pga defekt regulator. been there...
Satsa på ett gelbatteri istället där syran är mer absorberad.
 
Hallå, jag har lite trubbel med min FZR1000 -91.

Den kommer inte upp i varv utan tappar all ork vid 3500-4000 rpm ungefär. Så här låten den på tomgång:

Misstänkte att exupen inte lirade. För att felsöka denna varvade jag upp så mycket jag kunde(just denna gång gick han upp till va 7500 rpm), slog av den vid full gas och sedan filmade in i avgasröret utan dämparen på, det såg ut såhär:

Ska exupen röra sig mer eller verkar den fungera som den ska?

Om exupen-ventilen rör sig som den ska, vad kan då vara felet?
tändhattar, tändstift, tändspolar är tittade och ser bra ut.

Är det på tändarsidan eller soppa sidan felet kan sitta? vad tror ni som kan? Vart ska jag fortsätta att leta?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top