Yamaha FZR-tråden

Jag jagar en bensin pump till min hoj.

Det funkar inte med biltema varianten, och orginalpumpen går inte öppna för att löda om sladd som släppt.

Kraven jag har är bara att det ska funka utan att bygga om hojen. Och självfallet ska själva pumpen fungera som den ska.


Har att sälja divese lösa delar som blev kvar av min pump, packningar osv..
 
Jag har en pump liggandes som jag fick med till hojen när jag köpte den. Kan försöka snoka fram den och testa om den går :)
 
Jag har en pump liggandes som jag fick med till hojen när jag köpte den. Kan försöka snoka fram den och testa om den går :)

Nu blev jag så lycklig så jag bara sitter och studsar i soffan !!
Vill ju helst få fart på hojen så snabbt som möjligt så jag uppskattar tempo på allt :)

:banana
 
Jag har mätt upp vad regulatorn langar ut vid halvgas och det var ca 14 volt vilket låter rimligt. Efter att jag hade mätt upp var varvräknaren med på banan i några mil. stopp å sen start och då var den ute och cyklade igen. Kan det vara glapp på vägen någonstans eller lever min regulator ett eget litet liv?
 
Fan vad bra hojen går. Testade en tur på 5 mil idag och åkte som på små rosa moln.... Eller nått...

Tack som fasen jack90 !!!! :banana
 
Lite råd vore trevligt..

Nu när det inte är så varmt ute så har hojen min blivit lite svårstartad, aldrig problem att starta den varm.

Det låter som den bara tänder på 2... Men sedan efter att ett par startförsök så vrålar den igång.
Den puttrar på och dör lite vid starterna så jag får säker hålla på en 5-6 ggr innan den håller sig.
Jag måste hålla rullen på fullt annars dör han direCKt, choken lite på första försöken.
Kan det vara stiften? Förra ägarn sa att han plocka i racing stift men jag är novis och vet inte hur tempereturkänsliga dom är.
Dåliga tändkablar? Hur kollar man det isåfall? Multimeter?

För att komma åt stiften går det ju åt lite skruvande, och jag vill helst inte skruva innan jag vet vad jag ska göra. Har inget eget garage att smidigt vara på utan får låna farsans, och han är inte så nöjd om det ligger en nerplockad hoj där i en vecka :rolleyes:
 
Det är nog inte stiften. Kolla så att du får fullt flöde genom bränslekranen. Ibland kan vacuumstyrda kranar vara lite tjuriga när inte motorn är igång. Man kan plocka bort vacuumstyrningen för fullt flöde istället.
 
Det är nog inte stiften. Kolla så att du får fullt flöde genom bränslekranen. Ibland kan vacuumstyrda kranar vara lite tjuriga när inte motorn är igång. Man kan plocka bort vacuumstyrningen för fullt flöde istället.

Den luktar och "känns" som den är sur och flödar över när den puttrar på 2.. Innan alla 4 går.. Kan det ändå vara bränslekranen?:confused:
 
Detta kan hända när laddregulatorn ger upp. Mät upp vilka laddspänningar du har så är det rätt lätt konstaterat om det är problemet. Du ska ha ca 12,5-13 volt på tomgång och 14-14,5 volt på gas.

Jag mätte upp 15 volt på gas. Känns som det bör vara okey eller har jag fel? är det en ny regulator jag skulle behöva då eller är det så att intrumentpanelen är paj?
 
Jag har en FZR1000 -90 som skulle behöva nya fjädringskomponenter fram och bak. Om någon sitter på begagnade Öhlinare eller annat kvalitetsmärke (Nitron, Wilbers etc) får ni gärna skicka ett PM.
 
Hej

Jag har en fzr1000 -87 jag undrar vilka fler delar bromsskivor med dom?

Ser ut att kunna vara samma på XJR1200 /Fj12000 men ev så är dom lite mindre i diamter, kan vara värt att kolla upp dock. Vad jag vet så är det åtminstone samma på alla modeller av FZR 1000 förutom färgen i navet då.
 
Jag skulle vilja säg att du ÄGDE busaturbon också. Visst...............den fick en dålig start och du satte den klockrent, men det såg ut som att han aldrig kom ikapp.

Haha han var faktiskt först över linjen, men jag fick å andra sidan inte i 3an heller. Hade nog gått vägen annars, Dock hade han ganska mkt hjulspinn. Å andra sidan borde jag nog kört längre i ettan men man fegar för mkt när det wheelar, ja man kan spekulera i all oändlighet... :)
 
Jag har ett par vita kåpor till en FZR1000 från 91. De kåporna som sitter på sidan under handtagen.
Kom med vettigt bud annars åker dom i sopporna :D
 
Tjena! Har nyligen blivit ägare till en fzr600 -92. Häromdagen när jag hade nere min tankkåpa så fann jag en mycket rolig sak. Tejpade "sportluftfilter" så mitt problem är ju då att förre klåparen inte hade tid/kunskap/pengar nog att bestycka förgasaren.
Min fråga då, vad för munstycke skulle jag behöva för att den ska gå rent?
Sitter ett vance&hines helsystem på den och öppna filter.
Är det kanske så att någon sitter hemma med rätt grejjer?
Mvh Robban
 
Dålig aktivitet här men testar.

Rensade lite hemma och hittade ägarmanualen till FZR1000. Har sålt hojen så har inte så stor nytta av den. Någon som är intresserad?

PRIS? aa, vad kostar frakten?
Ges alltså bort!

PM:a vid intresse!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top