Yamaha FZ6N 06:a "lätt styling"

Arrow e ju snygga, lite "original look" så det är nog något sådant jag vill ha =) Crashpuckar finns (tror jag) det är som typ runda rör som sticker ut 1-2 dm på varje sida, har inte kollat så noga, men de sitter nog på ramen (tror jag som sagt).

Jag måste kolla lite på Slipons, får se vad som är snyggast, har sett en del videos på youtube och en del ser ju förjävliga ut, skall kolla på GPR med =)

Kommer inte ihåg om jag skrev det eller om någon skrivit det men som du kanske förstår är det inte helt enkelt att montera slipons med dämparen under sadeln, man får montera ner sidokåpor, domdär handtagen för passageraren, där baklyktan sitter monterad, sedan lossa kåpan till originaldämparen, och skruva loss megaklumpen till ljuddämpare som sitter på original, därefter är det bara att skruva på sliponsen osv.. finns säkert nån youtubevideo. :)

Kommer inte ihåg om jag skrev det eller om någon skrivit det men som du kanske förstår är det inte helt enkelt att montera slipons med dämparen under sadeln, man får montera ner sidokåpor, domdär handtagen för passageraren, där baklyktan sitter monterad, sedan lossa kåpan till originaldämparen, och skruva loss megaklumpen till ljuddämpare som sitter på original, därefter är det bara att skruva på sliponsen osv.. finns säkert nån youtubevideo. :)

jadå =) alltid levt med ett mek-helvete i moppeåldern, hade en sådan där sporthojs moppe (typ CBR125a fast 50cc) det var mkt kåpor av o på hela tiden, så jag vet vad du menar ^^ men nu när jag kört lite vill jag ha lite mer ljud känns det som! lite för tamt just nu ^^ :rolleyes:

Istället för o göra en nytråd så skriver jag här =) i min gamla tråd.

Nu har jag Fixat ett par bakspeglar i alla fall, det gjorde väldigt stor skillnad tycker jag (biltemas modell 360kr något)

nästa steg är avgasystem, men jag bygger eget, blir mycket billigare så och jag kommer behålla det silvriga "höljet" som är fejk-ljuddämpare, så kommer den se helt original ut men kommer låta betydligt mer.

Då är det bellypan kvar. och kanske stormgrips =) gött de :)

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back