Yamaha FZ6N 06:a "lätt styling"

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Ja rubriken säger allt och "bilder" kan ni nog hitta i mitt garage.

Jag undrar vad ni har för idéer på vad jag kan göra för kul med min FZ6N, Just nu är den i väldigt fint skick och har "bara" 260mil på mätaren och är helt original.

Jag vill [Ubehålla Original looken[/U] men ändå göra den pytte lite fränare.
Jag Skall/vill i alla fall byta backspeglar. Har titta på Biltemas modell med Inbyggda blinkers och det är en look jag tycker ser bra ut.

Men kan det vara nice o sätta dit tankskydd? eller kommer det påverka hojens lack om man vill ta bort det? (har erfarit det förr, dvs att lacken åker med om man tar bort det).

mycket är ju princip så som jag vill ha det, men som sagt backspeglar kan jag komma på.
Kanske en sådan där "balja" man har under motorn (i så fall vart tusan hittar jag det)

Kom med förslag vetja, finns säkert många små detaljer jag inte har tänkt på som är skit fräna o ha!

Tack för hjälp
/ Jesper

Rensa tailen och miniblinkers runt om
Bellypan
Solocuts
Avgassystem

Det är en plastkåpa som man antingen döljer passagerarsitsen eller bytar ut sitsen mot denna solocut

Det är en plastkåpa som man antingen döljer passagerarsitsen eller bytar ut sitsen mot denna solocut

Aha, okej då vill jag inte ha det =) flickvännen kommer åka med i princip jämnt.
rensa tailen skall funderas på, mini blinkers med, avgassystemet blir nog original, skall köra rätt så långt med hojen några gånger per år (ca 30-40mil sträcka(or)).

"förfrågan då": Vad tycks om Tankskydd? Värt o ha eller är det bättre o låta de va?

Har inget tankskydd på min gixxxer men funderar lite på det funderar även jag på detta om det kan skada lacken. Annars så kan du sätta dit stompgrips på tanken ger jättebra fäste med benen vid aktiv körning

Har inget tankskydd på min gixxxer men funderar lite på det funderar även jag på detta om det kan skada lacken. Annars så kan du sätta dit stompgrips på tanken ger jättebra fäste med benen vid aktiv körning

stompgrips, vad är det? om det är något som "inte skadar lack" så är jag lite smått intresserad, den är ju rätt fint just nu utan repor där, och det vore skönt o låta det vara så i framtiden med

Www.barracudamoto.it för bellypan, blinkers, speglar etc. Du kan köra långt med effektavgas också. Bara plugga in db-killer och öronproppar

Den hojen e ju astråkig utan slip-on och kalasrolig med

Last edited:
Www.barracudamoto.it för bellypan, blinkers, speglar etc. Du kan köra långt med effektavgas också. Bara plugga in db-killer och öronproppar

Den hojen e ju astråkig utan slip-on och kalasrolig med

hum jag vet inte, jag är ju väldigt nybörjare, skall jag verkligen slänga på slip-on eller bör jag vänta lite? Tills jag fått några mil i kroppen, jag har ju inte ens vågat gå över 8k rpm så frågan är om jag i nuläget ens behöver det där extra hum, men ja ljud e ju nice

Nej du behöver inte mappa om något. Har en FZ6 S2n 2007 med LeoVince slip-on. Gör en jävla skillnad, på ljudet framförallt. Du måste ta bort dom hemska jätteblinkerserna och rensa bakdelen helt, annars ser hojjen förjävlig ut tyvärr. Som en FS-1 från 1993.

Tackar för svar ,då skall jag kolla runt lite, tror nog Avgasystemet kommer sist.

Speglar, belly samt stormgrips (blinkers kanske man skall passa på o göra samtidigt som avgas.)
Funderar även på "ej styling men": Värme handtag, är de värt o tänka på? eller är det jobbigt och dyrt o få på?

avgassystemet ger sämre prestanda, om man inte mappar om, vilket är helt meningslöst eftersom det nästan inte är märkbar skillnad, dock gör det skitstor skillnad på ljudet, kommer inte frivilligt byta tillbaka till elmotorljudet innan besiktning iaf.. :P
sen väger eftermarknadssystemet typ en tredjedel så mycket som originalburken...
jag kör med GPR slipons. :)
om du inte har craschpuckar så kan det vara en enkel och inte alltför dyr grej. :)

Arrow e ju snygga, lite "original look" så det är nog något sådant jag vill ha =) Crashpuckar finns (tror jag) det är som typ runda rör som sticker ut 1-2 dm på varje sida, har inte kollat så noga, men de sitter nog på ramen (tror jag som sagt).

Jag måste kolla lite på Slipons, får se vad som är snyggast, har sett en del videos på youtube och en del ser ju förjävliga ut, skall kolla på GPR med =)

Tyckte det inte blev sagt, men då jag tog bort mina stomgrips från tanken så var det stor skillnad i nyansen eftersom resten av tanken blivit solblekt. Jag polerade tanken säkert 10 gånger efter det men det var fortfarande en nyansskillnad. Detta kanske var bara jag som såg, men det var där ändå.

Slip-on beställde jag efter att ha kört min suzuki GSR (motsvarande) en vecka, ett måste på dessa hojar för att det ska vara riktigt kul. ;)

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back